Hvad tid putter I jeres baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2010

forår

LauraLW skriver:

Jeg er selv meget i tvivl om det med at malke ud, så det kan jeg ikke svare på :-)

Men jeg tror ikke du skal være bekymret for din produktion udfra det jeg kan læse. - tror hun ville være meget mere ked, urolig og utrøstelig hvis hun ikke fik nok. Hvordan med hendes bleer? Det er jo en meget god måde at tjekke på.

At vide at man bare ikke producerer lige så meget om aftenen var det der hjalp mig allermest! Før "nægtede" jeg nærmest at give hende mere, for hun havde jo lige spist for en time siden, men nu gør jeg det, og hun afviser selv hvis ikke hun er sulten.

Det virkede for mig at ligge min datter til ofte om aftene. Tror ca jeg startede omkring kl 17 også lagde jeg hende til hver halve time i en 3-4 timers periode, det øgede min mælke produktion og jeg fik en roligere baby om aftene.

Det er ret hårdt synes jeg, men jeg "acceptere bare" at jeg nærmest sad med madpakkerne fremme nonstop i de timer....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2010

lisbethita

Majastina skriver:

Hvornår kommer jeres små i seng? Jeg prøver at putte Dicte (syv uger) kl. 21, men oftest falder hun først i søvn kl. 22. Det tager lang tid at få hende til at sove, fordi hun er så træt at hun kører sig selv helt op i en spids, så spørgsmålet er om hun skal endnu tidligere i seng.

Som det er nu står vi op omkring kl. 5-6 om morgenen, så sover hun formiddagslur kl. 8 i en halv til en hel time, hun sover så middagslur kl. 11-12 og der sover hun i fire-fem timer, og så får hun en aftenlur omkring kl.18 i en halv til en hel time også, og så i seng kl 21, men sover først kl 22.

Jeg synes selv at det lyder meget rimeligt, men hun er bare så træt og ked af det om aftenen og græder meget, men det kan jo også være at det er en fase.

I nat sov hun for første gang hele natten fra 22-05, og det er jo store sager, måsker er det fordi jeg er blevet mere konsekvent med sove tider, og jeg selv bestemmer, hvornår hun skal sove.

Hejsa,

SUPER indlæg....jeg går selv rundt med samme spørgsmål. Det lyder da som om, at I har en rytme, hvilket vist er flot så tidligt. Jeg tror hun er igang med appetitspring!! Det viser sig nemlig altid i, at de bliver utilfredse og mere sultne om aftnen - med alt det de skal vokse, så er det vist meget normalt. Jeg har selv prøvet det samme med min 7 ugers gamle baby. Og det er efter sigende meget normalt. Jo mere hun spiser, jo mere mælk produceres der og efter 3 dage, så skulle din produktion kunne følge med hendes sult. På den anden side....så er babyer jo lidt utilregnelige. De kan være mega sultne en aften og aftenen efter, så gider de ikke spise ret meget. Så er det jo ikke let at være mor, hehe!!!

Tror altså det er normalt at de bliver overtrætte....det kan også være pga. overstimulering, altså hvis der sker for meget i løbet af en dag. Du må prøve dig frem-...det gør jeg. Synes også det er vildt frustrerende og svært nogle dage. Især fordi der ikke er en facitliste... 

Held og lykke ;-)

Anmeld

11. maj 2010

MoarTNoah

Majastina skriver:

Hvornår kommer jeres små i seng? Jeg prøver at putte Dicte (syv uger) kl. 21, men oftest falder hun først i søvn kl. 22. Det tager lang tid at få hende til at sove, fordi hun er så træt at hun kører sig selv helt op i en spids, så spørgsmålet er om hun skal endnu tidligere i seng.

Som det er nu står vi op omkring kl. 5-6 om morgenen, så sover hun formiddagslur kl. 8 i en halv til en hel time, hun sover så middagslur kl. 11-12 og der sover hun i fire-fem timer, og så får hun en aftenlur omkring kl.18 i en halv til en hel time også, og så i seng kl 21, men sover først kl 22.

