ka-ri-na skriver:
så, der fik jeg stress.....
hold op jeg kan godt forstå at du stresser.... Men som du selv siger, så kan du hverken gøre til eller fra.... det eneste man kan gøre er at være MEGET bestemt når man ringer, hvis det ikke virker.... så kan man ikke gøre til eller fra jo....
jeg er (efter næsten 2 år på dagpenge) ved at lære at penge bare er penge. Og at man ikke skal hænge sig i dem.... Lillesøster skal nok få det hun har brug for ;0)
stort knus søde!!!
Det er ikke så meget det med pengene - det er mere det at jeg havde gået og sparet op til nogle ting jeg virkeligt gerne ville have til lillesøster, en ny barnevogn fx, som vi ikke fik til storesøster fordi vi sad med dobbelt husleje i næsten 1 år op til hun kom.
Det får vi nu ikke fordi kommunen ikke har styr på deres skrammel, så det er nok i virkeligheden mest skuffelse over nogle ting jeg havde glædet mig til. Nu køber vi nye hjul til den gamle og jeg syr et lækkert nyt betræk og så går det såmænd alligevel men æv altså!
Vi skal have fat i et væghængt puslebord til underetagen. Som det er nu har vi kun puslebord på badeværelset ovenpå, men med 2 børn er vi nødt til at have et nedenunder. Istedet for det der lækre designer puslebord jeg havde udset mig, finder vi et brio eller lign. eventuelt brugt hvis vi kan finde et i ordentlig stand.
Så skal vi have en autostol, og der går jeg bare ikke på kompromis. Vi køber en Britax Baby Safe Sleeper, og jeg har fundet den til ca. 1300 kr i England, så det er ikke så slemt. Det kan jeg ikke engang købe den til brugt herhjemme.
Ellers har vi det meste fra storesøster - det bliver gangske givet et issue med tøj, da Freja er fra Januar og lillesøster kommer i august, men det kan løses henad vejen.
I virkeligheden er jeg mest frustreret over at alting skal være så besværligt - hospitalerne skal holdes i ørerne konstant og selvom der ikke er de store katastrofer nogen steder, er det alle de der små og mellemstore ildebrande - der er bare intet der virker i første omgang. Kender du det?
Jeg tror nok at jeg rykker for det mest nødvendige - fx immun-behandlingen på Riget. Resten kan få lov til at sejle. Jeg er ikke bekymret for fødslen eller noget - det er jo 2. gang, så jeg ved hvad jeg går ind til og ud skal hun nok komme på den ene eller den anden måde, og hvis det skal koste så meget af min energi og mine kræfter at få aftalt et fødselsforløb med de forskellige, så er det bare ikke besværet værd.