Skimmelsvar i legebolig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2010

Agnete

Det kommer an på hvorfor der er skimmelsvamp. Hvis det er fordi i ikke har luftet nok ud, tørrer tøj inde og lign, er det jeres eget ansvar. Men hvis det er noget bygningsmæssig, fx dårlig vedligehold eller byggesjusk, er det udlejers ansvar.

Øh, er der forskel på skimmel og skimmelsvamp...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2010

helora

Michael healer skriver:

Tak for svaret

Advokat , det lyder ret dyrt, så skal man da også være sikker på at vinde ikke ?

hvordan kan du vide, at det har stået 9 månder uden at blive luftet ud ?

Du kan kontakte LLO (Lejernes Landsorganisation) og høre hvordan du skal forholde dig. De giver gratis rådgivning . Jeg har selv haft brug for dem engang - godt nok ikke pga. skimmelsvamp.

Anmeld

14. maj 2010

Michael healer

Rikke&Liam skriver:

Det er der heldigvis. Og i de fleste tilfælde er det heldigvis kun skimmel.

Men køb en test og find ud af det. Hvis det "kun" er skimmel kan det fjernes med noget rodalon, en tandbørste og lidt knofedt

Jeg har nu fjernet det med Rodalon

Vil det sige, at hvis det er skimmelsvamp kan det ikke fjernes med Rodalon ?

Anmeld

14. maj 2010

Michael healer

helora skriver:

Du kan kontakte LLO (Lejernes Landsorganisation) og høre hvordan du skal forholde dig. De giver gratis rådgivning . Jeg har selv haft brug for dem engang - godt nok ikke pga. skimmelsvamp.

Super. tak for det

Nu har jeg fjernet det med Rodalon, men ved ikke om der er noget inde i væggen.

Anmeld

14. maj 2010

Rikke, Liam & Linus

Jeg har nu fjernet det med Rodalon

Vil det sige, at hvis det er skimmelsvamp kan det ikke fjernes med Rodalon ?

Hvis det er rigtg skimmelsvamp skal du have undersøgt om det går ind i væggen.... det mest sikre er faktisk at udskifte de komponenter(gipt, tapet etc.) der har været svamp i. Da sporerne er svære at komme af med, og som vi alle ved ikke særlig sunde.

Hvis skimmel/skimmelsvampen har siddet i f.eks. vinduer eller døre og har været nemt at rense af uden spor tilbage har det nok bare været skimmel pga. fugt. Og så skal du måske undersøge isoleringen i vinduet/døren.

Skal lige siges at jeg jo ikke er skimmelsvamp ekspert. Men taler på baggrund af egne erfaringer og vejledning jeg selv har fået.

Anmeld

15. maj 2010

Michael healer

Rikke&Liam skriver:

Hvis det er rigtg skimmelsvamp skal du have undersøgt om det går ind i væggen.... det mest sikre er faktisk at udskifte de komponenter(gipt, tapet etc.) der har været svamp i. Da sporerne er svære at komme af med, og som vi alle ved ikke særlig sunde.

Hvis skimmel/skimmelsvampen har siddet i f.eks. vinduer eller døre og har været nemt at rense af uden spor tilbage har det nok bare været skimmel pga. fugt. Og så skal du måske undersøge isoleringen i vinduet/døren.

Skal lige siges at jeg jo ikke er skimmelsvamp ekspert. Men taler på baggrund af egne erfaringer og vejledning jeg selv har fået.

Ok, tusind tak for alt den info du har givet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.