Blev du sat i gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.346 visninger
15 svar
0 synes godt om
10. maj 2010

Rie-mor

Man siger at hver 20. førstegangsfødende går 14 dage over termin.. Er ikke helt tilfreds med at være den 20.

Tiden ved at nærme sig uge 42 (41+5) og skal derfor ringe i morgen for at få tid til at blive sat i gang.. Guuuud.. hvor har de her 14 dage efter termin været lange og uudholdelige.. Jeg er alt for utålmodig og frustreret..

Det er næsten til at få stress over, da jeg samtidig står med en hovedopgave der skal afleveres d. 21 maj. Fokus er på alt andet selvom jeg forsøger at få lavet det færdigt inden baby ankommer. Men det er f.... svært..

Nå, men jeg ville gerne høre fra andre der er blevet sat i gang - hvordan blev det gjort og hvor lang tid gik der før der skete noget? Hører fra flere at det er en lang process og bestemt ikke sjov 

Håber på at det sker af sig selv i dag eller i morgen, selvom der ikke er noget der tyder på det lige nu..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2010

hc=k

Jeg blev sat i gang på termins dagen så jeg gik ikke over tid.

Jeg kom ind og fik lagt en stikpille op fordi jeg ikke var åbnet nok til at de kunne tage vandet. Så fik jeg besked på at jeg skulle gå hjem og så ellers bare håbe på at der ville ske noget. Hun sagde at jeg efter 4-6 timer muligvis godt kunne få lidt små veer, men jeg skulle ikke satse på det.
1½ time senere var min kæreste og jeg så lige ude og kigge vinduer i et center og så bum gik vandet midt i det hele. Hmmmm ja jeg ringede så til fødegangen og fortalte at vandet var gået og at jeg ingen veer havde. Så to jeg hjem og sov og 2 timer senere ringede min mor så, jeg blev noget så forskrækket og så startede veerne ellers bare.

De havde givet mig en tid til at komme ind og få lagt 2 stikpiller op dagen efter hvis ikke der var sket noget, men ja jeg fødte så kl 04.20 d. 31-3 og havde fået lagt pillen op kl 11.00 d. 30-3.

Anmeld

10. maj 2010

Nanna1985

Jeg blev sat igang med nr. 2 6 dage før termin

En kanon god oplevelse Blev sat igang med ballonkateter Onsdag aften D. 26 August 2009 og Torsdag aften D. 27 August kl. 21:25 blev min smukke pige født

Fødslen varede KUN 23 timer & 25 minutter og det er kort for mig iforholds til min første fødsel..

Anmeld

10. maj 2010

Majbriteriksen

Hej, jeg håber for dig at du går i gang af dig selv, men det er ikke jordens undergang og det behøver ikke at tage ret lang tid når du bliver sat igang

Da jeg skulle have nr. 2 er jeg ved at føde i uge 32 og får stoppet fødslen medicinsk og med ro. Da jeg så går ind i uge 37 går jeg aktivt igang med at få fødslen igang-men intet resultat ( troede det var nemt for mig)

Ved scanning i uge 38+4 (onsdag) er baby så stor at de gerne vil sætte mig igang. Jeg får en tid 2 dage senere kl. 8 på fødegangen. De vil sætte fødslen i gang ved at tage vandet, da jeg er helt moden og klar til dette.

Fredag morgen aflevere jeg den store søn, tager hen og får købt mad til farmand og skynder mig hjem for at køre på fødegangen.

Kl. 715 ringer de fra fødegangen og siger at de har meget travlt, og vi skal først komme kl. 13-ØV. Vi stod klar i jakker og bilen var pakket. Hvad f..... skulle vi lige få alle de timer til at gå med. Det var ikke nemt at hvile, og vi var jo bare KLAR.

