Indlagt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2010

anna-jonas

Puuuhhhhh.............sikke da en dag du har haft. Men hvor er jeg glad for at du er indlagt, og at der bliver holdt et vågent øje med dig. Det er godt at du er så langt henne..............og at Bønne har det godt.

Husk at hvile maks..................så blodtrykket kan dykke lidt.

Mange søde hilsner fra Ida og MEtte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2010

JustAnotherName

Jeg havde slet ikke set dit indlæg før nu... 

Øv altså for en omgang. Graviditetsbetinget sukkersyge er jo en træls nok konstatering i sig selv ....men det skal nu nok gå.
Jeg ville selv være mere bekymret over den EVENTUELLE begyndende svangerskabsforgiftning. Jeg har en meget nær veninde, som havde en livstruende oplevelse (både hende selv og hendes søn havde nær ikke klaret det), så jeg tager det MEGET alvorligt.

Men det er jo heller ikke meningen, at jeg skal gøre dig mere urolig eller nervøs, og vække grimme tanker frem, for det kan man så rigeligt godt selv finde ud af, når man er gravid jo.

Jeg håber virkelig at de holder et GODT og TÆT øje med dig de resterende uger af din graviditet!! Hvis ikke så KRÆV DET!! For det er altså en ret alvorlig ting!

Jeg ønsker alt det bedste, trods omstændighederne. Og jeg håber at du kan gå tiden ud - uden svangerskabsforgiftning - og få en god og vellykket fødsel.

Krammere herfra 

Anmeld

9. maj 2010

Ranarupta

Hej dejlige piger,

Lægerne skiftede lidt mening frem og tilbage mht hvorvidt jeg har den her famøse forgiftning... Og det har jeg desværre...
Heldigvis så er det så mildt, at blodprøverne ikke viser det, men blodtrykket og proteinen i urinen viser, at det altså er der.
Igår kom jeg hjem på orlov og skal vende tilbage imorgen kl.9 til tjek og svar på døgnopsamlingen af min urin. Forhåbentlig bliver jeg udskrevet og skal komme til tjek, men hvis de beholder mig, så tager jeg selvfølgelig det med, da det er for at passe på os.

Jeg føler stadig, at Bønne og jeg er i helt trygge hænder, men det gik op for mig, at jeg slet ikke føler mig klar til evt. at skulle sættes igang.
Hvordan bliver man mon det?

Mange tak for jeres hilsener! De varmer helt utroligt!

Anmeld

9. maj 2010

Skouboe

Ranarupta skriver:

Hej dejlige piger,

Lægerne skiftede lidt mening frem og tilbage mht hvorvidt jeg har den her famøse forgiftning... Og det har jeg desværre...
Heldigvis så er det så mildt, at blodprøverne ikke viser det, men blodtrykket og proteinen i urinen viser, at det altså er der.
Igår kom jeg hjem på orlov og skal vende tilbage imorgen kl.9 til tjek og svar på døgnopsamlingen af min urin. Forhåbentlig bliver jeg udskrevet og skal komme til tjek, men hvis de beholder mig, så tager jeg selvfølgelig det med, da det er for at passe på os.

Jeg føler stadig, at Bønne og jeg er i helt trygge hænder, men det gik op for mig, at jeg slet ikke føler mig klar til evt. at skulle sættes igang.
Hvordan bliver man mon det?

Mange tak for jeres hilsener! De varmer helt utroligt!

Igangsættelse kan ske på flere måder alt efter hvor klar din krop er (eller ikke er).

I mit tilfælde havde blev jeg sat i gang i 39+0 og min krop var på ingen måde klar til noget, så det blev et 4-døgns show.

Vi startede fredag morgen med stikpille, og igen fredag eftermiddag. Den gav de ondeste plukveer og hjalp til med at afkorte livmoderhalsen, men stadig ikke nok til at de kunne tage vandet.

Lørdag fik jeg 2x stikpiller (morgen og eftermiddag) og søndag fik jeg en stikpille om morgenen. Da jeg kom ind til eftermiddagstjek, var jeg så meget åben at de kunne lægge et ballonkateter.

Det skal så sidde natten over og gjorde (ihvertfald i mit tilfælde) ¤#%¤#%¤ NAS!!! Mine plukveer forhindrede mig i at være nogen steder og i at sove..

Mandag morgen var jeg 4 cm udvidet pga. kateteret og de kunne komme til at tage vandet. Jeg skulle imidlertid have massive doser ve-drop før der skete noget (jeg fik næsten 3x max dosis JM måtte give, så der var læger og alt muligt inde over). 

Jeg vil spare dig for de ubehagelige detaljer, men i mit tilfælde endte vi i akut KS pga. ve-storm og manglende fremskridt (og allergiske reaktioner og alt muligt andet crap der ikke havde noget med igangsættelsen af gøre) og Freja kom ud kl. 0.15 om natten i fin form - hun scorede 10 i apgar både efter 5 og 10 minutter.. hun var stort set den eneste, der rigtigt var i hopla efter den omgang.

Men lad være med at lade min historie skræmme dig - bare det at der nu sker noget og man kan se en ende på det, gør at man kan klare næsten hvad som helst.

I øvrigt tror jeg kunsten ved en god fødsel er at tage tingene som de kommer. 

Anmeld

10. maj 2010

Karo

Sikke noget møg

Men som du selv skriver så er du i trygge hænder og de passer godt på jer begge to.

Man kan sættes igange på forskellige måder. Den ene metode er at man sætter en hormon pille op som så skal udvige en forneden. Alt efter hvordan den virker vælger man evt. at sætte en ny op og hvis man er udviget nok så tager de vandet. Når vandet går sætter det tit og ofte godt gang i veerne men hvis ikke der sker det store så kan man få lagt en vedrop.

Jeg håber dog for dig og Bønne at han får lov til at ligge lidt længere derinde og at din krop selv når at sætte gang i fødslen. Jeg glæder mig til at se de første billeder af ham og til at høre fra dig i din nye rolle som mor.

Anmeld

10. maj 2010

Lilletrold

Puha en omgang - sender dig verdens største kram og knus

Anmeld

11. maj 2010

Ranarupta

Tak for jeres hilsener og tak for forklaringerne på igangsættelse.

Nu mangler jeg bare at blive helt psykisk klar... Efter at have overbegloet hver eneste lille bitte baby-nus på barselsgangen igår, kunne jeg mærke, at det rykkede en del oppe i mine tanker.
Tænk sig: nu skal jeg snart være mor til en lille dreng. Vi får ham ikke bare til låns, og vi skal opfostre ham og klæde ham på til denne nye verden. 
Jeg har glædet mig helt enormt i graviditeten, men det er altså ingenting ved siden af den iver og utålmodighed jeg bærer lige nu.

Nicolai og jeg glæder os usigeligt til at kaste al vores kærlighed over vores lille Bønne!  

Anmeld

11. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Ihh stakkels dig - jeg håber virkelig ikke det udvikler sig. Det er rædselsfuldt at være så hævet i kroppen - jeg krydser fingre for at det lægger sig igen så du kan gå tiden ud

Kh

Rosa

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.