5 uges undersøgelse, Nor har ikke taget nok på :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2010

Valle81

nutche skriver:

jeg har ikke læst de andre svar, så kan ske jeg gentager nogen. men jeg ville da overveje at skifte helt over til flaske. min veninde havde det som dig, og da hun skiftede til flaske fik hun en langt mere rolig og veltilpas dreng.

jeg går klart ind for amning, men ikke for enhver pris. jeg synes ro og veltilpashed for mor og barn er langt vigtigere.

Super godt skrevet:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2010

Muffinmus

Ja, har du prøvet at mlke ud?? altså med en brystpumpe, for så kan du se hvad der rent faktisk er i dit bryst. Mange kvidner tror nemlig altid det er mælke mængden den er gal med når det ofte slet ikke er det, men f.eks svamp i munden, for kort tungebånd og andre ting.

Men prøv en enkelt gang at malke ud og giv ham mælken på flaske, så ved du hvor du står:-)Er der for lidt mælk, ja så skal der suppleres og er der nok, så er problemmet et andet.

Kan også være han rent faktisk har noget i klemme og at den stilling han ammes i gør ondt på ham. Mulighederne er mange:-)

Jeg opgav amningen da tøsen var 6 mdr, ikke fordi jeg ikke havde mælk nok, men hun tog bare ikke på af det. hu forbrænder meget og min mælk kunne ikke dække hendes energi behov desværre.

Nå, men håber i finder ud af det.

Anmeld

14. maj 2010

Bayze

lærkes_mor skriver:

Hej

Min lille Nor er så ked af det hele tiden Vi troede det var hans mave der drillede.... Men så begyndte han at virke irriteret når han ammede hos mig...........

Så var vi til 5 ugers undersøgelse igår og jeg fortalte lægen hvor meget han græder og at intet hjælper og ammesituationen.... hun undersøger ham (fine reflekser kontakt osv &nbsp

MEN han har slet ikke taget nok på.... Da han blev født vejede han 3460 gram og var 52 cm. 9 dage senere var han 53 cm og vejede 3960 og igår 5 uger gammel vejede han 4100 og var 56 cm.. Så han har jo slet slet ikke taget det på han skulle

Min mand og jeg havde selv snakket om, om der måske ikke var nok mælk pga den måde Nor reagerer på når jeg ammer ham, så vi ga ham dagen før læge besøget en flaske og der lå han helt helt stille og spiste og spiste til der ikke var mere...

Min læge sagde så igår at jeg skulle amme ham så meget som han overhovedet vil indtil fredag i næste uge hvor han så skal vejes igen. Men synes det er så svært fordi han græder og græder og græder..... og det er der jo ikke noget at sige til når der ikke er nok mælk overhovedet   Men lægen sagde jeg ikke sku give flaske for så stimulerer han ikke mælkeproduktionen....

Ved egentlig ikke hvad jeg vil med indlægget... synes bare det er så synd for Nor  og vil egentlig bare give ham flaske sån han får mad, men så sker der jo med garanti ikke noget med min egen mæleproduktion...

Åhh jeg føler med dig - det gør bare så ondt på én - stort til dig!

Jeg stod indtil for få dage siden i nøjagtig samme situation som dig. Fik en stor dreng for 3 ½ uge siden nu og allerede da han var 2 uger stod det klart på vægten at han ikek fik nok mælk hos mig. Han græd og var urolig konstant og meget svær at få til at falde til ro/i søvn. Jeg var bange for han havde kolik, men fik at vide at det får de ikke få dage før fødslen.

Men både min sundhedsplejerske og læge har vejledt meget anderledes end din læge. Min sp foreslog at jeg først ammede ½ time og så supplerede med mme og jeg tudede da jeg oplevede hvordan han fuldstændig faldt til ro da han fik lov at spise sig mæt. Jeg ved ikke hvorfor han ikke fik nok ved mig. Altså han er en stor dreng der var brølsulten allerede lige efter fødslen, som om der ikke var nogen depoter at tage af. Dernæst var jeg nødt til at amme med suttebrikker og min sp siger at det er hårdt for ham at arbede gennem dem og at han går kold og giver sig til at hyggebabbe før han har fået det han skal have, og altså aldrig bliver ordentlig mæt. Og så er det selvfølgelig muligt at jeg ikke har helt nok mælk. Ved det ikke, men jeg kunne hvert fald ikke holde ud at have en lille dreng der skreg pga sult.

