Nakkefolds scanning/tal??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2010

jacqueline84

På rigshospialet hvor jeg skulle vi ligge vente 10 min, efter de havde scannet mig. Det var noget med min blodprøve i forhold til scanningen. Og på den måde fik hun et tal.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2010

dorthemus

henh01 skriver:

Får man svar med det samme? jeg skal til nf i morgen og er rimelig nervøs.

Det gør man på Riget...men glæd dig og prøv at fokusere på det fantastiske i, at du skal se din lille baby for første gang

Anmeld

16. maj 2010

SusanneK

Tusind tak for alle jeres svar. Nu er jeg mere rolig. Nu vil jeg bare nyde en kommende tid og glæde mig til vores ønske barn kommer til verdenen.

Til henh01: ja. du får svar med det samme efter scanning.

Anmeld

16. maj 2010

leneholst

Man skal bare have mindre risiko end 1:300, så er det godt. Jeg fik at vide at man ikke yderligere kan bruge at sammenligne tallene til noget. Så tror egentlig ik der er noget bevis for at 1:20000 er bedre end 1:700.

Så vær glad for at den er mndre end 1:300 og nyd din graviditet :-)

Anmeld

16. maj 2010

Tina2

Første gang fik jeg slet ikke NF og MD scanninger da det var sparet væk... Så fik en selvbetalt scanning i uge 22....

2. gang var tallet 1:6500 og denne gang 1:5800

Min veninde fik tallet 1:40 og fik lavet fostervandsprøve osv og hun har idag en sund og rask dreng på 7 år der intet fejler:-) Så selvom tallet er lavt behøver der slet ikke være noget galt:-)

Anmeld

16. maj 2010

Margorie

Jeg har lige været afsted og fik 21.645 og det var et fint tal..

Anmeld

16. maj 2010

Assi

Det er et fint tal, du har fået - tillykke med det

Vi fik tallet 1:142, så vi er lidt nervøse. Vi har fravalgt moderkageprøven pga risikoen for at abortere, og fordi vi uanset hvad vil beholde barnet. Men selv med vores "dårlige" tal er risikoen for et sygt barn jo lille!

Jeg håber, du kan nyde dit gode tal og resten af graviditeten Det er bare så svært ikke at bekymre sig i graviditeten - men jeg håber, du kan følge tryghed over en vellykket scanning  

Anmeld

16. maj 2010

myprincess

Dit tal er fint

Mine tal med min ældste datter var 1:3000 og 1:5000

og mine tal med min yngste datter er 1:7500, 1:35000 og 1:58000

så de er faktisk bedre her 2.gang selvom jeg er ældre nu

Begge mine piger er sunde og raske

Anmeld

16. maj 2010

myprincess

Forresten så var der to fra min terminsgruppe der fik tallet 1:2 , og de begge venter sunde og raske børn

Anmeld

16. maj 2010

XXSS

SusanneK skriver:

Jeg var i onsdags til min første scanning. Det var spændende, der var liv og der blev også fældet en lille tåre. Da det var lidt rørende, at se, der faktisk var et lille liv i maven.

Jeg fik jo også lavet den er vurdering af nakkefolden og fik et tal, der hedder 755. Det mente han så var en ok vurdering.

Lægen sagde, at alt under 355 var knap så godt og man så tilbød, at lave yderligere undersøgelser.

Nu er jeg så kommet til, at tænke på om det nu er også er ok, da jeg talte med min veninde, der havde et tal, der lå over 16.000. Det er jo vildt i forhold til mit.

Hvad var jeres tal og hvad gjorde i, og hvis i har født har jeres børn så være sunde selvom i havde et lavt tal.

Han rykkede min termin fard. 16 nov. til den 22. Da den ikke var så stor bebsen.

Undskyld det blev lidt langt og håber nogen kan berolige mig

Du må på ingen måde sammenligne tal med andre - du kan intet bruge det til!!!! Du bliver kun mere nervøs over det, så det er der ingen grund til!

Du skal kun tænke på dine egne tal og at din jordmoder eller lægen mener, at det er helt okay tal - ellers ville du have fået det af vide. For mange kvinder bliver unødvendigt bekymrede når de tjekker op med andre eller for den sags skyld tjekker op med tidligere graviditetstal og det er simpelthen for dumt, for så går man næsten en hel graviditet og har det skidt.

Min første graviditet havde jeg nogle rigtig høje tal hvilket jo er godt, kort tid efter her i min anden graviditet og der bliver altså kun 18 måneder i mellem børnene - der er tallene væsentligt lavere - jeg var nervøs i flere uger, hvor jeg sammenlignede og gjorde ved og det gjorde kun tingene værre! Snakkede med jordmoderen om det og hun mente også at det skulle man absolut ikke relaterer til andre, da gravidteterne er SÅ forskellige og dermed også tallene.

Sidst havde jeg ingen kvalme overhovedet - denne gang havde jeg det i 2½ måned, ja så selvfølgelig er det forskelligt fra gang til gang

Bare lige en tanke du måske bør overveje!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.