nyfødt og seng ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.344 visninger
15 svar
0 synes godt om
9. maj 2010

Mikkel's mor <3

Hej :]
Jeg havde snakken med min mor om babyudstyr osv igår, og vi kom ind på hvordan og hvorledes med senge ?
jeg faldt nemlig over et tilbud på nettet med en startpakke. (barnevogn, lift, seng osv.)

jeg mener at en nyfødt godt kan komme i en vugge eller lign.
men min mor mener at det er bedst at en nyfødt sover i sin lift ? og så er det at jeg tænker hvad er bedst? og man kan jo evt. komme liften i sengen ?
hvad gjorde/gør i

kram Jennifer 9+0 ;]

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2010

Anne85

Jeg vil også sige at et lille spædbarn har brug for tryghed og derved også at der ikke er så meget plads omkring dem.... men om det er i en vugge eller i en lift der står i tremmesengen er jo underordnet.

Vi har købt en leander vugge til prinsessen.... men storebror som "bare" i en mosekurv (hmmm... hedder det ik sårn) i tremmesengen og det fungerede fint  

Anmeld

9. maj 2010

Tynen

Jeg vil nok give din mor ret  - I hvert fald en lille smule.

Godt nok havde vi både købt og samlet seng 3 uger før termin (Ved første barn), men at hun først kom til at sove i den da hun var 4-5 mdr. er en helt anden snak

Hun sov i liften til at starte med / indtil vi gik i seng, og sov så ellers mellem min kæreste og jeg.

Det er selvfølgelig noget man får brug for på sigt, men ikke noget der er livsnødvendigt den første tid

Held og lykke med det hele!

/Trine

Anmeld

9. maj 2010

Mie A

Jeg ville bruge liften og så stille den i sengen, mens den lille er spæd.

Til den mindste købte vi en vugge, men stillede også liften i den. Synes at vuggen var lidt spild af penge.

Anmeld

9. maj 2010

Mikkel's mor <3

1000 tak for jeres svar..:]
så blev man lidt klogere

Anmeld

9. maj 2010

Low

Jennifer skriver:

Jeg havde snakken med min mor om babyudstyr osv igår, og vi kom ind på hvordan og hvorledes med senge ?
jeg faldt nemlig over et tilbud på nettet med en startpakke. (barnevogn, lift, seng osv.)

men min mor mener at det er bedst at en nyfødt sover i sin lift ? og så er det at jeg tænker hvad er bedst? og man kan jo evt. komme liften i sengen ?
hvad gjorde/gør i

kram Jennifer 9+0 ;]

Min mor siger også at min helst skal bruge liften i starten eller sove med barnet om natten. Vuggen kan de vist ikke bruge i så lang tid så det ville være spild af penge at bruge en vugge men det er vel også hvordan man ser på det. Jeg har tænkt mig at bruge en lift i starten og så tremme sengen sener.. jeg har ikke tænkt mig at købe en vugge

Anmeld

9. maj 2010

Vidunderligeunger

hejsa  

vi har sådan en vugge i familien med et ret langt liggemål, hvor lillgepigen skal ligge de første 4-5 måneder regner jeg med Dertil har vi så købt en sengehimmel som det der trygheds moment til hende... Senere kommer hun i tremmesengen, hvir senge himmelen følger med over i starten, og når så hun er vandt til det hele plus evt. at sove på eget værelse, så kan man jo bare tage sengehimmelen af

Vi har ingen lift købt til barnevognen - derfor vi  bruger vuggen med sengehimmel

Anmeld

9. maj 2010

MorTilGustav

Jeg havde lånt en fancy Leander-vugge af en veninde, og selvom den hang lige ved siden af min seng, sov Gustav alligevel bare i sengen ved siden af mig de første mange måneder.. Det kommer nok også an på om man ammer. Når man ligger ned og ammer er det bare nemmest hvis baby ligger lige ved ens side når h*n blir sulten  så falder begge parter også nemt i søvn igen efter måltidet  
Gustav gik altså direkte fra min seng til tremmeseng da han var omrking 4½ måned

Anmeld

9. maj 2010

lisbethita

Jennifer skriver:

hvad gjorde/gør i

kram Jennifer 9+0 ;]

Hejsa :-) Jeg har brugt en lift, som jeg har sat i vuggen. Jeg tror hun kommer til at sove der et par måneder endnu (hun er 7 uger). Jeg ville ikke lægge hende i tremmesengen med det samme. Hun/han vil være alt for lille fra start, efter min mening. Nogle sætter liften mellem mor og far... andre køber en babyseng, som kan hæftes fast på mors of fars seng. Tremmesengen skal du nok få brug for også ;-)

Der er mange måder at gøre det på ;-) Det vigtigste er, at din baby føler sig tryg og at du har det godt med der, hvor hun sover. Om det så er på din mave, i en lift, en vugge eller hvor eller hvordan du vælger - det er op til dig/ jer :-)

Held og lykke med det!!

Kram

Anmeld

9. maj 2010

Mikkel's mor <3

Mange tak for jeres svar. tror jeg bliver nød til at fortælle min mor at hun fik ret
jeg tror bare ikke at jeg ville turde at ligge h*n mellem os da jeg selv ligger meget uroligt om natten.
men der er jo heldigvis lang tid til at finde ud af det endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.