Jeg fatter INTET!?! Hjælp piger...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.878 visninger
17 svar
1 synes godt om
17. maj 2010

Neki

Hej Piger.

Jeg må bare lige af med mine frustrationer, og så er i jo altid så gode til at lytte

Jeg er i dag gået 16 dage over tid. Testede for 2 dage siden, og der var den STADIG negativ. Jeg har aldrig prøvet at gå mere end maks 2 dage over, og det er vist kun sket et par gange i de mange år jeg efterhånden har haft menstruation. Har aldrig taget p-piller, så er ikke min krop der er hormonforstyrret.

Jeg tror ikke rigtig længere på graviditet, selvom jeg har haft en del symptomer. Men når jeg er gået så længe over uden positivt resultat på testene, så tror jeg ikke mere på jeg kan være heldig.

Jeg har snakket med lægen som ville se tiden an en måneds tid, men det er godt nok svært!

Lægen tror det "bare" er en cyklus jeg har sprunget over, men burde jeg så ikke få min æl som normalt og min mens til tiden næste gang?
Og Jeg kan ikke rigtig finde Info på nettet der bekræfter at det altså er helt normalt at springe en cyklus over hvis man hverken har stress, er påvirket af p-piller, på slankekur..etc.. Men altså bare er sund og rask og helt normal. Så står der ingen steder at det er normalt at springe en menstruation over når ens cyklus ellers er regelmæssig!

For jeg har testet for æl også, da den efter planen (som den har gjort de foregående 9 mdr) skulle være på trapperne i går eller senest i dag. Men der er INTET spor på ægløsning.

Nå.. Men hvis nogen har en kommentar, et godt råd, kender nogen der har oplevet noget lignende eller selv har prøvet det, så må i da meget gerne lige
skrive

Knus Neki

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2010

Neki

Virkelig ingen af alle dem der har kigget, der har noget at sige

Anmeld

17. maj 2010

SAL

Neki skriver:

Hej Piger.

Jeg må bare lige af med mine frustrationer, og så er i jo altid så gode til at lytte

Jeg er i dag gået 16 dage over tid. Testede for 2 dage siden, og der var den STADIG negativ. Jeg har aldrig prøvet at gå mere end maks 2 dage over, og det er vist kun sket et par gange i de mange år jeg efterhånden har haft menstruation. Har aldrig taget p-piller, så er ikke min krop der er hormonforstyrret.

Jeg tror ikke rigtig længere på graviditet, selvom jeg har haft en del symptomer. Men når jeg er gået så længe over uden positivt resultat på testene, så tror jeg ikke mere på jeg kan være heldig.

Jeg har snakket med lægen som ville se tiden an en måneds tid, men det er godt nok svært!

Lægen tror det "bare" er en cyklus jeg har sprunget over, men burde jeg så ikke få min æl som normalt og min mens til tiden næste gang?
Og Jeg kan ikke rigtig finde Info på nettet der bekræfter at det altså er helt normalt at springe en cyklus over hvis man hverken har stress, er påvirket af p-piller, på slankekur..etc.. Men altså bare er sund og rask og helt normal. Så står der ingen steder at det er normalt at springe en menstruation over når ens cyklus ellers er regelmæssig!

For jeg har testet for æl også, da den efter planen (som den har gjort de foregående 9 mdr) skulle være på trapperne i går eller senest i dag. Men der er INTET spor på ægløsning.

Nå.. Men hvis nogen har en kommentar, et godt råd, kender nogen der har oplevet noget lignende eller selv har prøvet det, så må i da meget gerne lige
skrive

Knus Neki

Det lyder meget mærkeligt! Den eneste logiske forklaring jeg tænker er da at du er  gravid??!?!?!? Hmm...Håber for dig at det er en positiv test du snart står med Held og lykke!

Anmeld

17. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg håber virkelig du er gravid og er en af de kvinder som udskiller meget lidt hcg i urinen!!!