Jeg synes selv at det lyder meget rimeligt, men hun er bare så træt og ked af det om aftenen og græder meget, men det kan jo også være at det er en fase.

I nat sov hun for første gang hele natten fra 22-05, og det er jo store sager, måsker er det fordi jeg er blevet mere konsekvent med sove tider, og jeg selv bestemmer, hvornår hun skal sove.

vores Noah på 3 måneder har osse nogen gange haft svært ved at falde i søvn, men så har vi prøvet ikke at stimulere ham så meget den sidste time inden sovetid.

Vi lægger ham i kravlegården kun med en bamse og hans dyne på, så plejer han at ligge og gumle på bamsen indtil han falder i søvn.

Anmeld

11. maj 2010

NinaNymannMadsen

Majastina skriver:

jeg putter min datter allerede ved en 19 tiden men hun sover somregl først ved 21 tiden da hun bliver så hysterisk når hun komme i sin seng. har prøvet at holde hende længeere oppe og det hjælper ikke rigtig så meget.

hun står op klokken 6:00 og så skal hun i DP klokken 8 og der sover hun ved en 10 tiden i en time og så igen ved 12 tiden i 2-3 timer og så når hun kommer hjem ved 4 tiden sover hun lige 10 minutter og så kommer hun jo så i seng sener

Anmeld

11. maj 2010

Cris

Majastina skriver:

De første 3 måneder sov mine børn mere eller mindre, når de "kunne" De ammer meget om aftenen, jeg har haft dem hængene på mine bryster i mange timer hver aften hahahaha og de kunne ikke falde til ro indtil de har ammet meget. Men det gjord ikke noget, for babier tanker op til natten. De kunne sove mellem 22 og 00. Det var lidt forskellige. Men efter den 3. måned begynder de at have en bedre rytme og de begyndte at blive trætte tidligere og tidliger (de sover hellere ikke så meget mere om dagen) jeg kunne putte dem mellem 20 og 21. Efter nogle uger efter, så kan den lille feks puttes kl 20 sammen med storbror.

Anmeld

11. maj 2010

XXSS

hc=k skriver:

Min søn er 13 måneder og kommer i seng kl 18.30 hver dag også i weekenderne ( dog ikke hvis vi ikke er hjemme til det ).

Det har altid været vigtigt for mig med en fast sengetid også for mig selv. Jeg går i seng kl 21.30 hver dag.

Vores pige (16) mdr kommer også i seng mellem 18-19 og sover fast til 07-08 om morgenen. Da hun var helt baby fik hun kun mad en gang om natten og sov ellers igennem. så vi har været heldige.

Tanja

Anmeld

11. maj 2010

hc=k

Tanja78 skriver:

Vores pige (16) mdr kommer også i seng mellem 18-19 og sover fast til 07-08 om morgenen. Da hun var helt baby fik hun kun mad en gang om natten og sov ellers igennem. så vi har været heldige.

Tanja

Det lyder præcist som min dreng. Nogle børn sover andre gør ikke

Min søsters på snart 2 sover bestemt ikke om natten

Anmeld

11. maj 2010

XXSS

hc=k skriver:

Det lyder præcist som min dreng. Nogle børn sover andre gør ikke

Min søsters på snart 2 sover bestemt ikke om natten

Jeg tror også, at vi som de eneste i mødregruppen sov hele natten, de andre kæmpede. Men mange af mødrene lod også deres børn sove i samme seng som den næsten helt frem til 8-9 måneders alderen, Olivia blev lagt i sin egen store seng og på sit eget værelse for første gang da hun var 3 måneder. Det har overhovedet ikke været problemer. Men tror bare at de unger er så forskellige med det hele så man næsten ikke kan sammenligne  Vi håber selvfølgelig på at den næste bliver lige så nem, men hvorfor skulle man være så heldig to gange i træk?! Det er der i hvert fald ikke mange der tror på .

Tanja

Anmeld

11. maj 2010

Moar'en

Viktor er 14 mdr så han er vel ikke rigtig "baby" mere, men han bliver puttet kl ca 19.00

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.