Øgenavne/kælenavne - en for sjov tråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2010

Halbschön

Uha, rigtig rigtig mange... ;-)

Jeg hedder Renée...

I folkeskolen var det ReNISSEmand..

På gymnasiet var der en dreng der hed René. Så vi blev hurtigt til Hr.René og Fru. Renée. Det var vores tysklærer der begyndte på det, og til sidst kaldte alle os det.. Selv den dag vi blev studenter og skulle have eksamensbevis blev vi kaldt op som Hr og Fru af rektor.. Det udviklede sig så videre til Lillemor og lillefar...

Jeg blev også kaldt Fräulein Uhr, da jeg altid vidste hvad klokken var(så jeg vidste hvornår jeg fik pause)..

Lillemanden herhjemme bliver kaldt for bassemanden, og det er faktisk det han oftest reagerer på ;-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2010

Trolde_mor

Uha har gået på efterskole hehe.. så har haft en del..

Nette - siden jeg var lille

Fede Dorit / jordegern - kalder min veninde og jeg hinanden (ingen er den ene eller den anden)

Anton - "anton, du har revnet dine bukser" revnede mange bukser på efterskolen

Kåst - eks. der kaldte mig det for sjov

Tykke dulle - kalder kæresten mig siden jeg er blevet gravid

Boob-Nette (altså som bryst) - af kæresten

Fnet + Spade- vennegruppe på efterskole

Buder - af min afdøde far

Der er sikkert flere, men kan simpelthen ikke huske dem

Anmeld

14. maj 2010

hen86

jeg har også haft en del kælenavne gennem tiden.

jeg var ikke særlig gammel da mine venner fandt ud af kalde mig henry. 

min (sted)-bror kaldte mig for Rumpette (henriette-rumpette).

min barndomsveninde kaldte mig mæhy. (hun hed så bahiaba) hehe.

den absolut korteste version af kælenavn er Æ-Y.

I efterskoletiden fik jeg navnet Skøre-kugle-skovl og vores tyske ridelære kaldte mig Henny!

yndlings-laura. en veninde og jeg sad og hyggede med lidt kortspil og spiritus, jeg var sikker på hun kaldte mig laura så nu er vi yndlinglaura og yndlingslaura

på mit tidligere praktiksted (Værksted for mennesker med fysisk og psykisk handicap) blev jeg kaldt Aya og henrikogjette (han kunne ikke huske mit navn medmindre han kaldte henrik og jette først hehe).

hmmmm lige nu er det ved jeg kan komme i tanke om

Anmeld

14. maj 2010

iris-mor

Min mor kaldte mig for Putte, også offentligt lige indtil den der julekalender med gas og vandmesteren var i TV, så var mine venner simpelthen ved at dø af grin. Slut mor, det må du aldrig sige igen.

Vores to døtre har begge kælenavne.

Den ældste hedder Iris og kaldes Isi og Is. Folk kiggede godt nok noget underligt i Canada, da jeg gentagende gange sagde Isi Isi når jeg kaldte på hende, og de kun så en rolig pige.

Den mindste hedder Siri og kaldes for Si og Sis.

Ja og manden bliver af sin far kaldt for Nubber, som intet har med hans rigtige navn at gøre.

ida

Anmeld

14. maj 2010

Mira0911

En periode blev jeg kaldt Ditte... Og mit navn er slet ikke i den retning.. Godt nok indeholder mit navn DTE...

Anmeld

14. maj 2010

Chalala85

Hmm jeg har altid haft 3 øgenavne helt hjemmefra som så gik igen i bh folkeskolen, handelsskolen osv

Frø, Frk hjertemund og princess

hyggeligt når de hænger ved i så mange år

Anmeld

14. maj 2010

BinaMor

jeg hed Bimmer igennem hele min barndom.. selv af veninders forældre..

det kom af sabina - bina.... og så om til Bimmer.. fordi de sys jeg var bimmer..hehh..

Anmeld

14. maj 2010

Guldet

Her er det Julle ..

eller når min mormor siger mit navn JUlje.. hihi--. nok ikke noget kælenavn, men bare hendes måde at sige min navn på

Når min mand og jeg omtaler vores datter til hinanden, hedder hun Putten..

Anmeld

14. maj 2010

Vidunderligeunger

hihi der er da nogle gode nogen ind i mellem... jeg har ikke noget øgenavn, men hold kæææft hvor har folk tit spurgt, "hvad er dit rigtige navn så" når jeg har sagt hvad jeg hedder.... 

knus Mitzie..

Anmeld

14. maj 2010

TbCp

iris-mor skriver:

Min mor kaldte mig for Putte, også offentligt lige indtil den der julekalender med gas og vandmesteren var i TV, så var mine venner simpelthen ved at dø af grin. Slut mor, det må du aldrig sige igen.

Vores to døtre har begge kælenavne.

Den ældste hedder Iris og kaldes Isi og Is. Folk kiggede godt nok noget underligt i Canada, da jeg gentagende gange sagde Isi Isi når jeg kaldte på hende, og de kun så en rolig pige.

Den mindste hedder Siri og kaldes for Si og Sis.

Ja og manden bliver af sin far kaldt for Nubber, som intet har med hans rigtige navn at gøre.

ida

Heh

Jeg arbejdede sammen med en pige som blev kaldt Putte.... en dag spurgte jeg en af de andre "hvad er egentlig Puttes rigtige navn"... og ja det var så Putte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.