Majastina skriver:
Hvornår kommer jeres små i seng? Jeg prøver at putte Dicte (syv uger) kl. 21, men oftest falder hun først i søvn kl. 22. Det tager lang tid at få hende til at sove, fordi hun er så træt at hun kører sig selv helt op i en spids, så spørgsmålet er om hun skal endnu tidligere i seng.
Som det er nu står vi op omkring kl. 5-6 om morgenen, så sover hun formiddagslur kl. 8 i en halv til en hel time, hun sover så middagslur kl. 11-12 og der sover hun i fire-fem timer, og så får hun en aftenlur omkring kl.18 i en halv til en hel time også, og så i seng kl 21, men sover først kl 22.
Jeg synes selv at det lyder meget rimeligt, men hun er bare så træt og ked af det om aftenen og græder meget, men det kan jo også være at det er en fase.
I nat sov hun for første gang hele natten fra 22-05, og det er jo store sager, måsker er det fordi jeg er blevet mere konsekvent med sove tider, og jeg selv bestemmer, hvornår hun skal sove.
Hejsa,
SUPER indlæg....jeg går selv rundt med samme spørgsmål. Det lyder da som om, at I har en rytme, hvilket vist er flot så tidligt. Jeg tror hun er igang med appetitspring!! Det viser sig nemlig altid i, at de bliver utilfredse og mere sultne om aftnen - med alt det de skal vokse, så er det vist meget normalt. Jeg har selv prøvet det samme med min 7 ugers gamle baby. Og det er efter sigende meget normalt. Jo mere hun spiser, jo mere mælk produceres der og efter 3 dage, så skulle din produktion kunne følge med hendes sult. På den anden side....så er babyer jo lidt utilregnelige. De kan være mega sultne en aften og aftenen efter, så gider de ikke spise ret meget. Så er det jo ikke let at være mor, hehe!!!
Tror altså det er normalt at de bliver overtrætte....det kan også være pga. overstimulering, altså hvis der sker for meget i løbet af en dag. Du må prøve dig frem-...det gør jeg. Synes også det er vildt frustrerende og svært nogle dage. Især fordi der ikke er en facitliste...
Held og lykke ;-)