Ultimatum - TV program

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.151 visninger
17 svar
0 synes godt om
12. maj 2010

smokin

Har nogen af jer set det? Med folk der er ude i misbrug af en eller anden art? Jeg så to afsnit igår sammen med min kæreste. Og jeg stortudede simpelthen bare så meget.

jeg synes simpelthen at det familien går igennem for deres kære er så stort og endnu flottere at de tager imod tilbudet misbrugerne.

Hvad synes I om det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2010

otlitrom

Det rører mig dybt at se de programmer, efter selv at være vokset op med en alkoholisk mor.. Jeg ville ænske at nogen havde taget hånd om det, på den måde de gør i programmet...

Men jeg har set meget få af dem, fordi de netop går så tæt på...

Anmeld

12. maj 2010

smokin

kitty skriver:

Det rører mig dybt at se de programmer, efter at være vokset op med en alkoholisk mor.. Jeg ville ænske at nogen havde taget hånd om det, på den måde de gør i programmet...

Men jeg har set meget få af dem, fordi de netop går så tæt på...

Ja det program var simpelthen rørende, og meget meget hårdt at se børnene have sådan et skjold udenom dem selv.

Fejt at moren løj så meget lige op i ansigtet på sine børn når hun havde drukket - det lyste bare ud af hende. Men kan samtidig godt forstå da hun bliver overrumplet at hun i starten gerne vil have slukket kameraet og gerne vil væk.

Men super super flot hun tog derop. Jeg tror dog ikke at hun forblev ædru efterfølgende

Anmeld

12. maj 2010

otlitrom

Zette skriver:

Ja det program var simpelthen rørende, og meget meget hårdt at se børnene have sådan et skjold udenom dem selv.

Fejt at moren løj så meget lige op i ansigtet på sine børn når hun havde drukket - det lyste bare ud af hende. Men kan samtidig godt forstå da hun bliver overrumplet at hun i starten gerne vil have slukket kameraet og gerne vil væk.

Men super super flot hun tog derop. Jeg tror dog ikke at hun forblev ædru efterfølgende

Man får et skjold omkring sig.. For det ér tabu at have en alkoholiker i familien, og det er svigt på svigt, i evigheder. Og den gamle sang om "jeg har ikke drukket" med at de lugter af morgenværtshus ud ad munden....

På den anden side forstår jeg godt moderen, for det er jo bagholdsangreb, hvor han/hun får stillet et ultimatum... Men havde man givet dem en uge til at tage beslutningen var den nok aldrig blevet taget... Så havde møllen bare kørt videre..

Jeg tror heller ikke hun forblev ædru.. Jeg tror ca halvdelen får tilbagefald inden for de første 6 mdr... Men det er ikke noget jeg har statistik på!

Anmeld

12. maj 2010

smokin

kitty skriver:

Man får et skjold omkring sig.. For det ér tabu at have en alkoholiker i familien, og det er svigt på svigt, i evigheder. Og den gamle sang om "jeg har ikke drukket" med at de lugter af morgenværtshus ud ad munden....

På den anden side forstår jeg godt moderen, for det er jo bagholdsangreb, hvor han/hun får stillet et ultimatum... Men havde man givet dem en uge til at tage beslutningen var den nok aldrig blevet taget... Så havde møllen bare kørt videre..

Jeg tror heller ikke hun forblev ædru.. Jeg tror ca halvdelen får tilbagefald inden for de første 6 mdr... Men det er ikke noget jeg har statistik på!

Der stod også tilsidst i teksterne at hun havde haft tilbagefald efterfølgende... det er nok det jeg baserer mit gæt på.

Og så også at det ikke var første gang hun var på afvænning.

Stofmisbrugeren på 21 som jeg så efterfølgende tror jeg derimod på. Han var væk i 9 måneder fra stoffer i Jylland (han var fra Køge).

Anmeld

12. maj 2010

wamse

kitty skriver:

Mener faktisk at det er så mange som 2/3 der falder i igen Det har jeg ihvertfald fået af vide på et tidspunkt, så mon ikke det holder endnu.

Men problemet med at når man stiller sådan en form for ultimatum, er at man aldrig kan blive clean/ædru for andres skyld, man skal selv have taget den beslutning indeni.

Anmeld

12. maj 2010

otlitrom

wamse skriver:

Mener faktisk at det er så mange som 2/3 der falder i igen Det har jeg ihvertfald fået af vide på et tidspunkt, så mon ikke det holder endnu.

Men problemet med at når man stiller sådan en form for ultimatum, er at man aldrig kan blive clean/ædru for andres skyld, man skal selv have taget den beslutning indeni.

Jeg er fuldstændig enig! Man skal være 100% med på den, ellers kan man lige så godt lade være!

Og at statistikken ser sådan ud kan du sagtens bilde mig ind.. Jeg tænkte over det da jeg skrev det andet, men tænkte "nej, nu må jeg ikke dømme for mange".. Men det er jo realiteter... Desværre

Anmeld

12. maj 2010

smokin

wamse skriver:

Men søde Wamse jeg vil da mene man kan finde styrken til at prøve når man ser hvor meget det går nogen man elsker på. Og det må man sige man kan se på hendes 3 børn der er opløst af tårer da hun først går i baglås og ikke ønsker at deltage...

Men er enig... er viljen der ikke 100%, så lykkes det ikke.

Anmeld

12. maj 2010

wamse

Zette skriver:

Men søde Wamse jeg vil da mene man kan finde styrken til at prøve når man ser hvor meget det går nogen man elsker på. Og det må man sige man kan se på hendes 3 børn der er opløst af tårer da hun først går i baglås og ikke ønsker at deltage...

Man kan da helt sikkert nå langt for ens kæres skyld, men det er altså ikke nok. Hvis det var nok, så havde hun stoppet af sig selv, for hun ser da helt klart hendes børns smerte.

Anmeld

12. maj 2010

otlitrom

Zette skriver:

Tåre og knuste familier er desværre ikke nok i alle tilfælde.... Jeg taler af bitter erfaring... Gid det var så vel!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.