lærkes_mor skriver:
Hej 
Min lille Nor er så ked af det hele tiden
Vi troede det var hans mave der drillede.... Men så begyndte han at virke irriteret når han ammede hos mig...........
Så var vi til 5 ugers undersøgelse igår og jeg fortalte lægen hvor meget han græder og at intet hjælper og ammesituationen.... hun undersøger ham (fine reflekser kontakt osv

MEN han har slet ikke taget nok på.... Da han blev født vejede han 3460 gram og var 52 cm. 9 dage senere var han 53 cm og vejede 3960 og igår 5 uger gammel vejede han 4100 og var 56 cm.. Så han har jo slet slet ikke taget det på han skulle 
Min mand og jeg havde selv snakket om, om der måske ikke var nok mælk pga den måde Nor reagerer på når jeg ammer ham, så vi ga ham dagen før læge besøget en flaske og der lå han helt helt stille og spiste og spiste til der ikke var mere...
Min læge sagde så igår at jeg skulle amme ham så meget som han overhovedet vil indtil fredag i næste uge hvor han så skal vejes igen. Men synes det er så svært fordi han græder og græder og græder..... og det er der jo ikke noget at sige til når der ikke er nok mælk overhovedet
Men lægen sagde jeg ikke sku give flaske for så stimulerer han ikke mælkeproduktionen....
Ved egentlig ikke hvad jeg vil med indlægget... synes bare det er så synd for Nor
og vil egentlig bare give ham flaske sån han får mad, men så sker der jo med garanti ikke noget med min egen mæleproduktion...
Åhh jeg føler med dig - det gør bare så ondt på én - stort
til dig!
Jeg stod indtil for få dage siden i nøjagtig samme situation som dig. Fik en stor dreng for 3 ½ uge siden nu og allerede da han var 2 uger stod det klart på vægten at han ikek fik nok mælk hos mig. Han græd og var urolig konstant og meget svær at få til at falde til ro/i søvn. Jeg var bange for han havde kolik, men fik at vide at det får de ikke få dage før fødslen.
Men både min sundhedsplejerske og læge har vejledt meget anderledes end din læge. Min sp foreslog at jeg først ammede ½ time og så supplerede med mme og jeg tudede da jeg oplevede hvordan han fuldstændig faldt til ro da han fik lov at spise sig mæt. Jeg ved ikke hvorfor han ikke fik nok ved mig. Altså han er en stor dreng der var brølsulten allerede lige efter fødslen, som om der ikke var nogen depoter at tage af. Dernæst var jeg nødt til at amme med suttebrikker og min sp siger at det er hårdt for ham at arbede gennem dem og at han går kold og giver sig til at hyggebabbe før han har fået det han skal have, og altså aldrig bliver ordentlig mæt. Og så er det selvfølgelig muligt at jeg ikke har helt nok mælk. Ved det ikke, men jeg kunne hvert fald ikke holde ud at have en lille dreng der skreg pga sult.
Nu er der så andre ting der også har kompliceret min amning, bl.a brystbetændelse for 3. gang, og det er muligt jeg går helt over til mme. Men sådan behøver det slet ikke at gå for dig hvis du vælger at supplere med mme. Min sp sagde at man sagtens kunne arbejde videre med at få produktionen op selvom man supplerer med mme. God ide med at malke ud, men det skal bare være sådan at du kan magte det hele. Det er jo hårdt nok bare med amningen plus supplement i sig selv.
Men du vil i hvert fald kunne finde andre faglige vurderinger end den din læge har givet dig, så hvis din mave siger dig at du gerne vil amme for derefter at mætte ham helt med mme, så synes jeg altså også du skal gøre det. Det andet der med at sidde med babberne i munden på dem KONSTANT uden at vide om de bliver mætte og uden at vide om det vil lykkes at sætte produktionen tilstrækkeligt op, kan lægge både dig, din baby og resten af din lille familie fuldstændig ned. Og det har inegn altså gavn af.
Endnu et stort knus til dig og håber du finder en løsning snarest
Kh Tina