tøj til nyfødte...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.231 visninger
16 svar
0 synes godt om
9. maj 2010

Vidunderligeunger

hvad skal de have på??

Jeg føder jo denne måned, og det er ikke frost grader - men det er bestemt heller ikke varmt jo... hvad putter man de små nyfødte i af tøj?? og har de en body indenunder natdragten?? 

ved INTET om det - så tænkte at I var de rigtige at spørge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2010

B&J

BlyViol skriver:

hvad skal de have på??

Jeg føder jo denne måned, og det er ikke frost grader - men det er bestemt heller ikke varmt jo... hvad putter man de små nyfødte i af tøj?? og har de en body indenunder natdragten?? 

ved INTET om det - så tænkte at I var de rigtige at spørge

men dreng er 2mdr +5 og han sover i natdragt og body.... jeg mærker altid efter hvor varm han er da han er en meget varm dreng...

og tøj vil jeg sige en body trøje bukser + strømper eller en sprakedragt + body.  det ville jeg gøre men ellers mærk efter hvor varm han/hun er

Anmeld

9. maj 2010

Tulle28

En langærmet body, et par bløde bukser og sokker... Og så en lun dragt udover plus en hue til turen hjem

Jeg ville ikke komme en body under natdragten, men min datter er også temmelig varm af natur...

Det er dødsvært at finde ud af hvad de skal have på... Især som vejret skifter pt.

Anmeld

9. maj 2010

Lise

Hvis man er i tvivl om babyen har det for varmt eller koldt kan man mærke den i nakken, hvor temperaturen skal være "normal"

Jeg synes det er vanvittig svært at klæde min lille dreng på otte uger på i disse dage - især når vi skal udenfor. Men indenfor har han for det meste en body, strømpebukser og en heldragt på, og evt. futter. Han får ikke en body på under natdragten, da jeg mener det bliver for varmt.

Lise

Anmeld

9. maj 2010

Vidunderligeunger

Tulle28 skriver:

En langærmet body, et par bløde bukser og sokker... Og så en lun dragt udover plus en hue til turen hjem

Det er dødsvært at finde ud af hvad de skal have på... Især som vejret skifter pt.

en lun dragt er vel kun udenfor?? eller?? er bare total på bar bund hehe

Anmeld

9. maj 2010

Vidunderligeunger

B&J skriver:

men dreng er 2mdr +5 og han sover i natdragt og body.... jeg mærker altid efter hvor varm han er da han er en meget varm dreng...

og tøj vil jeg sige en body trøje bukser + strømper eller en sprakedragt + body.  det ville jeg gøre men ellers mærk efter hvor varm han/hun er

det var også det jeg havde i tankerne  

har nemlig ikke købt nogen langærmede t-shirts (men kan da nåes endnu) men en masse langærmede bodyer... 

Anmeld

9. maj 2010

LISBETH:-)

Jeg skal også føde i denne måned (om max 2 uger)

og jeg vil give lillesøster en kortærmet body, en heldrag og sokker på indendørs. Når vi skal ud (hvis vejret er som nu) vil jeg give hende en hue og en fleecedragt på. Men det kommer selvfølgelig også an på hvordan man transportere dem. I en barnevogn med dyne over er der jo behov for mindre tøj, end når de f.eks. sidder i en autostol uden dyne.

Hvis vejret er varmere end nu vil jeg bytte fleecedragten ud med en velour trøje/jakke :-)

Men altså det er svært og klæde de små puds på, især som vejret lige pt. skifter konstant.

Jeg kan med den første huske at sundhedsplejesken fortalte mig at man som tommelfinger regl skal kigge på hvad man selv har på ud. Og at en nyfødt så skal have et tyndt lag mere end dig selv. (ikke i de varme sommer måneder)

Anmeld

9. maj 2010

B&J

BlyViol skriver:

det var også det jeg havde i tankerne  

har nemlig ikke købt nogen langærmede t-shirts (men kan da nåes endnu) men en masse langærmede bodyer... 

jamen jeg tager nu også tit bare en lang ærmet body også et par pukser også strømper... ellers hvis der er lidt koldt bruger jeg lang ærmet body også en sparkedragt ud over så varmer det jo dejligt på brystet og ryggen og fusserne

men det er kun lidt tilvæning så tænker man ikke over det i starten var jeg også ved af rive håret ud da jeg ikke viste hvor varmt og koldt osv... griner..

Anmeld

9. maj 2010

Vidunderligeunger

lisbeth2910 skriver:

Jeg skal også føde i denne måned (om max 2 uger)

og jeg vil give lillesøster en kortærmet body, en heldrag og sokker på indendørs. Når vi skal ud (hvis vejret er som nu) vil jeg give hende en hue og en fleecedragt på. Men det kommer selvfølgelig også an på hvordan man transportere dem. I en barnevogn med dyne over er der jo behov for mindre tøj, end når de f.eks. sidder i en autostol uden dyne.

Hvis vejret er varmere end nu vil jeg bytte fleecedragten ud med en velour trøje/jakke :-)

Men altså det er svært og klæde de små puds på, især som vejret lige pt. skifter konstant.

Jeg kan med den første huske at sundhedsplejesken fortalte mig at man som tommelfinger regl skal kigge på hvad man selv har på ud. Og at en nyfødt så skal have et tyndt lag mere end dig selv. (ikke i de varme sommer måneder)

god regel.. 

og tak for svar. 

Nu er eg jo ret OBS på alt hvad der hedder PKS (se tråd: babyvending i morgen)..

så hvis jeg må spørge, hvorfor skal du have pks? og hvordan finder de ud af hvilken dag det skal være??

Anmeld

9. maj 2010

Vidunderligeunger

B&J skriver:

jamen jeg tager nu også tit bare en lang ærmet body også et par pukser også strømper... ellers hvis der er lidt koldt bruger jeg lang ærmet body også en sparkedragt ud over så varmer det jo dejligt på brystet og ryggen og fusserne

men det er kun lidt tilvæning så tænker man ikke over det i starten var jeg også ved af rive håret ud da jeg ikke viste hvor varmt og koldt osv... griner..

ja utrolig hvad man bryder sin hjerne med nu - som bare bliver hverdag lige pludselig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.