scrambled eggs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29.702 visninger
13 svar
0 synes godt om
8. maj 2010

AnneBJ

Hej piger.

Vi skal overraske min mor imorgen, med vi-kommer-med-det-hele- brunch - så hun bare skal stå op, sætte sig ved bordet og nyde Men! Jeg er udpræget B-menneske, så ville da gerne slippe for at stå og lave scrambled eggs til 10 pers. imorgen tidlig - kan jeg lave det nu, stille det på køl, og lune det ude hos hende imorgen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2010

Jordbærpigen

Ved ik om man kan varme det igen, men du kunne jo evt. lave det i micro'en i morgen. Det tager 2 min

Anmeld

8. maj 2010

AnneBJ

Også når det er 30 æg?

Anmeld

8. maj 2010

Jordbærpigen

AnneBJ skriver:

Også når det er 30 æg?

Så tager det nok lidt længere tid end 2 min Men kan du ik varme det i microen i morgen, hvis du laver det nu?

Anmeld

8. maj 2010

Miss Tina

Du kan godt lave æggene idag og så varme imorgen, men de giver noget mere væske når du varmer det op igen. Jeg plejer at vende det godt hele tiden, så bliver det heller ik tørt.

Anmeld

8. maj 2010

AnneBJ

Så jeg kan lave det nu, og så er det bedst at varme i micro imorgen?

Anmeld

8. maj 2010

Miss Tina

AnneBJ skriver:

Så jeg kan lave det nu, og så er det bedst at varme i micro imorgen?

Jeg har aldrig prøvet at varme det i microen

Anmeld

9. maj 2010

AnneBJ

For lige at opdatere... Jeg lavede æggemassen igår aftes, puttede det i ovnen, og rørte i det ca. hver 4. minut i starten. Efter ca. 12 minutter rørte jeg i det oftere. Jeg tog det ud, lidt før jeg normalt ville have gjort, så det stadig var lidt "vådt". I morges stillede jeg så fadet i ovnen igen, og det smagte som om det lige var lavet I øvrigt undlod jeg fuldstændig at bruge salt, da det skulle reagere med æggehviderne og gøre massen våd...

Anmeld

9. maj 2010

TbCp

AnneBJ skriver:

For lige at opdatere... Jeg lavede æggemassen igår aftes, puttede det i ovnen, og rørte i det ca. hver 4. minut i starten. Efter ca. 12 minutter rørte jeg i det oftere. Jeg tog det ud, lidt før jeg normalt ville have gjort, så det stadig var lidt "vådt". I morges stillede jeg så fadet i ovnen igen, og det smagte som om det lige var lavet I øvrigt undlod jeg fuldstændig at bruge salt, da det skulle reagere med æggehviderne og gøre massen våd...

Det vil jeg da gerne lige høre mere om... hældte du bare de 30 æg i en bradepande? Kom der mælk i også eller?

Vi har inviteret til fødselsdagsbrunch her næste lørdag hvor vi bliver en 25 mennesker.... det ville da være ret fedt hvis jeg kunne forberede røræggene dagen før.

Anmeld

9. maj 2010

AnneBJ

Min familie ÆLSKER røræg, så jeg lavede af 30 Medium æg, til 10 personer. Der blev en lille rest, så det passede egentlig ok.

Jeg brugte 1 tsk mælk pr. æg - sådan ca. og så ingen salt og peber. Rørte det sammen i en skål, hældte i en teflon bradepande og så bare i ovnen. 200 grader. Baconen var også stegt i går aftes (det samme med brunch pølserne hvis vi havde haft nogle) og blev lagt ved røræggene da det blev i ovnen. SÅ nemt! Gentager helt sikkert succesen på torsdag når jeg får brunchgæster

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.