Nakkefolds scanning/tal??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.662 visninger
20 svar
0 synes godt om
16. maj 2010

SusanneK

Jeg var i onsdags til min første scanning. Det var spændende, der var liv og der blev også fældet en lille tåre. Da det var lidt rørende, at se, der faktisk var et lille liv i maven.

Jeg fik jo også lavet den er vurdering af nakkefolden og fik et tal, der hedder 755. Det mente han så var en ok vurdering.

Lægen sagde, at alt under 355 var knap så godt og man så tilbød, at lave yderligere undersøgelser.

Nu er jeg så kommet til, at tænke på om det nu er også er ok, da jeg talte med min veninde, der havde et tal, der lå over 16.000. Det er jo vildt i forhold til mit.

Hvad var jeres tal og hvad gjorde i, og hvis i har født har jeres børn så være sunde selvom i havde et lavt tal.

Han rykkede min termin fard. 16 nov. til den 22. Da den ikke var så stor bebsen.

Undskyld det blev lidt langt og håber nogen kan berolige mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2010

smokin

SusanneK skriver:

Jeg var i onsdags til min første scanning. Det var spændende, der var liv og der blev også fældet en lille tåre. Da det var lidt rørende, at se, der faktisk var et lille liv i maven.

Jeg fik jo også lavet den er vurdering af nakkefolden og fik et tal, der hedder 755. Det mente han så var en ok vurdering.

Lægen sagde, at alt under 355 var knap så godt og man så tilbød, at lave yderligere undersøgelser.

Nu er jeg så kommet til, at tænke på om det nu er også er ok, da jeg talte med min veninde, der havde et tal, der lå over 16.000. Det er jo vildt i forhold til mit.

Hvad var jeres tal og hvad gjorde i, og hvis i har født har jeres børn så være sunde selvom i havde et lavt tal.

Han rykkede min termin fard. 16 nov. til den 22. Da den ikke var så stor bebsen.

Mit tal var 28000 - så jeg var ganske tilfreds.

Anmeld

16. maj 2010

dorthemus

SusanneK skriver:

Dit tal er helt fint  Det betyder, at der er én risiko ud af 755 graviditeter for, at der er noget galt med baby. Så tillykke med din nakkefold og glæd dig endelig over din graviditet

Anmeld

16. maj 2010

SusanneK

Mange tak for jeres svar.

Men jeg tænker bare, at 755 er maneft lidt i forhold til 16.000 og 28.000.

Skal jeg bare slå koldt vand i blodet ??

Anmeld

16. maj 2010

oo

jamen det er et helt fint tal

vi var til infomøde hos jordemødrene inden Nf scanning og der forklarede de, at det faktisk var klogest at nøjes med at få at vide om man lå på den gode eller dårlige side af 300 (som vi fik at vide det skulle ligge på før der skete yderligere), netop fordi at nu har du fået et tal som du umiddelbart synes lyder lavt, men der er ikke en hujende fis du kan gøre ved det. du KAN ikke få lavet fostervandsprøve osv så længe dit tal er på den gode side. vi havde selv besluttet at vi ikke ville vide tallet, men lægen og sygeplejersken fik alligevel sagt det (selvom det ikke var det præcise tal). tallet står heller ikke i mine papirer.

men tænk på det sådan her, hvis dit tal fx ender på 1:150, så er chancen for at få et sygt barn stadig kun 0,7% 

Anmeld

16. maj 2010

jacqueline84

mine tal var 1:3233.

Men ingen grund til bekymring. Min kæreste spurgte meget ind til det inden jeg blev scannet. Og lægen sagde man først begyndte at undersøge hvis tallene hed 1:3oo, og i mange af de tilfælde var der ingenting. Så enig: Nyd din graviditet :-)

Anmeld

16. maj 2010

dorthemus

SusanneK skriver:

Mange tak for jeres svar.

Men jeg tænker bare, at 755 er maneft lidt i forhold til 16.000 og 28.000.

Skal jeg bare slå koldt vand i blodet ??

Ja det synes jeg du skal...de der tal kan gøre én så nervøs. Der er en grund til, at lægerne har sat en grænse for hvad der er for lavt og dit tal er næsten dobbelt så højt

De tager jo også højde for alder..ved ikke hvor gammel du er, men jeg er 38 år og fik et tal på ca. 2400.

Og så kender jeg én der fik tallet 1:2!!! ...og fødte et komplet normalt barn.

Desuden er der en forøget abortrisiko ved fostervandsprøver, men er du meget nervøs så prøv at ringe til hospitalet og bed om en forklaring.

Anmeld

16. maj 2010

LinLin

Jeg har ikke fået "et tal" nogen af gangene - fint for mig! Har bare fået at vide nakkefolden har en normal tykkelse.

Anmeld

16. maj 2010

henh01

Får man svar med det samme? jeg skal til nf i morgen og er rimelig nervøs.

Anmeld

16. maj 2010

K&S

SusanneK skriver:

Du har absolut intet at bekymre dig om, for så længe tallet er over 300 (har jeg fået at vide) er risikoen forsvindende lille....!

Min svigerinde fik et tal, der hed 1:11 (ud fra nakkefolden alene) og 1:56 da de medtog doubletesten og de har en skøn lille pige som intet fejler  Nu ved jeg ikke, hvor gammel du er, men tallet bliver også mindre, jo ældre man bliver...

Jeg kan godt forstå din bekymring, men jeg synes, du skal nyde dit resultat og glæde dig over den lille spire i mavsen

Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.