Skal afhøres idag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.177 visninger
15 svar
0 synes godt om
14. maj 2010

Anonym trådstarter

Venter bare på denne her politimand ringer, så vi kan aftale hvad tid han skal komme hjem til mig.

Sagen er, at vi har en borger som har fået stjålet nogle penge, jeg og en anden har været der i den periode.. Det er der også andre der har, men det er vist kun den anden og jeg der ville blive kontaktet af politiet

Jeg har ikke gjort det, men er alligevel nervøs for om den kære politi mand tror det er mig, fordi jeg er SÅDAN et nervøst gemyt i forvejen. Og når jeg bliver nervøs, snakker jeg usammenhængende og stammer meget.

Andre der har prøvet og blive kaldt til afhøring i ligende situationer, hvad spørger de om osv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2010

Fam. Madsen

Jeg har aldrig prøvet det. men vil da lige svare dig. håber alt nok skal gå og når du bare fortæller sandheden skal det nok gå...

Anmeld

14. maj 2010

Anonym trådstarter

Fam. Madsen skriver:

Jeg har aldrig prøvet det. men vil da lige svare dig. håber alt nok skal gå og når du bare fortæller sandheden skal det nok gå...

Tak for svar

Jeg har været vågen siden 3 i nat og kan ikke sove, selvom jeg er så smadret. Håber sgu snart han ringer så jeg kan få det overstået

Anmeld

14. maj 2010

Fam. Madsen

Puha ja det må vi håbe. så du kan få noget ro... jeg kender godt det der med og være mega nervøs og ikke kan sove.. så der kan jeg godt føle med dig men ikke med alle de tanker der køre rundt i hovdet på dig men er sikker på der er mange.

Anmeld

14. maj 2010

NinaNymannMadsen

Anonym skriver:

Venter bare på denne her politimand ringer, så vi kan aftale hvad tid han skal komme hjem til mig.

Sagen er, at vi har en borger som har fået stjålet nogle penge, jeg og en anden har været der i den periode.. Det er der også andre der har, men det er vist kun den anden og jeg der ville blive kontaktet af politiet

Jeg har ikke gjort det, men er alligevel nervøs for om den kære politi mand tror det er mig, fordi jeg er SÅDAN et nervøst gemyt i forvejen. Og når jeg bliver nervøs, snakker jeg usammenhængende og stammer meget.

Andre der har prøvet og blive kaldt til afhøring i ligende situationer, hvad spørger de om osv?

er ikke blevet kaldt til afhøring men er blevet afhørt i en sag om pædofili (min venindes mors nye mand handlede det om) vil ikke nærmere ind på hvad der skete og sådan noget da jeg helst bare vil glemme det.

lige i den her situation der spurgte de om jeg også var blevet udsat for noget med ham. og om jeg havde set om han havde gjort noget ved min veninde der. det sådan det jeg kan huske der fra det er 2-3 år siden nu.

Anmeld

14. maj 2010

JustAnotherName

Øv, hvor ubehageligt at føle sig "mistænkt", når man vitterligt ikke har gjort det.

Men prøv at tænk ved dig selv, at det bare er en snak om situationen. IKKE at du er stemplet som eventuel skyldig.
Du ved jo at du ikke har gjort det, og dermed har dit på det rene og ikke behøver frygte noget. De kommer bare fordi du var til stede, så de gerne vil høre din side af sagen.

Han kommer ikke for at ville finde en skyldig i DIG. Han kommer for at høre din version af den dag, og høre hvad du husker og oplevede. De stiller sikkert Jer begge mange af de samme spørgsmål, for at høre, om Jeres versioner stemmer meget godt overens, eller er meget forskellige. Og hvis de er meget forskellige, så vil de selvfølgelig strudse over det, og komme med mere uddybende spørgsmål.

Men du skal ikke lade dig hyle ud af den. Bare antag at ham betjenten er en rar mand med venlige hensigter. For det er han sikkert.. Og hvorfor skulle de mistænke dig? - At du var til stede da det skete, gør jo ikke DIG til synderen.

Så forsøg at bevare roen, og ikke frygte, eller tro, det værste på forhånd.

Et godt trick kan også være, at du simpelthen starter samtalen ved at sige det højt "jeg må indrømme, at det her er en meget uvant situation for mig, og jeg føler mig noget usikker og nervøs!"
Så har du sagt det, så de VED at det altså er sådan du har det (og kan vise hensyn til det, og forstå det, hvis du hakker lidt i det), og samtidig kan det også have den effekt, at du slapper en smule mere af, fordi du har fået sagt det højt.

Men øv, sikke en ubehagelig ting. Men sådanne ting sker jo desværre, og det skal ikke påvirke dig, når du intet har gjort.
Så nu skal denne samtale med betjenten bare overståes!! Og så har du dit på det rene.

