Update på mit knæ efter 5 timer på sygehuset...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

857 visninger
15 svar
0 synes godt om
13. maj 2010

TbCp

Dagen igår startede ellers så hyggeligt, vi skulle til dagplejedag. Det var bare rigtig hyggeligt, selvom Liva til at starte med slet ikke kunne kapere alle de mennesker...

Kl. 11.45 skulle jeg til lægen, både til årligt tjek med blodtryk, hjertekardiogram osv.... + til tjek med mit knæ.

Havde tid hos den mandelige læge som skulle kigge på knæet og han kunne godt se det ikke var helt godt. Han ringede til sygehuset og fik lov at sende mig direkte ud til modtagelsen, da en henvisning ville tage for lang tid. Han sagde at han ville have en ortopæd til at kigge på det, at det muligvis var et låst knæ, en menisk skade eller bare et ømt knæ. Spurgte ham om vi skulle tage direkte derud, eller om vi kunne tage lidt mad først..... vi havde fået ganske lidt at spise til dagplejedag... men han syntes vi skulle køre direkte. Så det gjorde vi.
Blev vist ind på en stue. Vi spurgte sygepl. om hun kunne sige noget om hvor lang tid det ville tage, da vi var noget sultne, vi havde jo også Liva med som heller ikke rigtig havde fået noget mad. Sygepl. sagde at lægen stod i en operation men at hun nok skulle sige hvis det tog for lang tid.... efter 2 timer gik Carsten ned og spurgte om der var noget nyt, vi overvejede da at få en til at komme og hente Liva. Vi havde spist en stykke chokolade og var drønsultne alle 3. Sygepl. sagde at lægen lige var kommet tilbage og var ved at læse mine papirer.... fint fint.... vi ventede lidt.... der gik en time mere og stadig ingen læge.... Jeg forsøgte at få fat i nogle der kunne hente Liva, men min mor arbejdede selvfølgelig længe den dag og vi kunne ikke få fat i andre.
Efter endnu 1 time ville Carsten køre hjem med Liva og så få hans mor til at køre den lange vej fra Langeland og hente Liva.... på vej ud spurgte han igen om der var nyt, men nu var lægen sendt til en akutoperation ....

Carsten kørte hjem med Liva som faldt i søvn i bilen, hun havde ingen middagslur fået, da vi jo var på hospitalet. Hun sov indtil farmor kom og blev drønulykkelig over at skulle med hende hjem

I mellemtiden var der gået endnu en time og endelig kom der en læge ind. Han stillede div. spørgsmål og kiggede på mit knæ. Han mente det var menisken og ville gerne have mig til en kikkertundersøgelse. Men ville lige have en anden læge ind og kigge....

Den næste læge der kom ind var bare en idiot
Fra han trådte ind af døren havde han bare den værste attitude.... det var slet ikke rart. Han hev og flåede i mit knæ, mens sveden sprang frem på mit ansigt og jeg skar grimasser fordi det gjorde så ondt. Han forsøgte at bøje mit ben og blev ved med at sige at jeg skulle slappe af i det, med sådan en rigtig træls "SLAP AF.... DU SLAPPER JO IKKE AF..." Men for det første er mit ben helt spændt og når så det gør ondt, spænder jeg da automatisk mere i det...
Han fik fremstillet mig som en pivfis og hypokonder og sagde at der bestemt ikke var noget galt med mit ben og jeg skulle bare igang med at bruge det.

Carsten nåede tilbage til sygehuset idet lægen gik og jeg brød bare sammen Både fordi det havde gjort PISSE ondt, hans attitude overfor mig, at han havde fremstillet mig som en hypokonder og nærmest havde talt over hovedet på mig.

Jeg blev sendt derfra med mere smertestillende og besked om at jeg ville få tilsendt en tid til tjek om 10-14 dage....

Jeg synes virkelig det var en ubehagelig oplevelse og følelsen af slet ikke at blive taget seriøst var virkelig væmmelig Det er jo for faen MIG der kan mærke hvordan det føles inde i mit knæ.
Dumme DUMME doktormand!

På vej hjem tog vi i rosengårdcentret, købte et godt støttebind til mit knæ og tog take away med hjem fra Jensens. Så tog vi hjem i sofaen, satte en god film på og hyggede os resten af aftenen.

Nu glæder jeg mig til vi skal hente Liva, for har ret dårlig samvittighed overfor hende.

Beklager.... det blev et langt indlæg, men jeg var lige nødt til at få det ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2010

oo

åh for fanden en spassernar af en læge!! jeg har bare fået sådan en dårligt indtryk af OUH efter jeg jo selv havde en læge der ikke syntes jeg havde "ondt nok" da jeg blødte i hele bughulen da jeg var gravid udenfor livmoderen og jeg skulle bryde fuldkommen sammen overfor en sygeplejerske før jeg kom i operation - og det her bekræfter mig jo bare i alle mine fordomme

ØV! røvlæger!! eller...Søren har så en decideret røvlæge (altså en der undersøger ham i røven), så LORTELÆGER istedet måske

måske kunne I tage til Svendborg skadestue næste gang? der var overhovedet ingen andre end os der da jeg blødte og vi kom ind i et undersøgelsesrum med det samme

nåh, KÆMPE knus herfra og juhuuuu du skal se lille-Liva igen idag

Anmeld

13. maj 2010

TbCp

Tjuhl skriver:

åh for fanden en spassernar af en læge!! jeg har bare fået sådan en dårligt indtryk af OUH efter jeg jo selv havde en læge der ikke syntes jeg havde "ondt nok" da jeg blødte i hele bughulen da jeg var gravid udenfor livmoderen og jeg skulle bryde fuldkommen sammen overfor en sygeplejerske før jeg kom i operation - og det her bekræfter mig jo bare i alle mine fordomme

