Spark bare! Jeg ka' ta' det :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

640 visninger
12 svar
0 synes godt om
16. maj 2010

otlitrom

Så fik jeg lige et spark, mens jeg lå ned!

Vi står jo på vippen til behandling, og har snakket om, hvem vi skal fortælle det til, og hvem det skal holdes "hemmeligt" for, inden vi ved mere.

Vi har valgt at familierne godt må vide det, når vi føler tidspunktet er det rette. Jeg fortæller det til min familie, og kæresten til sin. Der er ingen skam i at skulle i behandling - men der følger sikkert 35 spørgsmål, og mindst lige så mange kommentarer, og dem skal vi også være klar til.

Vi har dog valgt at fortælle det til et vennepar, som vi er rigtig tætte med. I håb om at de forstår, hvis vi ikke lige er friske på en tur ud at spise eller en tur i byen. At humøret svinger og vi er sårbare. So far so good!

Igår taler jeg så med parret (jeg mødte dem lidt tilfældigt, og min kæreste var hjemme), og de spørger, hvornår vi skal til samtale, fordi de ved det var snart. Jeg fortæller at det er d. 26., så der ikke er længe til. Efter lidt snakken fem og tilbage siger den ene (nogenlunde dette)

"Du skal ikke tage imod de hormoner de giver dig. De er stærkt kræftfremkalende, og en virkelig dårlig idé. Det er ikke engang sikkert de virker, og har du lyst til at have øget chancerne for kræft?"

Øøøøhhhh.. Så står man der og tænker: Hjælp mig lige med at trække vejret, fik lige et slag i maven!!

Jeg er så ked af den kommentar! Vi har taget valg om at gå i behandling.. For for os er det et valg om at få et barn eller ej.. For dem er det åbenbart et valg om "vælg et barn, få kræft og dø fra det" eller "vælg ikke at øge risikoen for kræft, men vær barnløs"....

Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal tænke... Jeg blev bare meget stille, og skulle lige pludselig skynde mig hjem...

Nå, ville bare dele det. Det er lidt tungt at gå med selv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2010

anna-jonas

Avs!!! Den sved...............men jeg er overbevist om, at det bare var en tankeløs kommentar, som slet ikke var tænkt, som en sårende bemærkning. Se at få ringet til dem, og fortæl hvordan lige netop den kommentar fik dig til at føle. På den måde er der rene linjer, og i kan fortsætte jeres venskab uden mislyde.

Sender dig et stort og kærligt kram.

Anmeld

16. maj 2010

Skouboe

kitty skriver:

Så fik jeg lige et spark, mens jeg lå ned!

Vi står jo på vippen til behandling, og har snakket om, hvem vi skal fortælle det til, og hvem det skal holdes "hemmeligt" for, inden vi ved mere.

Vi har valgt at familierne godt må vide det, når vi føler tidspunktet er det rette. Jeg fortæller det til min familie, og kæresten til sin. Der er ingen skam i at skulle i behandling - men der følger sikkert 35 spørgsmål, og mindst lige så mange kommentarer, og dem skal vi også være klar til.

Vi har dog valgt at fortælle det til et vennepar, som vi er rigtig tætte med. I håb om at de forstår, hvis vi ikke lige er friske på en tur ud at spise eller en tur i byen. At humøret svinger og vi er sårbare. So far so good!

Igår taler jeg så med parret (jeg mødte dem lidt tilfældigt, og min kæreste var hjemme), og de spørger, hvornår vi skal til samtale, fordi de ved det var snart. Jeg fortæller at det er d. 26., så der ikke er længe til. Efter lidt snakken fem og tilbage siger den ene (nogenlunde dette)

"Du skal ikke tage imod de hormoner de giver dig. De er stærkt kræftfremkalende, og en virkelig dårlig idé. Det er ikke engang sikkert de virker, og har du lyst til at have øget chancerne for kræft?"

Øøøøhhhh.. Så står man der og tænker: Hjælp mig lige med at trække vejret, fik lige et slag i maven!!

Jeg er så ked af den kommentar! Vi har taget valg om at gå i behandling.. For for os er det et valg om at få et barn eller ej.. For dem er det åbenbart et valg om "vælg et barn, få kræft og dø fra det" eller "vælg ikke at øge risikoen for kræft, men vær barnløs"....

Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal tænke... Jeg blev bare meget stille, og skulle lige pludselig skynde mig hjem...

Nå, ville bare dele det. Det er lidt tungt at gå med selv...

Arj altså - det kan de altså ikke være bekendt...

Og hvad ved de iøvrigt om hvilke hormoner I skal have?

Efter at have levet med MS (sclerose) i nogle år efterhånden, kan jeg fortælle dig at folk har altid travlt med at kommentere ud fra ting de måske har hørt... eller noget der er sket for en fætters venindes faster...

Blæs på det lige nu og fortæl dem at du blev ked af den kommentar. I har valgt behandling med alt hvad dertil hører og sådan er det bare.

Anmeld

16. maj 2010

otlitrom

Anna-jonas skriver:

800080; font-size: large;"> Avs!!! Den sved...............men jeg er overbevist om, at det bare var en tankeløs kommentar, som slet ikke var tænkt, som en sårende bemærkning. Se at få ringet til dem, og fortæl hvordan lige netop den kommentar fik dig til at føle. På den måde er der rene linjer, og i kan fortsætte jeres venskab uden mislyde.