Ønsker det bedste for dig, og synes det er synd, at du skal have det sådan.

Hilsen Katrine (som dog ikke taler af personlig erfaring)

Anmeld

14. maj 2010

LRJ

Anonym skriver:

ja, godt nok lidt anderledes blev ringet op en morgen og beskyldt fra politiet at jeg havde stjålet min ekskærestes ting, og så ville jeg li hører hva det var for nogle ting for mig bekendt havde jeg intet med derfra der var hans, men det viste sig at min eks ville have nogle ting jeg havde købt og betalt og havde bonner på..

Men De spørger indtil hva du har at sige til sagen, og om du har taget disse ting og sådan, Det er meget meget ubehageligt kan jeg sige dig, jeg græd i 1 time efter jeg var blevet afhørt telefonisk..

Anmeld

14. maj 2010

Anonym trådstarter

JustAnotherName skriver:

Øv, hvor ubehageligt at føle sig "mistænkt", når man vitterligt ikke har gjort det.

Men prøv at tænk ved dig selv, at det bare er en snak om situationen. IKKE at du er stemplet som eventuel skyldig.
Du ved jo at du ikke har gjort det, og dermed har dit på det rene og ikke behøver frygte noget. Så fortæl dig selv det, mens I taler om tingene.

Han kommer ikke for at ville finde en skyldig i DIG. Han kommer for at høre din version af den dag, og høre hvad du husker og oplevede. De stiller sikkert Jer begge mange af de samme spørgsmål, for at høre, om Jeres versioner stemmer meget godt overens, eller er meget forskellige. Og hvis de er meget forskellige, så vil de selvfølgelig strudse over det, og komme med mere uddybende spørgsmål.

Men du skal ikke lade dig hyle ud af det. Bare antag ham betjenten som en rar mand med venlige hensigter. For han er sikkert ikke andet. Og hvorfor skulle de mistænke dig .....at du var til stede da det skete, gør ikke DIG til synderen.

Så forsøg at bevare roen, og ikke frygte, eller tro, det værste på forhånd.
Et godt trick kan også være, at du simpelthen starter samtalen ved at sige det højt "jeg må indrømme, at det her er en meget uvant situation for mig, og jeg føler mig noget usikker og nervøs!"
Så har du sagt det, så de VED at det altså er sådan du har det (og kan vise hensyn til det, og forstå det, hvis du hakker lidt i det), og samtidig kan det også have den effekt, at du slapper en smule mere af, fordi du har fået sagt det højt.

Men øv, sikke en ubehagelig ting. Men sådanne ting sker jo desværre, og det skal ikke påvirke dig, når du intet har gjort.
Så nu skal denne samtale med betjenten bare overståes!! Og så har du dit på det rene.

Ønsker det bedste for dig, og synes det er synd, at du skal have det sådan.

Hilsen Katrine (som dog ikke taler af personlig erfaring)

Mange tak for dit svar. Det var rart og læse.

Ja måske jeg skulle sige det til ham, det tror jeg at jeg gør.

Anmeld

14. maj 2010

Anonym trådstarter

Lone H. skriver:

ja, godt nok lidt anderledes blev ringet op en morgen og beskyldt fra politiet at jeg havde stjålet min ekskærestes ting, og så ville jeg li hører hva det var for nogle ting for mig bekendt havde jeg intet med derfra der var hans, men det viste sig at min eks ville have nogle ting jeg havde købt og betalt og havde bonner på..

Men De spørger indtil hva du har at sige til sagen, og om du har taget disse ting og sådan, Det er meget meget ubehageligt kan jeg sige dig, jeg græd i 1 time efter jeg var blevet afhørt telefonisk..

Puha lyder ikke rart.

Jeg må bare bevare roen, han lød bare så sarkastisk og egoistisk i tlf. Ja frk. nu skal vi jo lige have os en snak om din arbejds situation! Fuck tænkte jeg bare, følte mig bare beskyldt med det samme.
Sidder og ryster nu, hvordan er det så ikke når han er her

Jeg er bare så dum til og forklare mig

Anmeld

14. maj 2010

LRJ

Anonym skriver:

Puha lyder ikke rart.

Jeg må bare bevare roen, han lød bare så sarkastisk og egoistisk i tlf. Ja frk. nu skal vi jo lige have os en snak om din arbejds situation! Fuck tænkte jeg bare, følte mig bare beskyldt med det samme.
Sidder og ryster nu, hvordan er det så ikke når han er her

Jeg er bare så dum til og forklare mig

ja prøv at bevar roen, og lade vær med at skjule hva du føler og hvordan du har det med det og lad dig ikk gå på at han prøver at kører dig ned eller få dig til at indrømme når du ikk har gjort det !

håber du klarer det uden at græde ligesom mig !!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.