Ang. det med at springe en cyklus over så har din læge faktisk ret. Det er meget normalt - og specielt når man forsøger at blive gravid! Der er ikke rigtig nogen som kan forklare hvorfor det pludselig sker en måned, for kvinderne beskriver netop at de ikke tænker mere over projektet end normalt, ikke er stressede eller umiddelbart kan finde andre "lige til" forklaringer.. Det sker altså bare! Men du har så også ret i at din æl så burde komme nu og cyklus fortsætte som intet var hændt.. hmm! Kan godt se det er lidt bøvlet for dig!

Der er desværre nok ikke så meget at gøre end se tiden an og se hvad der sker. Hvis du så ikke får din mens om 14 dage (ergo 2 cyklusser sprunget over) synes jeg du skal ringe til lægen og insistere på en hcg-blodprøve!!

Håber det er en spire der gemmer sig i mavsen!!

Knus

Anmeld

17. maj 2010

Kløver

tja må indrømme, ejg nok er lige så blank som dig, mm testen ikke har kunne måle din æl, sidst jeg testede for ÆL, fik jeg kun negative test, men da jeg var ved gynøkolog, kunne hun se jeg ahvde haft ÆL, eller er du måske en af dem der bare har meget lavt hcg 

må desværre også melde pas

Anmeld

18. maj 2010

Roxie

Jeg sprang en cyklus over men det var pga en for gammel spiral. går ikke ud fra du bruger spiral hvis i prøver at blive gravide. Jeg tror altså jeg gik omkring 14+ dage over tid før jeg kunne måle en meget meget svag positiv test. de første tests jeg tog var negative. det har noget at gøre med hvornår din ÆL ligger i din cyklus, jeg går normalt 3 uger før jeg får ÆL og derfor kan jeg først få en positiv test senere end normalt da baby jo først bliver dannet senere. Men ja jeg ville vendte og prøve en test igen senere hvis din ÆL ikke er kommet. kan sagtens være en lille lækker bebs der bare er lidt genert

Held og lykke 

Anmeld

18. maj 2010

DK

Min venide kunne ikke teste positivt før hun var 7+3!!! Hun fik en tidlig scanning for at de kunne finde ud af hvad hendes termin var, og det var altså først så sent at hun kunne stå med en test der viste to streger. Der var intet i vejen og hun har idag en dejlig dreng!

Jeg ved at Rosa aldrig fik en positiv ÆL-test fordi hun allerede var gravid!

Jeg krydser fingre

Anmeld

18. maj 2010

Neki

Tak for alle jeres svar søde piger..

Må vist bare være tålmodig selvom det VIRKELIG er svært når man er gået så længe over.

Hvis min menstruation ikke kommer til tiden om 11 dage, og jeg heller ikke har fået enten en positiv graviditets- eller ægløsningstest, så må jeg jo ringe til lægen og insistere på at få taget en blodprøve.

Sidder pt. med en forfærdelig kvalme, og ved simpelthen ikke om den er indbildt eller ej.. Har bare svært ved at se en test skulle blive positiv nu, men kan jo læse mig til herinde, at det sker en gang imellem, at der er kvinder der først tester positiv på urinsticks en del uger efter normalen.

Så kryds gerne alt hvad i kan

Hvilke symptomer havde i forresten tidligt i graviditeten.. Omkring uge 6-8?

Anmeld

18. maj 2010

Miss.Sunshine

Altså jeg er ikke læge,men jeg kender en der først fik en positiv test da hun var 16 uger henne(!) Så der kan altså være håb endnu.

Anmeld

18. maj 2010

Neki

Miss.Sunshine skriver:

Altså jeg er ikke læge,men jeg kender en der først fik en positiv test da hun var 16 uger henne(!) Så der kan altså være håb endnu.

Hold da op.. Det var sent.
Var det på almindelige urintests at hun først kunne få to streger så sent?

Og havde hun testet inden de 16 uger?

Knus Neki

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.