Nu er der så andre ting der også har kompliceret min amning, bl.a brystbetændelse for 3. gang, og det er muligt jeg går helt over til mme. Men sådan behøver det slet ikke at gå for dig hvis du vælger at supplere med mme. Min sp sagde at man sagtens kunne arbejde videre med at få produktionen op selvom man supplerer med mme. God ide med at malke ud, men det skal bare være sådan at du kan magte det hele. Det er jo hårdt nok bare med amningen plus supplement i sig selv.

Men du vil i hvert fald kunne finde andre faglige vurderinger end den din læge har givet dig, så hvis din mave siger dig at du gerne vil amme for derefter at mætte ham helt med mme, så synes jeg altså også du skal gøre det. Det andet der med at sidde med babberne i munden på dem KONSTANT uden at vide om de bliver mætte og uden at vide om det vil lykkes at sætte produktionen tilstrækkeligt op, kan lægge både dig, din baby og resten af din lille familie fuldstændig ned. Og det har inegn altså gavn af.

Endnu et stort knus til dig og håber du finder en løsning snarest

Kh Tina

Anmeld

16. maj 2010

Sara.

Bayze skriver:

Åhh jeg føler med dig - det gør bare så ondt på én - stort til dig!

Jeg stod indtil for få dage siden i nøjagtig samme situation som dig. Fik en stor dreng for 3 ½ uge siden nu og allerede da han var 2 uger stod det klart på vægten at han ikek fik nok mælk hos mig. Han græd og var urolig konstant og meget svær at få til at falde til ro/i søvn. Jeg var bange for han havde kolik, men fik at vide at det får de ikke få dage før fødslen.

Men både min sundhedsplejerske og læge har vejledt meget anderledes end din læge. Min sp foreslog at jeg først ammede ½ time og så supplerede med mme og jeg tudede da jeg oplevede hvordan han fuldstændig faldt til ro da han fik lov at spise sig mæt. Jeg ved ikke hvorfor han ikke fik nok ved mig. Altså han er en stor dreng der var brølsulten allerede lige efter fødslen, som om der ikke var nogen depoter at tage af. Dernæst var jeg nødt til at amme med suttebrikker og min sp siger at det er hårdt for ham at arbede gennem dem og at han går kold og giver sig til at hyggebabbe før han har fået det han skal have, og altså aldrig bliver ordentlig mæt. Og så er det selvfølgelig muligt at jeg ikke har helt nok mælk. Ved det ikke, men jeg kunne hvert fald ikke holde ud at have en lille dreng der skreg pga sult.

Nu er der så andre ting der også har kompliceret min amning, bl.a brystbetændelse for 3. gang, og det er muligt jeg går helt over til mme. Men sådan behøver det slet ikke at gå for dig hvis du vælger at supplere med mme. Min sp sagde at man sagtens kunne arbejde videre med at få produktionen op selvom man supplerer med mme. God ide med at malke ud, men det skal bare være sådan at du kan magte det hele. Det er jo hårdt nok bare med amningen plus supplement i sig selv.

Men du vil i hvert fald kunne finde andre faglige vurderinger end den din læge har givet dig, så hvis din mave siger dig at du gerne vil amme for derefter at mætte ham helt med mme, så synes jeg altså også du skal gøre det. Det andet der med at sidde med babberne i munden på dem KONSTANT uden at vide om de bliver mætte og uden at vide om det vil lykkes at sætte produktionen tilstrækkeligt op, kan lægge både dig, din baby og resten af din lille familie fuldstændig ned. Og det har inegn altså gavn af.

Endnu et stort knus til dig og håber du finder en løsning snarest

Kh Tina

Hejsa.

Tusinde tak for din hilsen.... og knus til dig også for det lyder også hårdt...... Går det bedre nu?

Jeg fødte Nor uge 41+5 og han var også fra fødslen MEGET sulten og havde ikke selv noget at tære af...

