Jeg lider osse af d-vitamin mangel..det var nede på 30 lige efter sommerferien sidste år.... selv om jeg har været rigtig meget ude i solen, og spist masser af fisk og fiskeolie..
Min læge siger så, at man godt kan glemme det med at spise sig til d-vitamin, for det er ikke noget der giver noget alligevel... Men derfor er det jo godt og sundt alligevel.
Det er solen der er den bedste kilde til D-vitamin. Jeg skulle bare tage 2 x D3 vitaminer pr. dag indtil maj... men jeg tager dem nu fortsat, da man vist skal spise temmelig meget for at blive overdoseret. Min bror skulle have 4 om dagen, selv om hans lå på det samme som mit??
Jeg opdagede det ved at jeg simpelthen bare var så træt så træt...faldt i søvn henover computeren osv. og kunne ikke høre min datter, hvis hun græd når jeg sov.
Der er vist ikke ret meget andet at gøre, end at komme ud i solen en halv time dagligt, mener jeg, uden solcreme...og så beskytte sig med solcreme resten af tiden.... Og så selvfølgelig tage sine D-vitaminer...
Anmeld