Kl. 13 kom vi på fødegangen og sad og ventede nok de længeste 5 kvarter før de havde tid  Endelig blev jeg tjekket og den JM ville så ikke tage vandet, men hellere give mig en stikpille for at det hele skulle modne sig helt, og så skulle vi bare køre hjem og vente på at den virkede. Hvis ikke jeg fik veer inden for de næste mange timer skulle jeg komme igen næste morgen og have 2 mere. HVAD-skal vi køre hjem igen ( 40km)

Nå men vi kørte hjemad og sad og kiggede på den tomme autostol som vi havde regnet med havde en baby i næste gang vi kørte. Vi ringede til mine forældre som havde hentet den store og sagde at vi lige så godt kunne tage ham selv. Vi kørte ned i byen og handlede og hyggede.

Om aftenen var der stadig ikke tegn på noget, men blev alligevel enig med mine forældre om at de hellere måtte have den store til at sove ved dem. Vi tog derud og spise aftensmad (hotdogs-lad være med det) og puttede Rasmus for sidste gang inden han blev den store

Vi tog hjem og så en film og nød de sidste timer inden vi skulle til at være 4 i huset. Kl. 23 går vi i seng og jeg siger til kæresten lidt for sjov-skal vi vente til i morgen eller kan vi ikke ligesågodt få det overstået nu her? Hans svar var bare-altså hvis du kan få det gjort nu her-så gør bare det. Da jeg kommer ned og ligge har jeg lidt murren i maven men ikke noget jeg tillægger andet end baby var urolig.

Kl. 0030 sover jeg stadig ikke og jeg har en vild uro i kroppen-prøver at ringe til FG for at høre om de vil tage vandet hvis det kan lade sig gøre- jeg får afvide at jeg skal prøve at tage et varmt bad og prøve at sove lidt. Går i bad og lægger mig med en varmepude, stadig kun en masse plukkeveer, men stadig en utrolig uro i kroppen. Stadig ingen søvn og jeg begynder at går frem og tilbage i stuen. Kl. 130 ringer jeg igen og siger at nu kommer jg altså derind. Vækker manden og han springer op og går i bad. Vi kører hjemmefra kl. 2 og lige pludselig tager Fanden ved mine veer-nu var jeg ligepludselig ikke i tvivl længere om at jeg er i fødsel.

Kl 230 ankomst på FG-hilser på JM og hun tjekker mig kl3-3 cm åben- Herefter sker der en masse og vupti kl. 439 er vores søn født. 4050g og 54 cm.

Undskyld at det blev så langt svaret, det skrev bare ligepludselig sig selv. Håber du kan bruge det. Bare spørg hvis du er i tvivl om noget. og pøj pøj

Anmeld

10. maj 2010

anja p

Hej Alle

Jeg blev sat i gang en uge før med mit andet barn, da jeg havde for højt levertal!

Det er en meget laaaaaaaaang proces og jeg ville heller føde i Afrika under et træ. Så ondt gjorde det på mig.

Jeg ønsker dig held og lykke med det hele

Hilsen

mulle

Anmeld

10. maj 2010

Halbschön

Rie-mor skriver:

Man siger at hver 20. førstegangsfødende går 14 dage over termin.. Er ikke helt tilfreds med at være den 20.

Tiden ved at nærme sig uge 42 (41+5) og skal derfor ringe i morgen for at få tid til at blive sat i gang.. Guuuud.. hvor har de her 14 dage efter termin været lange og uudholdelige.. Jeg er alt for utålmodig og frustreret..

Det er næsten til at få stress over, da jeg samtidig står med en hovedopgave der skal afleveres d. 21 maj. Fokus er på alt andet selvom jeg forsøger at få lavet det færdigt inden baby ankommer. Men det er f.... svært..

Nå, men jeg ville gerne høre fra andre der er blevet sat i gang - hvordan blev det gjort og hvor lang tid gik der før der skete noget? Hører fra flere at det er en lang process og bestemt ikke sjov 

Håber på at det sker af sig selv i dag eller i morgen, selvom der ikke er noget der tyder på det lige nu..

hejsa,

jeg blev sat igang 42+0 og fødte 42+1.. Havde egentlig fået at vide, at jeg blev sat igang før pga. stort barn, men pga. kommunikationsproblemer på sygehuset, blev det ikke til noget...