Jeg har det så dårligt når han græder og jeg ved jeg kan lave en flaske som vil mætte ham... så har givet ham et par flasker siden fredag. Han ligger bare så stille og rolig og drikker dem og kigger op på mig, og virker han til at ha det så rart! Min mand og jeg har snakket meget om at droppe bryst og gi flaske i stedet...

Jeg har lagt mærke til at han gerne vil sutte ved mig når der er "tryk" på mælken, men så snart han skal lave lidt arbejde så blir han sur / ked af det og græder og tager hovedet fra.... jg prøver så selv at presse mælk ud der og det kan jeg sagtens så tænker mit bryst ikke kan være tomt på det tidspunkt....

Har fået snakket med en sundhedsplejerske som siger at nogle børn bare ikke vil sutte ved bryst og bruge de kræfter på det.....

Lige pt orker jeg ikke at kæmpe med amningen. Min datter på 2½ har været syg her i ferien med diarré....

Jeg ringer til min læge i morgen og snakker med hende igen.

Tak for dit svar.

Knus fra Sara

Anmeld

16. maj 2010

Sara.

Og mange tak til jer andre for svar... har brugt nogle af rådene....

Anmeld

16. maj 2010

Mor til L&S

Hej

Liva tager heller ikke nok på - hun har taget 1 kg på, på 6 1/2 uge, men er vokset 7 cm i længden. Hun var lille ved fødslen 2900 gr og vejer nu 3900 gr ca.

Jeg er blevet anbefalet af læge og SP at give hende bryst og derefter supplere op med mme hvis hun stadig er urolig og jeg tror hun ikke er mæt - det virker super og er spændt på at få hende vejet om en uge igen

Håber på det bedste for Jer

Anmeld

16. maj 2010

Bayze

lærkes_mor skriver:

Hejsa.

Tusinde tak for din hilsen.... og knus til dig også for det lyder også hårdt...... Går det bedre nu?

Jeg fødte Nor uge 41+5 og han var også fra fødslen MEGET sulten og havde ikke selv noget at tære af...

Jeg har det så dårligt når han græder og jeg ved jeg kan lave en flaske som vil mætte ham... så har givet ham et par flasker siden fredag. Han ligger bare så stille og rolig og drikker dem og kigger op på mig, og virker han til at ha det så rart! Min mand og jeg har snakket meget om at droppe bryst og gi flaske i stedet...

Jeg har lagt mærke til at han gerne vil sutte ved mig når der er "tryk" på mælken, men så snart han skal lave lidt arbejde så blir han sur / ked af det og græder og tager hovedet fra.... jg prøver så selv at presse mælk ud der og det kan jeg sagtens så tænker mit bryst ikke kan være tomt på det tidspunkt....

Har fået snakket med en sundhedsplejerske som siger at nogle børn bare ikke vil sutte ved bryst og bruge de kræfter på det.....

Lige pt orker jeg ikke at kæmpe med amningen. Min datter på 2½ har været syg her i ferien med diarré....

Jeg ringer til min læge i morgen og snakker med hende igen.

Tak for dit svar.

Knus fra Sara

Kære Sarah

Jo tak, det går allerede meget bedre her. Jeg er stoppet helt med amningen, tog stop-pillen i går og i dag. Jeg orkede heller ikke at kæmpe mere med det og jeg synes amningen havde alt for store konsekvenser for både Anthon, mig selv og min mand. Og det med den delvise amning var stadig et dumt projekt. Med både amning, forberedelse af mme ved hvert måltid og udmalkning, jamen så var der ikke plads til mere liv derudover, og det trivedes ingen af os med. Og så var der selvfølgelig lige den tilbagevendende brystbetændelse... Jeg har tudet lidt over ammestoppet et par dage, men nu er der egentlig kun lettelse tilbage

Det er da stadig rigeligt udfordrende med et temperemantsfuldt spædbarn, men det var sørme ikke nemmere da han samtidig var hundesulten. Der er faldet helt anderledes ro på nu.

Anthon blev jo også født lidt til den sene side, 41+3, og var samtidig stor, og på hospitalet sagde de netop også at sådan nogle bare ofte er rigtig sultne og i underskud når de kommer ud.

jeg håber snart I finder den rigtige løsning så I også kan få ro på jeres lille familie

Knus Tina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.