5 uges undersøgelse, Nor har ikke taget nok på :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.054 visninger
16 svar
0 synes godt om
13. maj 2010

Sara.

Hej

Min lille Nor er så ked af det hele tiden Vi troede det var hans mave der drillede.... Men så begyndte han at virke irriteret når han ammede hos mig...........

Så var vi til 5 ugers undersøgelse igår og jeg fortalte lægen hvor meget han græder og at intet hjælper og ammesituationen.... hun undersøger ham (fine reflekser kontakt osv &nbsp

MEN han har slet ikke taget nok på.... Da han blev født vejede han 3460 gram og var 52 cm. 9 dage senere var han 53 cm og vejede 3960 og igår 5 uger gammel vejede han 4100 og var 56 cm.. Så han har jo slet slet ikke taget det på han skulle

Min mand og jeg havde selv snakket om, om der måske ikke var nok mælk pga den måde Nor reagerer på når jeg ammer ham, så vi ga ham dagen før læge besøget en flaske og der lå han helt helt stille og spiste og spiste til der ikke var mere...

Min læge sagde så igår at jeg skulle amme ham så meget som han overhovedet vil indtil fredag i næste uge hvor han så skal vejes igen. Men synes det er så svært fordi han græder og græder og græder..... og det er der jo ikke noget at sige til når der ikke er nok mælk overhovedet   Men lægen sagde jeg ikke sku give flaske for så stimulerer han ikke mælkeproduktionen....

Ved egentlig ikke hvad jeg vil med indlægget... synes bare det er så synd for Nor  og vil egentlig bare give ham flaske sån han får mad, men så sker der jo med garanti ikke noget med min egen mæleproduktion...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2010

LISBETH:-)

Hvis det var mig ville jeg state med at lægge ham til brystet og lade ham sutte så længe han vil, derefter ville jeg suplere med en flaske så jeg var sikker på at han blev mæt.

Anmeld

13. maj 2010

Sara.

lisbeth2910 skriver:

Hvis det var mig ville jeg state med at lægge ham til brystet og lade ham sutte så længe han vil, derefter ville jeg suplere med en flaske så jeg var sikker på at han blev mæt.

Jeg er bare meget i tvivl om hvor meget han overhovedet får ved mig..... og kan næsten ikke få ham til at sutte... han tager hovedet fra og til hele tiden i mens han græder

Men god ide at gi flaske når han har suttet!

Måske jeg sku ringe til lægen for så kan man på vægt kontrollen på fredag ikke sige om der er kommet mælk, for så kan han jo ha taget på af erstatningen.

Men tak for svar...

Anmeld

13. maj 2010

Skouboe

lærkes_mor skriver:

Jeg er bare meget i tvivl om hvor meget han overhovedet får ved mig..... og kan næsten ikke få ham til at sutte... han tager hovedet fra og til hele tiden i mens han græder

Måske jeg sku ringe til lægen for så kan man på vægt kontrollen på fredag ikke sige om der er kommet mælk, for så kan han jo ha taget på af erstatningen.

Men tak for svar...

Havde jeg stået i din situation havde jeg suppleret med flaske og blæst på amningen - jeg er absolut ikke tilhænger af amning for enhver pris..

Hvis du meget gerne vil blive ved med at amme, så tag en snak med en ammerådgiver - det lyder ikke som om din læge har budt ind med meget andet end at blive ved med at lægge ham til og at du ikke må give ham flaske... Det er gratis, anonymt og de ved hvad de snakker om...

http://www.forældreogfødsel.dk/Ammeraadgivningen/index.php?artikel=1

Anmeld

13. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg ville bestemt også give ham en flaske bagefter så han kan få mæthedsfornemmelsen og i øvrigt også tage på!! Synes det virker uansvarligt af din læge at sige du "bare" skal lægge ham til, når du har fortalt situationen og han har taget så lidt på - for det er jo bestemt for lidt han har taget på

Han stimulerer din produktion så snart han bliver lagt til, og alternativt kan du anskaffe dig en brystpumpe og viderestimulere på den måde? Giv ham lov til at spise helt op, og sæt så pumpen til bagefter og viderestimuler mens han bliver mættet af en flaske(du må bare ikke pumpe for længe uden der kommer mælk).. Så kan du efterhånden give ham mindre og mindre supplement og trappe Jer begge langsomt over på fuld amning!?

Håber virkelig det lykkes for Jer

Mange knus

Anmeld

13. maj 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Da Luka blev født ville han ikke tage på og jeg fik ham kontrolvejet hver 3 dag og så 1 gang om ugen. Det endte ud i, at jeg ammede ham max 1/2 time og så fik han flaske bagefter. Det fungerede super godt.

Ja, mælkeproduktionen bliver ikke stimuleret til, at sætte den i vejret. Men det vigtigste for mig var, at han blev mæt og tog på.

Kh.

Katja

Anmeld

13. maj 2010

bagger26

Caroline86 skriver:

Jeg ville bestemt også give ham en flaske bagefter så han kan få mæthedsfornemmelsen og i øvrigt også tage på!! Synes det virker uansvarligt af din læge at sige du "bare" skal lægge ham til, når du har fortalt situationen og han har taget så lidt på - for det er jo bestemt for lidt han har taget på

Han stimulerer din produktion så snart han bliver lagt til, og alternativt kan du anskaffe dig en brystpumpe og viderestimulere på den måde? Giv ham lov til at spise helt op, og sæt så pumpen til bagefter og viderestimuler mens han bliver mættet af en flaske(du må bare ikke pumpe for længe uden der kommer mælk).. Så kan du efterhånden give ham mindre og mindre supplement og trappe Jer begge langsomt over på fuld amning!?

Håber virkelig det lykkes for Jer

Mange knus

Enig..

Syntes der er meget langtid til næste fredag med en baby der er sulten, både for jer men også for jeres dreng..

Anmeld

13. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
bagger26 skriver:

Enig..

Syntes der er meget langtid til næste fredag med en baby der er sulten, både for jer men også for jeres dreng..

ja, det dur simpelthen ikke!!

Anmeld

13. maj 2010

LISBETH:-)

lærkes_mor skriver:

Men tak for svar...

Du kan også malke ud og så give ham det i flaske - Så kan du holde øje med hvor meget mælk han får indenbors. Og så suplere hvis det viser sig at du ikke har mælk nok. På den måde kan du selv styre at sætte produktionen op hvis muligt,

Det måtte jeg gøre med min datter, da hun nægtede alt kontakt med min babser :-(

Jeg er enig i at amning er ikke alt. Selvfølgelig skal man forsøge og ikke bare give nemt op. Men det er sku synd for ungerne hvis de sulter :-)

Anmeld

13. maj 2010

Lone Jakobsen

jeg har ikke læst de andre svar, så kan ske jeg gentager nogen. men jeg ville da overveje at skifte helt over til flaske. min veninde havde det som dig, og da hun skiftede til flaske fik hun en langt mere rolig og veltilpas dreng.

jeg går klart ind for amning, men ikke for enhver pris. jeg synes ro og veltilpashed for mor og barn er langt vigtigere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.