Løbefolk: Opvarmning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2010

Lone Jakobsen

jeg går lige 5 min og sætter så i løb, først langsomt og derefter øger jeg stille tempoet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2010

Lullaby

Jeg løber også bare men strækker godt ud bagefter

Mvh Anja som nu løb 6 km uden pause. YES!

Anmeld

13. maj 2010

BabyStella!

Kloster skriver:

Hej løbefolk.

Jeg har et spørgsmål ang opvarmning...

Hvordan opvarmer I? Går I 5 min først, som opvarmning, også løber bagefter? Ell opvarmer I hjemme?

Jeg løber efter et program, men har lidt svært ved at få presset en god opvarmning ind først.

Hvad gør I??

VH Kloster

Hej! Jeg løber hver anden dag ca., og varmer op ved og gå rask i ca. 5 min. til jeg kan mærke, jeg er varm.

Men tror nu ikke det gør så meget, ikke at varme op - bare husk og strække ud bagefter, godt og grundigt. Ellers kommer det til og kan mærkes

Anmeld

13. maj 2010

Dinna88

BabyStella! skriver:

Hej! Jeg løber hver anden dag ca., og varmer op ved og gå rask i ca. 5 min. til jeg kan mærke, jeg er varm.

Men tror nu ikke det gør så meget, ikke at varme op - bare husk og strække ud bagefter, godt og grundigt. Ellers kommer det til og kan mærkes

Det handler først og fremmest om, at hun strækker ud inden (: Faktisk er det ikke nødvendigvis dét, at strække ud der forebygger skader. 

Men at strække ud inden er som man tager det - hvis man har optræk til en skade (har stramme muskler) så kanman undgå skaden ved at strække ud inden man løber. Desuden gør det musklerne mere fleksible og smidige = man løber bedre. Dog kan det for nogle være bedre for dem ikke at lade være, hvis man vil have løbeturen til at være lidt hårdere - meget kort sagt. Man at strække ud inden er helt sikkert det der er bedst - og man behøver ikke være varm for at gøre det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.