Spørgsmål til dig med baby på 5-6 mdr:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Baagøe skriver:

LOOOLLLLL Det var sgu sjovt Elsker plat humor! Og så vidste du jo, jeg kunne tåle det. Hi hi.

Knus...

jææps... Man har jo kun det skæg man selv sidder på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2010

Pige2009

Caroline86 skriver:

jææps... Man har jo kun det skæg man selv sidder på

Nemmerlig Så lige i en anden tråd, du skrev at Laura var 63 cm. Min Laura var som 3½ md. 65 cm. men nu er hun gået lidt i står og er "kun" 71 cm og 7 mdr. om en uge... Så bare rolig det går ikke lige stærkt hele tiden

Anmeld

18. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Baagøe skriver:

Nemmerlig Så lige i en anden tråd, du skrev at Laura var 63 cm. Min Laura var som 3½ md. 65 cm. men nu er hun gået lidt i står og er "kun" 71 cm og 7 mdr. om en uge... Så bare rolig det går ikke lige stærkt hele tiden

det er jeg glad for, for så ville hun da vokse mig over hovedet inden hun bliver et år

Laura'er skal åbenbart bare være lange og smukke!!

Anmeld

18. maj 2010

forår

Livia er 6mdr(på torsdag) og hendes dag ser ca således ud:

morgen ca kl 07:bryst

formiddag ca kl 11 :grød

middag ca kl 13:bryst

sen eftermiddag ca kl16:bryst

aften ca kl1730:kartoffelmos med grøntsager

aften ca kl 19: en flaske mme

Hun vågner ca 1 gang om natten og der får hun også bryst.

Dea

Anmeld

18. maj 2010

Pige2009

Caroline86 skriver:

det er jeg glad for, for så ville hun da vokse mig over hovedet inden hun bliver et år

Laura'er skal åbenbart bare være lange og smukke!!

Nemlig

Anmeld

18. maj 2010

tumle81

Victor er knap 7 måneder og er ikke begejstret for grød. Han bliver derfor ammet stort set til alle måltider. Han prøvesmager lidt om morgenen, lidt til frokost og lidt til aften.

Jeg har så lige købt rubrød så det prøver vi fra i morgen. Har haft en snak med sp og hun sagde at jeg kunne prøve at give ham mad udfra hvad vi får at spise til aften, så i dag fik han lidt pasta med kødsovs (1 pasta og 1-2 skeer kødsovs) mere vil han ikke have. Det er ikke nemt!!

Han tager dog fint på, fik ham målt og vejet i dag. Han er 74-75 cm og vejer 9,7 kg

Knus Kathrina

Anmeld

18. maj 2010

Cris

Min dreng mangler kun to dage til at blive 7 måneder. Tre gange om dagen får han en blanding med grød+grønsagers mos. Jeg laver selv forskellige grød og mos (eller nogle gange også fra glas) og jeg laver forskellige blanding. Nogle gange vil han kun spise et par skeer, nogle gange spiser han et halv glas. Det er forskellige og sådan spiser vi også lidt mere eller lidt mindre i de forskellige måltider. Og så ammer jeg ham og det er fantastisk med at amme, netop fordi de styre det selv. Min ældste dreng ammede jeg meget også, men han spiste også meget glad. Nu den lille spiser nogle gang ikke så meget, men sådan er det bare. Man kan ikke følge med på alle anbefalinger!!! De skal spise det de har behov og så længe de har det godt og de er glade, så kan jeg ikke se noget problem. Jeg ammer også mellem 2 og 5 gange om natten (fra 8 til 7) og ammer nogle gange lige efter måltiderne og også mellem måltiderne. I den alder så lange de ammer (eller tage flasken) så er det nok med et par skeer mad. Når de bliver 8 eller 9 måneder så skal du passe på din hånd, når du kommer efter ham med skeen, for du risikerer, at de også spiser din hånd og dit arm. Det er der, hvor pludseligt spiser hele tiden og alt, hvad der kommer i nærheden!

Anmeld

19. maj 2010

MorTilGustav

Min dreng på 6½ måneder ammer jeg stadig men har fra starten suppeleret med MME, så nuher får han ca 3-4 gange 150 ml MME og så grød 2 gange om dagen. Kører det ikke efter skema eller faste tider men giver ham når han virker sulten/urolig
Han har stadig ikke helt forstået det der med grød.. Han synes skeen er meget mere spændende end maden så den vil han hellere tygge på mens grøden render ud ad munden 
Har lige købt noget bondebrød (dejlig blødt uden kerner), så det skal han prøve i morgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.