Argh svigermødre....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.112 visninger
19 svar
0 synes godt om
8. maj 2010

klmf

De kan både være en guds gave eller en pest! Heldigvis er det ofte ikke så sort/hvidt, men mere nuanceret...

Min svigermor er rigtig sød når vi er sammen med hende - hvilket jeg (believe it or not) faktisk synes sker for sjældent! Vi har vores lillemand på 5 måneder og hun har set ham 3 gange. Det synes jeg bare ikke er ret meget... Hun bor 45 minutter væk og har bil. Hun går i skole lige nu og har relativt meget fritid. Det er heller ikke sådan at hun ringer særlig tit og spørger hvordan det går med os og min kæreste ringer vist efterhånden ikke så meget til hende mere, for han føler vist at hun har nok i sig selv og sit eget liv. Kan bare ikke forstå det, når vi er sammen er hun meget interesseret i bobsen, men det er så også bare det. Synes det er synd for min kæreste, han er bare så stolt og vil så gerne dele vores glæde med hans familie... Øv altså.... Heldigvis er farfar og bonusbedste supermeget på banen og vi er også tit ovre ved dem

Hvordan er jeres forhold til jeres svigerfamilie? Ser I dem for meget, for lidt, tilpas?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2010

Chalala85

Hvor er det trist i skal have sådan et forhold. Det er jo slet ikke der man gider bruge sit overskud. Jeg synes også 3 gange på 5 mrd er meget meget lidt!!

Mit forhold til mine svigere kunne ikke være bedre. Vi ser dem ret ofte, i gennemsnit 2 gange om ugen. Jeg snakker med min svigermor et par gange om ugen over sms eller tlf. Udveksler opskrifter osv. Min svigerfar en bare en skøn mand, han hjælper med alt hvad han kan og er der altid med nogle kloge ord. Jeg ville ikke bytte dem for noget i verden.

De har taget godt imod mig og min søn, de ser min søn som deres barnebarn og har ham gerne på weekend hvor de hygger.

Det er sådan et forhold jeg håber jeg altid vil have til dem. De betyder inderligt meget for mig.

Anmeld

8. maj 2010

AnneBJ

Chalala85 skriver:

Hvor er det trist i skal have sådan et forhold. Det er jo slet ikke der man gider bruge sit overskud. Jeg synes også 3 gange på 5 mrd er meget meget lidt!!

Mit forhold til mine svigere kunne ikke være bedre. Vi ser dem ret ofte, i gennemsnit 2 gange om ugen. Jeg snakket med min svigermor et par gange over sms eller tlf. Udveksler opskrifter osv. Min svigerfar en bare en skøn mand, han hjælper med alt hvad han kan og er der altid med nogle kloge ord. Jeg ville ikke bytte dem for noget i verden.

De har taget godt imod mig og min søn, de ser min søn som deres barnebarn og har ham gerne på weekend hvor de hygger.

Det er sådan et forhold jeg håber jeg altid vil have til dem. De betyder inderligt meget for mig.

Samme her, dog uden børn endnu!

ØV, at svigermor ikke er lidt mere på banen, I må glæde Jer over svigerfar og bonus, og håbe at svigermor en dag, får lyst til at deltage lidt mere...

Anmeld

8. maj 2010

karina1980

jeg bor LIGE ved siden af mine svigerforældre, vi har låge mellem vores haver og ses min. 1 gang om ugen da vi spiser fast sammen hver søndag.

udover det så ser vi dem jo når vi støder ind i hinanden eller hvis vi lige skal aftale et eller andet, manden cykler med sin far min. 1 gang om ugen og gerne mere.

så vi har et rigtig tæt forhold til mine svigerforældre og det kan både være godt og skidt, da vi jo ikke altid er enige,

mine egne forældre ser vi slet ikke, min far besøger jeg 1 gang om året, han er alkoholiker og ja det er bare svært,

min mor viser os ikke den store interesse, så hende ser vi maks 1 gang om månden og tit går der længere imellem,  i min familie er forholdet meget antrengt og præget af intrier og negativitet,

jeg ville så meget ønske det var anderledes, nok derfor jeg er så glad for min svigerfamilie

Anmeld

8. maj 2010

Chalala85

AnneBJ skriver:

Samme her, dog uden børn endnu!

ØV, at svigermor ikke er lidt mere på banen, I må glæde Jer over svigerfar og bonus, og håbe at svigermor en dag, får lyst til at deltage lidt mere...

Hov der skulle stå jeg snakker med min svigermor nogen gange om ugen i tlf og på sms ikke kun et par gange hehe

Anmeld

8. maj 2010

Trolde_mor

De kan både være en guds gave eller en pest! Heldigvis er det ofte ikke så sort/hvidt, men mere nuanceret...

