Hvad tid putter I jeres baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.056 visninger
18 svar
0 synes godt om
11. maj 2010

Dictes mor

Hvornår kommer jeres små i seng? Jeg prøver at putte Dicte (syv uger) kl. 21, men oftest falder hun først i søvn kl. 22. Det tager lang tid at få hende til at sove, fordi hun er så træt at hun kører sig selv helt op i en spids, så spørgsmålet er om hun skal endnu tidligere i seng.

Som det er nu står vi op omkring kl. 5-6 om morgenen, så sover hun formiddagslur kl. 8 i en halv til en hel time, hun sover så middagslur kl. 11-12 og der sover hun i fire-fem timer, og så får hun en aftenlur omkring kl.18 i en halv til en hel time også, og så i seng kl 21, men sover først kl 22.

Jeg synes selv at det lyder meget rimeligt, men hun er bare så træt og ked af det om aftenen og græder meget, men det kan jo også være at det er en fase.

I nat sov hun for første gang hele natten fra 22-05, og det er jo store sager, måsker er det fordi jeg er blevet mere konsekvent med sove tider, og jeg selv bestemmer, hvornår hun skal sove.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2010

Valle81

Majastina skriver:

Hvornår kommer jeres små i seng? Jeg prøver at putte Dicte (syv uger) kl. 21, men oftest falder hun først i søvn kl. 22. Det tager lang tid at få hende til at sove, fordi hun er så træt at hun kører sig selv helt op i en spids, så spørgsmålet er om hun skal endnu tidligere i seng.

Som det er nu står vi op omkring kl. 5-6 om morgenen, så sover hun formiddagslur kl. 8 i en halv til en hel time, hun sover så middagslur kl. 11-12 og der sover hun i fire-fem timer, og så får hun en aftenlur omkring kl.18 i en halv til en hel time også, og så i seng kl 21, men sover først kl 22.

Jeg synes selv at det lyder meget rimeligt, men hun er bare så træt og ked af det om aftenen og græder meget, men det kan jo også være at det er en fase.

I nat sov hun for første gang hele natten fra 22-05, og det er jo store sager, måsker er det fordi jeg er blevet mere konsekvent med sove tider, og jeg selv bestemmer, hvornår hun skal sove.

Hejsa:0)

Hun lyder som en helt almindelig fin pige som bare har brug for lidt hjælp til at falde i søvn:0)

Anton bliver også puttet omkring kl 21 men den kan sagtens blive 22 før han sover. Så taber han sutten, så er der en prut/bøvs der driller, så græder han bare lige lidt og vil ligge i en arm og sådan:0)

knus

Anmeld

11. maj 2010

hc=k

Min søn er 13 måneder og kommer i seng kl 18.30 hver dag også i weekenderne ( dog ikke hvis vi ikke er hjemme til det ).

Det har altid været vigtigt for mig med en fast sengetid også for mig selv. Jeg går i seng kl 21.30 hver dag.

Anmeld

11. maj 2010

Tulle28

Majastina skriver:

Anna (6 uger) får mad mellem kl. 19 og 20, har lidt vågentid og bliver puttet når hun har gabt 3 max. 4 gange. Det gør hun faktisk hele dagen - og jeg synes det virker rigtig godt, for hun når aldrig at blive overtræt. Vi kører efter en rytme der hedder spise hver 3.-4. time, vågentid ca. ½-1 time og når hun så begynder at gabe, så er det i seng. Nogen gange ser hun lysvågen ud, så man tænker hmmm... ER hun træt?? Men altså det er hun jo, og hun brokker sig heller aldrig over at blive puttet. Så ligger hun måske og snakker lidt og "øffer" lidt rundt, og lidt efter sover hun.

Hun får normalt også mad ved 23. tiden, men der er jeg begyndt at amme hende i sengen og hun går som regel også ud som et lys lige efter. Hun plejer at spise en enkelt gang om natten, nogen gange to og står op kl. 07.00-07.30.

Prøv at kigge på morsbaby.net under baby - de beskrver fordelene ved denne rytme (det er helt tilfældigt vores er blevet sådan - men jeg må jo sige at den virker!)

Knus Tulle

Anmeld

11. maj 2010

LauraLW

Det er nogenlunde det samme her. Vilma er så træt så træt, men vil ikke rigtig overgive sig. - Og det kan der være fler grunde til. Nogle babyer er "bange" for at falde i søvn, og skal have lidt ekstra hjælp. Hvis du ammer, så producerer du mindre mælk om eftermiddagen/aftenen (især hvis man ikke sover i løbet af dagen), og baby skal derfor spise oftere for at blive ordentlig mæt - og hvis ikke hun er ordentlig mæt, så er det svært at falde helt til ro. - De to ting "hjælper" mig lidt synes jeg. Giver hende lidt mere mad og tryghed og så går det lidt nemmere synes jeg. - Men helt normalt er det i hvertfald at de små er lidt mere urolige om aftenen.

