lion skriver:
Har du nogensinde prøvet at sy på en industri symaskine eller overlocker, hvis du har så kan man ikk undvære dem, de koster bare vildt meget og tager meget strøm. Men en overlocker er et must for mig, da jeg synes det er grimt at ziz zagge kanten og børnetøj er også meget lettere at sy på en overlocker.
Jeg er helt enig - jeg vil heller ikke undvære min og at zig-zagge er måske lige så effektivt, men det er ikke så pænt. En overlock er bare bedre på så mange punkter - og ikke kun pga. stræksømmen...
Men jeg snakker ofte med folk der måske ikke har syet siden de tog symaskine kørekort i folkeskolen og gerne vil i gang sy lidt børnetøj og måske et gardin i ny og næ, og hvis det er behovet kan man sagtens starte med at bruge en almindelig sy-maskine og zigzag. Det er ikke et must have at gå ud og bruge en masse penge på en overlock, hvis man ikke ved om det er noget man gider at blive ved med.
Hvis det så viser sig at man bliver glad for at sy og det er noget man gerne vil fortsætte med, kan man bruge penge på en overlock.
Anmeld