800080; font-size: large;"> Sender dig et stort og kærligt kram.

Jeg skal helt sikkert have talt med dem, for det skal ikke ødelægge venskabet. Han er desværre bare altid en person der er så evig sikker i sin sag, selvom han ikke altid har noget at have det i. Skal bare lige have tænkt mig til, hvordan jeg gør det bedst, uden at det skaber mere tristhed hos mig... Og ja, jeg er nok lidt konfliktsky, men det kan bare ikke nytte noget..

Tak for kram, det varmede!

Anmeld

16. maj 2010

otlitrom

Skouboe skriver:

Arj altså - det kan de altså ikke være bekendt...

Og hvad ved de iøvrigt om hvilke hormoner I skal have?

Efter at have levet med MS (sclerose) i nogle år efterhånden, kan jeg fortælle dig at folk har altid travlt med at kommentere ud fra ting de måske har hørt... eller noget der er sket for en fætters venindes faster...

Blæs på det lige nu og fortæl dem at du blev ked af den kommentar. I har valgt behandling med alt hvad dertil hører og sådan er det bare.

Han er uddannet assistent og arbejder på et afsnit med cancer-patienter... Men den viden inddragede an jo ligesom ikke i den kommentar han smed på bordet igår.. Han er den der ALTID er sikker i sin sag, og ikke er til at vælte af hesten, selvom han tager fejl. Det kan jeg godt have ret svært ved at arbejde med

Men ja, kommentarene kan komme fra gud og hver mand, og netop derfor "valgte" vi dem, da de er tættest på os og håbede på ders forståelse. Lige nu føler jeg nærmere jeg har skudt mig selv i foden..

De skal helt sikkert have det at vide.. Bare ikke lige i dag, for jeg orker ikke rigtig..

Anmeld

16. maj 2010

ooo

Du får lige et kram herfra søde Anna

Jeg tror heller ikke at han har ment det sådan som det kom ud, han har formentlig ingen ide om hvad I går igennem, og hvor hårdt det i forvejen er for Jer. Det er bare irriterende med dem der tror de ved det hele, men som lige glemmer at medregne det følelsesmæssige aspekt.

Anmeld

16. maj 2010

otlitrom

Metchen skriver:

Du får lige et kram herfra søde Anna

Jeg tror heller ikke at han har ment det sådan som det kom ud, han har formentlig ingen ide om hvad I går igennem, og hvor hårdt det i forvejen er for Jer. Det er bare irriterende med dem der tror de ved det hele, men som lige glemmer at medregne det følelsesmæssige aspekt.

Tak

Jeg tror heller ikke han har ment det på den måde. Jeg har talt med min veninde idag, og der er ikke "spor" af noget som helst negativt, det er som det altid har været.. Så det har sikkert slet ikke været ment på den måde, det er are sagt med hovedet under armen!

Jeg har det fint nok nu, men det hjalp lige at få luftet tankerne herinde.. For Gud ved hvilken gang

Knus

Anmeld

16. maj 2010

Ida.

Ej altså hvad sker der lige for folks mangel på indlevelsesevne nogle gange...det er jo ikke sådan, at I selv har valgt at være i den situation, som I nu en gang er i!! Og kan dælme godt forstå, at du lige pludselig fik travlt med at komme hjem...

Håber I kan få renset luften!

Anmeld

16. maj 2010

JustAnotherName

Jeg tror, at det "bare" var en meget u-velovervejet kommentar.
Men træls at få sådan en mavepuster, og især fra sådan en person som føler sig så skråsikker i sine udtaleler, for så kan det være svært at argumenterer noget som helst.
Og det burde heller ikke være nødvendigt. Det er JERES valg, som de bare burde støtte 100% op omkring.

Men mon ikke det var dummere sagt, end det var ment ?!?!

Jeg håber du får fundet en passende måde, som ikke føles for ubehagelig for dig, hvor du kan få sagt fra, og fortælle, at det faktisk er sårende og føles som svigt/manglende forståelse og opbakning, når de/han kommer med sådan en udtalelse.

Men jeg ville vælge at tro, at han siger det af hensyn, og bekymring for, dig! Og fordi de vil Jeres bedste .....men bare ikke kan tænke så langt, fordi det ikke er dem SELV der står med sådan et valg, og er i samme situation som Jer.

Stort knus til dig. Du har al mulig støtte og opbakning herindefra.

Anmeld

16. maj 2010

otlitrom

idamaria83 skriver:

Ej altså hvad sker der lige for folks mangel på indlevelsesevne nogle gange...det er jo ikke sådan, at I selv har valgt at være i den situation, som I nu en gang er i!! Og kan dælme godt forstå, at du lige pludselig fik travlt med at komme hjem...

Håber I kan få renset luften!

Jeg ved ikke, om vi direkte får renset luften. Ment på den måde, at jeg ikke ved om jeg direkte tager det op.. Men det kommer op, hvis der kommer flere ubetænksomme kommentarer.. Jeg lader tvivlen komme ham til gode. Jeg synes der er rigeligt andet jeg kan spolere mit humør med i disse dage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.