Laura

Anmeld

11. maj 2010

Dictes mor

LauraLW skriver:

Det er nogenlunde det samme her. Vilma er så træt så træt, men vil ikke rigtig overgive sig. - Og det kan der være fler grunde til. Nogle babyer er "bange" for at falde i søvn, og skal have lidt ekstra hjælp. Hvis du ammer, så producerer du mindre mælk om eftermiddagen/aftenen (især hvis man ikke sover i løbet af dagen), og baby skal derfor spise oftere for at blive ordentlig mæt - og hvis ikke hun er ordentlig mæt, så er det svært at falde helt til ro. - De to ting "hjælper" mig lidt synes jeg. Giver hende lidt mere mad og tryghed og så går det lidt nemmere synes jeg. - Men helt normalt er det i hvertfald at de små er lidt mere urolige om aftenen.

Laura

Se det forklarer en hel del, for det har undret mig, hvorfor det virker som om jeg har mindre mælk om aftenen. Hun spiser meget tit om aftenen, men nogen gange bliver hun jo så frustreret, at hun ikke kan finde ro til at sutte længe nok det lille myr. Men det forklarer i hvert fald en hel del. Ville det måske være en ide, at malke lidt ud i løbet af dagen, som hun kan få om aftenen?

Jeg var bekymret for, at jeg var begyndt at producere mindre, fordi hun sover så længe om natten og midt på dagen, men det kan vel ikke have noget med det at gøre, for jeg har rigeligt i løbet af dagen, næsten for meget.

Anmeld

11. maj 2010

Dictes mor

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Hun lyder som en helt almindelig fin pige som bare har brug for lidt hjælp til at falde i søvn:0)

Anton bliver også puttet omkring kl 21 men den kan sagtens blive 22 før han sover. Så taber han sutten, så er der en prut/bøvs der driller, så græder han bare lige lidt og vil ligge i en arm og sådan:0)

knus

det er godt at høre, at det ikke er fordi jeg gør noget forkert. Og hvor er han iøvrigt sød den lille anton.

Anmeld

11. maj 2010

Valle81

Majastina skriver:

det er godt at høre, at det ikke er fordi jeg gør noget forkert. Og hvor er han iøvrigt sød den lille anton.

Du gør absolut intet forket:0) Som Laura skriver, så kan de være "bange" for at falde i søvn og det kan være hun lige skal have en ekstra "tår" at falde i søvn på:0)

Nu ammer jeg ikke, men hvis ANton er meget urolig, så laver jeg lige en sjat til ham i flasken og efter 2 dråber nærmest så er der helt ro og han går helt omkuld:0)

Anmeld

11. maj 2010

Tulle28

Majastina skriver:

Se det forklarer en hel del, for det har undret mig, hvorfor det virker som om jeg har mindre mælk om aftenen. Hun spiser meget tit om aftenen, men nogen gange bliver hun jo så frustreret, at hun ikke kan finde ro til at sutte længe nok det lille myr. Men det forklarer i hvert fald en hel del. Ville det måske være en ide, at malke lidt ud i løbet af dagen, som hun kan få om aftenen?

Jeg var bekymret for, at jeg var begyndt at producere mindre, fordi hun sover så længe om natten og midt på dagen, men det kan vel ikke have noget med det at gøre, for jeg har rigeligt i løbet af dagen, næsten for meget.

Nu er jeg ikke ammekspert, men natamning skulle rent faktisk kunne påvirke din mælkeproduktion (ammenet.dk). Så måske skulle du snige en natamning ind, selvom det da er lækkert med nattesøvn?

Det er også en lang lur hun tager om eftermiddagen, så man kan jo godt sige at hun har noget skulle have indhentet om aftenen... Så det kunne måske også være værd at prøve at vække hende?

Anmeld

11. maj 2010

LauraLW

Majastina skriver:

Jeg er selv meget i tvivl om det med at malke ud, så det kan jeg ikke svare på :-)

Men jeg tror ikke du skal være bekymret for din produktion udfra det jeg kan læse. - tror hun ville være meget mere ked, urolig og utrøstelig hvis hun ikke fik nok. Hvordan med hendes bleer? Det er jo en meget god måde at tjekke på.

At vide at man bare ikke producerer lige så meget om aftenen var det der hjalp mig allermest! Før "nægtede" jeg nærmest at give hende mere, for hun havde jo lige spist for en time siden, men nu gør jeg det, og hun afviser selv hvis ikke hun er sulten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.