Rotavirus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2010

N&J

Mor til Frederic skriver:

dette står bla i det link om rotavirus jeg har lagt ind..

Hvordan kan rotavirus-diarré forebygges?

Rotavirus-diarré kan forebygges ved vaccination. Det er vist, at rotavirus-vaccine kan forebygge 85-98% af svær rotavirus-diarré. Rotavirus-vaccine gives som dråber i munden fra barnet er seks uger gammelt - barnet skal altså ikke stikkes for at få vaccinen. Rotavirus-vaccine skal kun anvendes til spædbørn, og første dosis skal være givet inden barnet er 12-13 uger. Barnet skal have vaccinen to til tre gange, og vaccinen gives af den praktiserende læge.

Hov det var da vist ikke til mig????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2010

Daisy

Nej jeg vidste faktiskt ikke den fandtes.

Min søn blev syg med den da han var knap 1 år og vi endte med at bruge 10 dage på hospitalet med ham, hvor han fik drop p.g.a. dehydrering. Min datter har ikke haft det, men jeg tror helt sikker jeg vil lade denne bebs blive vaksineret.

Anmeld

16. maj 2010

Mor til Frederic og Freya

N&J skriver:

Hov det var da vist ikke til mig????

tjo... for du nævnte du var bange for nåle.. og de små skal slet ikke stikkes ved den vaccine..

Anmeld

16. maj 2010

Lucipher

Hejsa.

Det er en relativ ny vaccine. Min chef er læge og hun anbefaler den meget. Jeg vil lade mit barn vaccinere når han kommer ud, men det er så fordi jeg tror det virker.

Hilsen Julie

Anmeld

16. maj 2010

Lucipher

N&J skriver:

Nikita har ikke fået den, havde min læge, som ikke gå ind for unødvendig medicin, ikke engang pamol, anbefalet den, så havde jeg da overvejet det, men vi har heller ikke været ramt, så vidt jeg ved at virussen, og jeg er i forvejen ikke for pjattet for vacinerne, hader nåle.. 

Vil du så heller ikke lade dit barn få de andre vacciner??

Anmeld

17. maj 2010

N&J

Lucipher skriver:

Vil du så heller ikke lade dit barn få de andre vacciner??

Min barn er 15 mdr. lige om lidt og har fået vacinerne, men jeg har da spurgt ind til dem og været en smule kritisk, det syntes jeg man skylder sine børn når man vælger enhver vacine. 

Anmeld

17. maj 2010

N&J

Mor til Frederic skriver:

tjo... for du nævnte du var bange for nåle.. og de små skal slet ikke stikkes ved den vaccine..

Nå, det var det du mente, nej, men nu er hun jo også for gammel, og ja hvis jeg fåe endnu et barn, så får det barn den heller ikke, hvis vi nu havde døjet med det, så havde jeg overvejet det, men jeg har det svært med alt medicin, også selvom det er den eneste udvej (selvfølgelig har min datter fået det der var nødvendigt, men jeg vil ikke give hende mere end allerhøjst nødvendigt) 

Anmeld

12. juli 2010

MoniqueMadsen

Det er ekstra tricky, at  det ofte kan være farligt at give dit barn for meget vand, selvom han er ramt af dehydrering. Hvis han drikker for meget af gangen, kan han kaste op, så han dehydrerer endnu mere end han er i forvejen. Derfor er et godt råd mod dehydrering ifølge www.sundhedslex.dk/dehydrering.htm at bruge en teske eller sprøjte til at forsyne dit barn med vand.  Dehydrering fordrer en hurtigst muligt tilførsel af væske - kroppen  tilføres hurtigst væske ved at drikke væske med sukker eller vand

Min datter sveder voldsomt i denne sommervarme og er derfor ekstra udsat for dehydrering. Jeg sørger for at hun jævnligt drikker juice, da sukkeret giver en hurtigere optagelse af væsken i kroppen.

Håber alt er bedre nu 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.