Øgenavne/kælenavne - en for sjov tråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22.403 visninger
22 svar
0 synes godt om
14. maj 2010

TbCp

Har i nogle øgenavne/kælenavne?

da jeg gik på efterskole hed jeg ikke andet end Tina Kaa eller Kaa (udtales KÅ).... mange kalder mig det stadig selvom jeg slet ikke har Kaa i mit navn længere

I min gamle by hed jeg ikke andet end Olsen og møder jeg nogle af dem fra dengang er det stadig det de kalder mig.... selvom jeg nu ikke længere hedder Olsen

Det er sjovt som sådan nogle navne kan hænge ved.

Min gamle gamle veninde kalder mig TK, det hænger også stadig ved når vi snakker sammen.

Fra min seminarieklasse er der stadig en der kalder mig Turner.... det kom sig af at min søster, da jeg var lille, kaldte mig Tina Turner... Jeg anede ikke hvem det var og troede det var fordi jeg var så tynd .... derfor kaldte jeg min søster for Helle Tykker

Så Turner hænger også stadig ved

Har i kælenavne/øgenavne eller har haft?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2010

millesofie

Jeg er døbt Michelle men jeg skiftede til mit kalde navn (det mine venner kalte mig) da jeg skulle konfimeres

jeg er åbenbart født med utrolig lidt hår på hoved for min mor og hendes veninder fandt på at kalde mig Åberg efter Alfons Åberg ellers var jeg bare grim

stadig den dag i dag hvis jeg møder nogle af de veninder min mor havde og hendes børn så hedder jeg Åberg

--------

jeg har også selv fundet øgenavne til de små her hjemme, de kom li'som bare til mig

den store hedder Brumbasse og den lille ja hun bliver kaldt Lille, men det er nu mest den store der fandt på det

Anmeld

14. maj 2010

oo

hmm nææææh...jeg er altid blevet kaldt Trine...eller en variation af Trine (Trinemus, Trinepige osv - og pt Trinemor).

Søren kalder mig ALT muligt - men det tæller vist ikke rigtigt!

æh...så her passer det altså ikke, at kært barn har mange navne

Anmeld

14. maj 2010

TbCp

millesofie skriver:

Jeg er døbt Michelle men jeg skiftede til mit kalde navn (det mine venner kalte mig) da jeg skulle konfimeres

jeg er åbenbart født med utrolig lidt hår på hoved for min mor og hendes veninder fandt på at kalde mig Åberg efter Alfons Åberg ellers var jeg bare grim

stadig den dag i dag hvis jeg møder nogle af de veninder min mor havde og hendes børn så hedder jeg Åberg

--------

jeg har også selv fundet øgenavne til de små her hjemme, de kom li'som bare til mig

den store hedder Brumbasse og den lille ja hun bliver kaldt Lille, men det er nu mest den store der fandt på det

Hehe Åberg

Vores datter går mest under "navnet" Tulle ... eller tulleprut, tullefis og mere i den dur

Anmeld

14. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Rosa er min fars kælenavn til mig siden mine forældre boede sammen, dvs før jeg blev 5.

Blev en overgang kaldt Shirley af en vennegruppe, men den døde da  min veninde og hendes kæreste slog op og vi stoppede med at gå i byen med de fyre.

Mine 2 bedste veninder kalder mig "Den Lille" når jeg ikke er der

Ellers "Moni" og "Monse"...

Anmeld

14. maj 2010

Ansemusen

Rosa skriver:

Rosa er min fars kælenavn til mig siden mine forældre boede sammen, dvs før jeg blev 5.

Blev en overgang kaldt Shirley af en vennegruppe, men den døde da  min veninde og hendes kæreste slog op og vi stoppede med at gå i byen med de fyre.

Er Rosa ikke dit rigtig navn??

Jeg bliver mest kaldt Anna, men Anse af nogle af dem fra folkeskolen.
Og så kalder Rasmus mig selvfølgelig alle mulige søde og skøre ting, så som skat, mus, prut, prutfis og hvad ved jeg (måske fordi jeg prutter liiidt for ofte  - ment altså kun foran ham, haha), og Una - Jeg hedder Una og han hedder Uno - mega tosset, og aner ikke hvor det kommer fra!

Anmeld

14. maj 2010

lululupo

He he bliver til stadighed kaldt for grisling af nogle, da jeg i meget lille alder, havde lånt min fars golfparaply....... Uhhhh yes kunne ligeså godt være fløjet væk Nogle har endda kortet det ned til gris

Anmeld

14. maj 2010

LRJ

Blev kaldt bunny ( efter Playboy ) og Playmate i 10'ern... :/ og da jeg startede på HTX begyndte jeg at blive kaldt Kiddy af alle, og det hænger stadig ved, ved nogle

Min far kaldte mig Granberg i mange mange år, fordi jeg lavede så mange ting der bare ikk ville gå/fungere

Anmeld

14. maj 2010

Becks

Rosa skriver:

Det så skægt med Rosa, det kaldte min far mig også, dog ikke så ofte mere efter min farmor døde (hun hed Rosa)

Jeg bliver altid kaldt for Beck, selv mine borgere kalder mig det haha.

Min bedste veninde kalder mig for Tutter, det kom sig af, at da jeg fik af vide jeg skulle være "tante" til hendes barn, fik jeg lavet en trut mund og sagde neeeeeeeeeeii hvor hyggeligt! Så blev jeg døbt Tante Trut, da min gudsøn så kom til verden, blev vi enige om, at Trut nok ville være svært for ham og sige, så blev det til Tutter. Når han kalder på mig nu, siger han dytdyt (tutter)

ELSKER DEN DRENG!

Anmeld

14. maj 2010

E.T

Har aldrig rigtig haft et kældenavn, da mit navn er så specialt i forvejen. Men der er mange der tror det er et kældenavn.

Når ja måske skulle jeg lige sige hvad mit navn er: Mitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.