s.tina skriver:
Hvad er det der gør at du er så meget i mod det??
Bare nysgerrig, for vi alle er gudskelov ikke ens, og træffer de valg som er bedst for en selv.. 
jamen, da det var at denne tråd skulle handle om agumenter FOR en dagpleje, syntes jeg det ville være synd at ødelægge den med mine agumenter imod. - Men jeg skriver dem her for at svare dig.
Her i vores kommune har vi pt og har ikke haft mulighed for at vælge. Dagpleje eller ingenting. Til at starte med valgte vi at køre 15 km frem og tilbage for at bruge en privat dagpleje. Da hun flyttede til lolland, så skulle vi til den kommunale dagpleje.
Idun blev i den følgende tid KASTET rundt. For det første er det sådan at dagplejere bliver syge. Så skal de have sygedage og barnet skal et andet sted hen. Uden indkøring eller noget som helst. - Jeg kan fortælle dig sindsygt mange skrækkelige historier om den slags. Men det skal jeg nok undlade.
Derudover skal de have ferie, afspadsering, barnsyg osv. Dit barn skal hele tiden sendes til folk de ikke kender. Du ved aldrig hvor du skal aflevere dit barn og du ved aldrig hvad de bliver udsat for. Du har ingen kontrol med dagplejerne, der ikke er uddannet og du har ingen mulighed for at klage, fordi klagerne bliver taget ind til dagpleje styelsen i komunen der siger at der ingenting galt.
Til sdist kom det så vidt, at Idun var 9 forskellige steder på 3 mrd. Hun sov ikke om natten, hun kravede rundt på væggende og skreg og græd hver eneste dag.
Den sidste dagpleje hun var hos, i 1½ mrd i træk, sad de og gloede fjernsyn hverdag, eller når det gik vildt for sig sprang de nøgne rundt i deres trampolin. Manden sad i underbukser (IKKE boxer short) og spiste ude i køkkenet, sammen med 4 nøgne børn der løb rundt. - Det var rædselsfuldt. Men de er ikke uddannet og der er ikke nok kontrol med dem!
Det er et underligt system. Det er for sårbart og børn har brug for trygge rammer, hvor de kan være med folk de kender og der er uddannet til at tage sig af børn. I en vuggestue.