Skimmelsvar i legebolig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.061 visninger
15 svar
0 synes godt om
11. maj 2010

Michael healer

Jeg vil høre om nogle kender til reglerne, når der kommer skimmelsvam i lejet hus, er det udlejer eller os der står med ansvaret for dette?

Vi lufter ud hver dag, men da det er et gammel og dårligt lavet hus, kommer skimmelsvamp stadigvæk.

Er der noget vi kan gøre, for at forbygge, og hvordan ved vi, om der er skimmelsvamp inde i væggen, og ikke kun uden på væggen ?

På forhånd tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2010

Michael healer

Hov gik lidt hurtigt, det selvfølgelig skimmelsvamp det drejer sig om.

Anmeld

11. maj 2010

Patrick07

Jeg ved ikke med en lejet hus... men ved en lejet lejlighed skal i tage kontakt til boligselvskabet, også kommer de ud og kigger på det..

Anmeld

11. maj 2010

chael

Det er ejeren af ejendommen der har ansvaret!!

Uden tvivl. Hvis udlejer ikke vil ordne sagen, så gå til kommuen.

Jeg sidder selv lige pt i en lejeretssag mod min gamle udlejer, fordi der netop var skimmelsvamp og hun mener på 2 mdr, er det vores skyld det er kommet.

Før vi selv flyttede ind havde det stået tomt og uudluftet i 9 mdr.

Har heldigvis en god sag og en god advokat.

Og man skal tage skimesvamp meget alvorligt!

Hilsen Camilla

Anmeld

11. maj 2010

Michael healer

chael skriver:

Det er ejeren af ejendommen der har ansvaret!!

Uden tvivl. Hvis udlejer ikke vil ordne sagen, så gå til kommuen.

Jeg sidder selv lige pt i en lejeretssag mod min gamle udlejer, fordi der netop var skimmelsvamp og hun mener på 2 mdr, er det vores skyld det er kommet.

Før vi selv flyttede ind havde det stået tomt og uudluftet i 9 mdr.

Har heldigvis en god sag og en god advokat.

Og man skal tage skimesvamp meget alvorligt!

Hilsen Camilla

Tak for svaret

Advokat , det lyder ret dyrt, så skal man da også være sikker på at vinde ikke ?

hvordan kan du vide, at det har stået 9 månder uden at blive luftet ud ?

Anmeld

11. maj 2010

Rikke, Liam & Linus

Allerførst skal du undersøge om det er huset der er grunden til skimmelsvampen.
Man bliver overrasket over hvor meget man skal lufte ud, og mange gør det ikke nok. Der bliver hurtigt fugtigt...især hvis det er et gammelt hus.

Du kan købe en test der undersøger om det er skimmelsvamp og ikke bare skimmel (skimmel er ikke farligt men ligner skimmelsvamp).

Hvis den tester positivt, og skimmelsvampen er meget udbredtm f.eks. i flere rum kan du kontakte udlejer, som så skal undersøge hvad der gøres osv. Men mener generelt udlejer har et stort ansvar med den slags.

Held og lykke med det...skimmelsvamp er træls og noget værre skidt.

Anmeld

11. maj 2010

chael

Michael healer skriver:

Tak for svaret

Advokat , det lyder ret dyrt, så skal man da også være sikker på at vinde ikke ?

hvordan kan du vide, at det har stået 9 månder uden at blive luftet ud ?

Det ved jeg fordi jeg kender udlejeren privat. Og ved at hun ikke har boet i ejendommen.

Ja advokat er dyrt. Men taget i betragtning af det beløb hun snyder os for. Så er det ikke så dyrt.

Hilsen Camilla

Anmeld

12. maj 2010

Michael healer

Rikke&Liam skriver:

Man bliver overrasket over hvor meget man skal lufte ud, og mange gør det ikke nok. Der bliver hurtigt fugtigt...især hvis det er et gammelt hus.

Du kan købe en test der undersøger om det er skimmelsvamp og ikke bare skimmel (skimmel er ikke farligt men ligner skimmelsvamp).

Hvis den tester positivt, og skimmelsvampen er meget udbredtm f.eks. i flere rum kan du kontakte udlejer, som så skal undersøge hvad der gøres osv. Men mener generelt udlejer har et stort ansvar med den slags.

tusind tak for svaret.

Vidste slet ikke der var forskel på skimmel og skimmelsvamp

Men så lærte jeg jo også noget igen i dag, det jo ikke så dårligt.

Anmeld

12. maj 2010

Michael healer

Rikke&Liam skriver:

Tusind tak for svaret.

Men så lærte jeg jo også noget igen i dag

Anmeld

12. maj 2010

Rikke, Liam & Linus

Michael healer skriver:

Tusind tak for svaret.

Men så lærte jeg jo også noget igen i dag

Det er der heldigvis. Og i de fleste tilfælde er det heldigvis kun skimmel.

Men køb en test og find ud af det. Hvis det "kun" er skimmel kan det fjernes med noget rodalon, en tandbørste og lidt knofedt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.