Min svigermor er rigtig sød når vi er sammen med hende - hvilket jeg (believe it or not) faktisk synes sker for sjældent! Vi har vores lillemand på 5 måneder og hun har set ham 3 gange. Det synes jeg bare ikke er ret meget... Hun bor 45 minutter væk og har bil. Hun går i skole lige nu og har relativt meget fritid. Det er heller ikke sådan at hun ringer særlig tit og spørger hvordan det går med os og min kæreste ringer vist efterhånden ikke så meget til hende mere, for han føler vist at hun har nok i sig selv og sit eget liv. Kan bare ikke forstå det, når vi er sammen er hun meget interesseret i bobsen, men det er så også bare det. Synes det er synd for min kæreste, han er bare så stolt og vil så gerne dele vores glæde med hans familie... Øv altså.... Heldigvis er farfar og bonusbedste supermeget på banen og vi er også tit ovre ved dem

Hvordan er jeres forhold til jeres svigerfamilie? Ser I dem for meget, for lidt, tilpas?? 

Mine er en del oppe i årene. De bor i køge (bor selv i Slagelse) og da vi ikke har bil, får vi ikke besøgt dem så meget som vi kunne ønske.

Min kæreste har aldrig besøgt dem særlig meget, og ofte følt at de blandede sig for meget - dertil skal det også siges at de ikke forstår at det kan være svært at få arbejde og kan køre i det i en time, når man er der

Men de er heldigvis blevet meget bedre til det, og min kæreste og jeg er blevet bedre til at stå sammen og "forsvare."

Nu er der så bebs på vej, og det gør at vi ser dem lidt mere plejer idet vi invitere dem når vi har været til scanning, da vi skulle fortælle det og nu hvor der skal ordnes have ( min svigerforældre går meget op i haver )

Min svigerfar kan være enormt hård ud ad til, indtil man lige lærer ham at kende og giver igen. Man kan sige han er sjællænder med stort S. Men en god mand.

Og vi nyder det alle 4 - hvilket tydeligt ses

Håber på at se dem endnu mere, når ham den lille er kommet til verden

Har ikke selv familie omkring mig, så det at mine svigerforældre holder af at mødes med os og være en del af vores liv betyder enormt meget

I disse dage ser vi dem ca. 1 gang i måneden, men før graviditet og uden for højtider nok mere hver 3. måned..

Så det er super dejligt, det ændre sig lidt nu.

3 gange på 5 mdr. er heller ikke meget når i har jeres søn, men tænker lidt om hun måske kan føle at i hellere vil se svigerfar/hendes eksmand og hans kone?

Anmeld

8. maj 2010

LinLin

Jeg har ingen forhold til min kærestes familie overhovedet! - har ikke mødt een eneste af dem endnu og vi har været sammen i snart 2½ år + venter barn sammen til september!

Han har selv kun meget overfladisk kontakt til de fleste af sine 5 søskende og hans mor er ikke "helt frisk i pæren", som han siger...

Synes da det er ærgerligt at vores søn - formentlig - ikke kommer til at se sin fars familie!

Anmeld

8. maj 2010

4xGreve

Jeg vil nok sige jeg ser min svigerfamilie tilpas, måske nogen gange for meget, men vi ser dem næsten aldrig, et par gange om året men i år er det allerede blevet til 4-6gange og de bor kun 15-20 min herfra...
Men da manden ikke har det bedste forhold til dem og at deres "familie-stil" ikke lige er mig så syntes jeg vi ser dem nok...

Min mand vil derimod nok sige vi ser min familie for meget hehe, men han er heller ikke van til at man sådan rigtigt ser sin familie fordi man har lyst men mere af pligt, vi ser dem nok også lidt for meget men det bliver ihvertfald til et par gange om måneden og nogen gange til en del mere - de bor 7-10 km væk herfra...

Anmeld

8. maj 2010

klmf

Til LN_mor:

Tror ikke det er derfor... Når vi ses siger jeg altid, at hun endelig bare skal komme og så siger hun at det kan være hyggeligt. Når det så kommer til stykket og hvi har snakket om en dag hun skal komem eller vi skla komme til hende, så er hun måske træt, kan ikke overskue noget (en specifik ting eller livet i al almindelighed) eller noget andet. Nu er hun også nyforelsket, så det gør det heller ikke nemmere (den kærlighed).

Anmeld

8. maj 2010

Bare mig..

Vi har et rigtig godt forhold til begge sider... -Både hans forældre og mine  Begge vores forældre er skilt, og vi ser vores mødre rigtig meget.. - Nogen uger meget andre slet ikke. Sådan efter behov tror jeg

Men hans far snakker vi ikke så meget sammen med, efter nogen svigt gennem tiden, og min far ser vi heller ikke så tit da han bor i Aalborg og vi i Kolding. - Men forholdet til min far en stadig super godt, og i stedet snakker vi meget i telefon sammen

Super dejligt!

TS: Det er sørme heller ikke meget, og forstår sørme godt, at du er træt af det! :/ Mon ikke du kan snakke med hende om det, og fortælle, at du faktisk er lidt ked af at i ikke ses så tit. - Måske hun ikke lige har tænk over det, og måske føler sig som om hun er i vejen. - Tror ofte mændendes mødre er bange for at træde svigerdatteren over tæerne, og derfor holder sig væk. - Men det forklare selvfølgelig ikke de 3 besøg på 5 mrd! Hmm.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.