god regel.. 
og tak for svar.
Nu er eg jo ret OBS på alt hvad der hedder PKS (se tråd: babyvending i morgen)..
så hvis jeg må spørge, hvorfor skal du have pks? og hvordan finder de ud af hvilken dag det skal være??
Det startede ud med at jeg skulle have det der hedder PKS på moderens eget ønske. Jeg fødte vaginalt i 2007 men havde en MEGET MEGET dårlig oplevelse - meeeeeeeeget lang historie men meget kort fortalt var min datter meget tæt på at dø pga. personale mangel, og en lang række menneskelige fejl. Samtidig har jeg haft en meget kompliceret forløb for at blive gravid, og haft en forholdvis kompliceret graviditet der bla. startede med at jeg ventede tvillinger, men den ene døde desværre tidligt i graviditeten.
Jeg er ikke tryg ved at skulle lægge mit barns liv i hænderne på en fødeafdeling som jeg engang har oplevet som meget inkompentente, og jeg bor på bøhlandet hvor der er meget langt til næste sygehus. Så derfor har jeg valgt PKS denne gang.
Det har så vist sig at lillesøster er en drille pind, og ligger på tværs i maven og har gjort det meget længe. Derfor har jeg nu intet valg hun skal ud ved kejsersnit om jeg vil det eller ej. Jeg har været til samtale på sygehuset hvor jeg fik en dato 3 dage før min termin. Men nu hvor hun ligger på tværs, er det ikke godt hvis jeg går i fødsel af mig selv, derfor er der lige pt. snak om PKS skal rykkes frem til måske 10-14 dage før. Det får jeg afklaring på i morgen tidlig hvor jeg skal til jordmor:-)
Det blev så lige en længere forklaring alligevel
Yderligere uddybning kan du se på min profil der mener jeg at jeg har skrevet lidt om vores/mit forløb og min fødsel i 2007 (i min dagbog)
Rigtig meget held og lykke med vendingen i morgen.
Kan trods alt godt forstå at du gerne vil opleve at føde vaginalt!!!
Anmeld