Gravid efter hormonspiral??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.021 visninger
15 svar
0 synes godt om
11. maj 2010

J25

Hej....

Håber nogen herinde har gode erfaringer med at blive gravid efter hormonspiral (haft den i 3 år)??? (måske endda nogen af jer har fået konstateret endometriose, og stadig blevet gravid )

Er nysgerrig for at høre, hvor lang tid der gik for jer efter jeres system fungerede normalt igen efter udtagning af hormonspiral, om hvornår jeg egentlig skal regne cyklus fra (har haft blødninger sidste ½ år på spiral start af månede, så burde nemlig have haft menstruation nu) eller skal jeg først regne fra udtagning af spiral (hvilket skete den 16. april??

Håber så inderligt at jeg allerede er gravid (og dette er grunden til jeg endnu ikke har blødt) , men kan det næsten lade sig gøre så hurtig efter???

Masser af erfaringer ønskes hørt

Hilsen J25

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2010

Lone Jakobsen

jeg blev gravid ca 1½ mdr efter spiralen kom ud

Anmeld

12. maj 2010

J25

hvor længe havde du haft hormonspiral?? -og hvornår fik du din menstruation efter den var blevet fjernet??

- og tak for dit svar

Anmeld

12. maj 2010

Lone Jakobsen

J25 skriver:

hvor længe havde du haft hormonspiral?? -og hvornår fik du din menstruation efter den var blevet fjernet??

- og tak for dit svar

jeg må ha haft den i ca 3 år. jeg mener jeg fik mens til "normal" tid, ca 14 dage efter den blev fjernet.

Anmeld

12. maj 2010

J25

Dejlig positiv historie

Er spændt på at se, hvordan det ser ud om 14 dage, for så må der da være sket et eller andet - enten en blødning eller måske to streger

Er dog van til at have frygtelige smerter næsten dagligt, hvis jeg ingen hormoner får, og haft det rigtig fint siden fået fjernet hormonspiral, så er både overrasket, glad og mistænksom, nu når jeg pludselig har det godt - nyder det selvfølgelig også og  for at det måske er p.g.a en lille én!

Anmeld

12. maj 2010

Lone Jakobsen

J25 skriver:

Dejlig positiv historie

Er spændt på at se, hvordan det ser ud om 14 dage, for så må der da være sket et eller andet - enten en blødning eller måske to streger

Er dog van til at have frygtelige smerter næsten dagligt, hvis jeg ingen hormoner får, og haft det rigtig fint siden fået fjernet hormonspiral, så er både overrasket, glad og mistænksom, nu når jeg pludselig har det godt - nyder det selvfølgelig også og  for at det måske er p.g.a en lille én!

jeg synes bare hormon spiralen er den helt perfekte beskyttelse.

da jeg fik den fjernet sagde lægen at der ku gå op til 6 mdr før kroppen var sig selv igen. men jokede lidt med at "vi ses til graviditets kontrol om en måned" der gik 1½ og så stod vi dernede

Anmeld

12. maj 2010

J25

fantastisk - har joket lidt på samme måde med min læge på Skejby Sygehus (da jeg er kommet der ude meget p.g.a. Endometriose), det ville være det bedste at kunne overraske ham, allerede 

Anmeld

12. maj 2010

Lone Jakobsen

J25 skriver:

fantastisk - har joket lidt på samme måde med min læge på Skejby Sygehus (da jeg er kommet der ude meget p.g.a. Endometriose), det ville være det bedste at kunne overraske ham, allerede 

du må da bare prøve at tage en test så skal jeg nok hoppe rundt og heppe imens

Anmeld

12. maj 2010

J25

kan lige sende dig et godt grin - har allerde taget 3 de sidste 2 uger - desperat, en smule he he eller bare et stort ønske .

Vil vente nu 1 uge eller 2 igen. Men tænker også, at det måske desværre kan være min mestruation blot lader sig vente, fordi kroppen stadig tror der er hormonspiral. Vil nødig sætte mine forventninger for højt.

- men hop du endelig er sikker på de syge børn vil føle sig underholdt god bedring med dem.

Anmeld

12. maj 2010

Lone Jakobsen

ævv var de negative så? har selv kæmpe problemer med en krop der bare til stadighed mener den er gravid, til trods for diverse negative test.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.