Opskrift på banancreme/mousse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2010

LotteN

Daisy skriver:

Det er en creme/mousse så den er lidt blød i det. Jeg plejer at sætte den i køl et par timer først.

nu blvier min lille hjerne da helt forvirret - skal den på køl før den bliver smurt på også? og så skal jeg nok lade være med at spørge mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2010

Anasmor

LotteN skriver:

Et spørgsmål fra kæresten kom her ti laften, da jeg kiggede på kager til min datters fødselsdag - findes der en opskrift på banancreme eller mousse, hvad det nu ind hedder ?

Der er to forskellige her

Banancreme:

1 dl sukker

½ l fløde 13%

1 vanillestang

50 g maizenamel

2 æggeblommer

6 blade husblas

4 bananer

1 citron

½ l piskefløde

Hæld sukker og 4 dl fløde i en gryde, og bring det langsomt i kog med en flækket vanillestang. Rør 1 dl fløde med maizenamel og æggeblommer til en ensartet masse, og rør det i den varme fløde under kraftig omrøring. Læg husblasbladene i blød i koldt vand i ca 5 min. Rør dem i den varme creme. Lad cremen blive kold. Blend bananer med citronsaft, og kom cremen i. Pisk piskefløden til skum. Hæld cremen i en skål, og vend flødeskum i cremen.

Eller denne ...

Skumbananmousse

1 pose skumbananer

1/4 L piskefløde

Skumbananer smeltes forsigtig i fløden, som IKKE må koge. Stilles derefter i køleskab i mindst 12 timer. Piskes så til rette konsistens.

velbekomme

Anmeld

18. maj 2010

LotteN

Anasmor skriver:

Der er to forskellige her

Banancreme:

1 dl sukker

½ l fløde 13%

1 vanillestang

50 g maizenamel

2 æggeblommer

6 blade husblas

4 bananer

1 citron

½ l piskefløde

Hæld sukker og 4 dl fløde i en gryde, og bring det langsomt i kog med en flækket vanillestang. Rør 1 dl fløde med maizenamel og æggeblommer til en ensartet masse, og rør det i den varme fløde under kraftig omrøring. Læg husblasbladene i blød i koldt vand i ca 5 min. Rør dem i den varme creme. Lad cremen blive kold. Blend bananer med citronsaft, og kom cremen i. Pisk piskefløden til skum. Hæld cremen i en skål, og vend flødeskum i cremen.

Eller denne ...

Skumbananmousse

1 pose skumbananer

1/4 L piskefløde

Skumbananer smeltes forsigtig i fløden, som IKKE må koge. Stilles derefter i køleskab i mindst 12 timer. Piskes så til rette konsistens.

velbekomme

ej, skumbananer - lyder lækkert. Tak for hjælpen , vidste du nok kunne kaste noget ud af ærmet

Anmeld

18. maj 2010

Bondepigen

Mon man kan bruge banan fromage???

Bananfromage
4 æggeblommer
75 g melis
50 g hvid chokolade
3 g bananer
5 g husblas
500 g fløde

Æggeblommer og melis piskes over vandbad. Den smeltede chokolade og de mosede bananer røres sammen med husblas. Flødeskum vendes i til sidst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.