Jeg finder lige linket til min FB, så kan du læse om forløbet ;-)

Anmeld

10. maj 2010

Halbschön

Rie-mor skriver:

https://www.baby.dk/debat/29591pi1/foedselsberetninger/nicolais-foedsel-17-10-2009.aspx

Anmeld

10. maj 2010

GryHSB

Jeg blev sat i gang med tvillingerne 38+2 og gik i aktiv fødsel kort efter. Ventetiden kommer meget an på, hvor meget din livmoderhals er udslettet, og om hvilket præparat de bruger til at sætte fødslen i gang. Jeg fik en ny form for stikpille, og efter en time begyndte veerne så småt. Tror nok jeg fik den lagt op klokken 10 og de tog vandet ved 16.00 tiden - fødte hhv. 05.28 og 05.36 - så vidt jeg husker, er lige lidt tom i pæren efter en lang weekend

Held og lykke med igangsættelsen, jeg synes bestemt ikke det var slemt.

Anmeld

10. maj 2010

Sakris

hc=k skriver:

Jeg blev sat i gang på termins dagen så jeg gik ikke over tid.

Jeg kom ind og fik lagt en stikpille op fordi jeg ikke var åbnet nok til at de kunne tage vandet. Så fik jeg besked på at jeg skulle gå hjem og så ellers bare håbe på at der ville ske noget. Hun sagde at jeg efter 4-6 timer muligvis godt kunne få lidt små veer, men jeg skulle ikke satse på det.
1½ time senere var min kæreste og jeg så lige ude og kigge vinduer i et center og så bum gik vandet midt i det hele. Hmmmm ja jeg ringede så til fødegangen og fortalte at vandet var gået og at jeg ingen veer havde. Så to jeg hjem og sov og 2 timer senere ringede min mor så, jeg blev noget så forskrækket og så startede veerne ellers bare.

De havde givet mig en tid til at komme ind og få lagt 2 stikpiller op dagen efter hvis ikke der var sket noget, men ja jeg fødte så kl 04.20 d. 31-3 og havde fået lagt pillen op kl 11.00 d. 30-3.

Er der en grund til du blev sat igang på terminsdagen? Ved du om man kan blive sat igang på terminsdagen, hvis det er et brændende ønske og barnet ikke kommer før? Ja undskyld, jeg kan jo bare vente til første jordmor besøg, men er lidt nysgerrig!

Anmeld

10. maj 2010

lauras*mor*

jeg blev sat i gang 4 dage før termin..

jeg var i forvejen 1 cm åben og blød livermoderhals.. fik lagt en stik pille torsdag middag, og efter en time begyndte der nogle veer.. det var desværre pilleveer.. de varede ca 20 sek hver og kom ca hvert 2. min.. de gør intet for kroppen, og da jeg om aftenen var på fg (vi troede vandet var gået tidligere så derfor et tjek), stoppede de veerne med en sprøjte i låret så vi kunne starte forfra næste morgen.. kl 04 vpgnede jeg af veer, og fredag kl 18:35 fødte jeg min datter.. så jeg blev sat i gang men fødte af mig selv..

vil også sige at det kommer meget an på om du er klar til at at føde.. er kroppen klar nok behøver det ikke tage lang tid.. har en veninde der vidst klarede det på et par timer efter igangsættelse, men har også hørt dem der er en del længere tid om det.. samtidig har jeg også hørt om dem hvis fødsler tager op til flere dageselvom de ikke er sat i gang kunstigt.. summa sumarum: er din krop klar vil pillerne bare give den et spark i røven, me er du ikke klar skal der nok lidt mere til..

min fødsel var den første, men synes helt sikkert det var en drømme fødsel.. nej gu er det ikke sjovt, men det er absolut ikke igangsætningen der gør det mindre sjovt.. hehe..

held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.