ØV! røvlæger!! eller...Søren har så en decideret røvlæge (altså en der undersøger ham i røven), så LORTELÆGER istedet måske

måske kunne I tage til Svendborg skadestue næste gang? der var overhovedet ingen andre end os der da jeg blødte og vi kom ind i et undersøgelsesrum med det samme

nåh, KÆMPE knus herfra og juhuuuu du skal se lille-Liva igen idag

Har desværre haft flere dårlige oplevelser derude
Da jeg blev opereret for galdesten havde de ikke lige fået lukket mig ordentligt. Jeg kastede blod op.... Carsten blev ved med at sige der var noget galt, men de sagde at det var helt naturligt.... da jeg så havde kastet blod op et døgn tænkte de at de måske alligevel hellere måtte kigge ned igen og så måtte jeg jo lige lappes ordentligt sammen...

Jeg husker det ikke selv da jeg, heldigvis sov fra det meste... men det var absolut ikke sjovt for Carsten

Ja... det kunne godt være man skulle køre turen til Svenborg.... Har hørt meget godt om deres sygehus!

Anmeld

13. maj 2010

oo

TbCp skriver:

Har desværre haft flere dårlige oplevelser derude
Da jeg blev opereret for galdesten havde de ikke lige fået lukket mig ordentligt. Jeg kastede blod op.... Carsten blev ved med at sige der var noget galt, men de sagde at det var helt naturligt.... da jeg så havde kastet blod op et døgn tænkte de at de måske alligevel hellere måtte kigge ned igen og så måtte jeg jo lige lappes ordentligt sammen...

Jeg husker det ikke selv da jeg, heldigvis sov fra det meste... men det var absolut ikke sjovt for Carsten

Ja... det kunne godt være man skulle køre turen til Svenborg.... Har hørt meget godt om deres sygehus!

øvøvøvøvøvøv!! jeg frygter også virkelig at blive rykket til OUHs fødegang hvis glukosebelastningstesten er dum til august, for flere af de sygeplejersker der var...ja...ondskabsfulde overfor mig da jeg var indlagt kom nede fra fødegangen, en af dem, der tvang mig ud af sengen to timer efter operationen for "ellers fik jeg ikke aftensmad" (jeg kravlede næsten bogstavelig talt ud til kantinen) sagde rigtig glad inden hun gik om aftenen "så ses vi på fødegangen en dag" I HOPE NOT!!

jeg har slet ikke erfaring med hospitalsvæsen da der aldrig har været det mindste galt med mig, men på svendborg var de bare meget meget søde og tog situationen meget alvorligt

Anmeld

13. maj 2010

lion

Sikke en idiot af en læge. JA desværre sker det men det burde det bare ikk.

JEg bliver bare så sur på dine vegne det kan jo bare ikk være rigtig

Anmeld

13. maj 2010

TbCp

Tjuhl skriver:

øvøvøvøvøvøv!! jeg frygter også virkelig at blive rykket til OUHs fødegang hvis glukosebelastningstesten er dum til august, for flere af de sygeplejersker der var...ja...ondskabsfulde overfor mig da jeg var indlagt kom nede fra fødegangen, en af dem, der tvang mig ud af sengen to timer efter operationen for "ellers fik jeg ikke aftensmad" (jeg kravlede næsten bogstavelig talt ud til kantinen) sagde rigtig glad inden hun gik om aftenen "så ses vi på fødegangen en dag" I HOPE NOT!!

jeg har slet ikke erfaring med hospitalsvæsen da der aldrig har været det mindste galt med mig, men på svendborg var de bare meget meget søde og tog situationen meget alvorligt

Må lige tilføje at da jeg fødte på OUH havde jeg de to sødeste jordmødre!!!! Det var en rigtig god oplevelse... så der er også søde mennesker derude

Men håber dælme for dig at du får lov at føde på Svendborg!!!!

Anmeld

13. maj 2010

TbCp

lion skriver:

Sikke en idiot af en læge. JA desværre sker det men det burde det bare ikk.

JEg bliver bare så sur på dine vegne det kan jo bare ikk være rigtig

Jeg var ihvertfald rigtig rigtig ked af det

Den første læge der kom ind var dog rigtig sød!
Selvom han var vildt genert og blev helt rød i hovedet da jeg smed bukserne så han kunne kigge på mit knæ

Anmeld

13. maj 2010

oo

TbCp skriver:

Må lige tilføje at da jeg fødte på OUH havde jeg de to sødeste jordmødre!!!! Det var en rigtig god oplevelse... så der er også søde mennesker derude

Men håber dælme for dig at du får lov at føde på Svendborg!!!!

jep! eller under svendborg i hvert fald, for allerhelst herhjemme jo

hvordan går det så med knæet idag? er det blevet værre eller bedre af at han stod og flåede i det igår?

Anmeld

13. maj 2010

TbCp

Tjuhl skriver:

jep! eller under svendborg i hvert fald, for allerhelst herhjemme jo

hvordan går det så med knæet idag? er det blevet værre eller bedre af at han stod og flåede i det igår?

Nårh ja det er da rigtigt, du vil gerne føde hjemme... jamen så krydser jeg da fingre for det

Jeg havde sindsygt ondt i det hele aftenen igår... lige nu går det ok... men sidder jo også bare på min flade her foran computeren

Anmeld

13. maj 2010

Ida.

Ej come on den behandling der er bare slet ikke i orden Tina!! Kan godt forstå du brød sammen - håber du får den søde læge når du skal tjekkes igen....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.