Indlagt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

840 visninger
17 svar
0 synes godt om
7. maj 2010

Ranarupta

Igår skulle jeg til 32 ugers undersøgelse hos min egen læge (selvom jeg er i 34. uge).

Min BT var alt for højt og lægen var forfærdet over al den væske, jeg har i fødder, ben, hænder og ansigt, så hun færdiggjorde undersøgelsen og sagde så, at hun ville have mig indlagt.

Efter at have ligget på fødegangen til undersøgelser i 6 timer, viste min urinprøve, at jeg havde max. protein i urinen (på trods af, at den viste +1 hos lægen). Bt'et var stadig alt for højt og blodprøverne viste, at jeg nu har svangerskabsforgiftning. 

De kørte med meget møje og besvær en strimmel og den var helt fin. 
Pga. svangerskabsforgiftningen besluttede lægen, at jeg skulle have et skud lungemodner og at mit BT skulle ned, hvorfor jeg fik hurtigvirkende blodtrykssænkende og så er jeg ellers blevet sat op i dosis med min faste medicin.
Igår fik jeg desuden svaret på tirsdagens glukosebelastning, som viste 10,5 og grænsen er 9. Så jeg har nu udviklet graviditetsbetinget sukkersyge.  

Nå, her for halvanden times tid siden kom sygeplejersken med resultatet af morgenens blodprøver og de var fine. Dog var der en lumsk indikator - som viste, at jeg ligger lige på vippen med den der svangerskabsforgiftning. Så indtil er det IKKE svangerskabsforgiftning , men den pønser vist på at udvikle sig - måske/måske ikke... 

Det er skideforvirrende og Nicolai og jeg har begge været bange. Men efter aftenens svar er vi lidt ovenpå og så længe vores lille Bønne har det godt, er vi glade.

Det udvikler sig nok, men så tager vi den derfra. 

Jeg ville ikke andet end at bræge ud med dette - jeg har ikke brug for at høre, hvis I synes, at det er uprofessionelt med de forskellige udmeldinger - jeg tænker det nok lidt selv, men forholder mig til de seneste prøver og forsøger at holde en positiv tilgang til det... 

Kram, Karina 33+6, der hellere vil hjem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2010

sarahb

PUHHHA en omgang, jeg mister helt pusten, og tænk så at være dig.
Det må være mega skræmmende og forvirrende..
Jeg håber det hele bliver bedre og i kommer hjem igen snart.

Rigtig meget god bedring smukke..

Stort knus

Anmeld

7. maj 2010

Milka

åh nej!! åh, kan godt forstå du heller vil hjem, jeg lå også på hospitalet i lang tid inden fødslen, det er bare ikke fedt! rigtig god bedring

Anmeld

7. maj 2010

Klumpe-dumpe

Ej puhada søde.... Det er bare aldrig sjovt med sådan en omgang.

Men nu har du fået lungemodner, og får igen imorgen... og lille bønner er nu så moden, at hvis det skulle blive til SF, jamen så er han jo godt på vej til at være ok for at komme ud.

Jeg Xér for det IKKE udvikler sig, og bønne får lov at blive mindst 6 uger endnu.

Et stort god bedrings knus til dig.

Anmeld

7. maj 2010

Ranarupta

Mange tak skal I have! 

Ja, det er noget af en omgang Ved ikke helt, hvilket ben, jeg skal stå på. Og jeg ved, at Nicolai bekymrer sig en del og han er ikke typen, der ringer til vennerne og snakker. Men min mor er rigtigt god og ringer af sig selv og snakker med ham i sådanne tilfælde

Anmeld

7. maj 2010

Skouboe

Æv, æv, æv - god bedring

Anmeld

7. maj 2010

msax

Jeg håber helbredet viser sig fra den bedste side så bønnen kan blive helt færdigbagt inden den kommer ud.

Sender dig de bedste tanker og du gør det helt rigtige i at forholde dig til de sidste prøver - det er jo dem der tæller.

SMIL fra Mette 27+2

Anmeld

7. maj 2010

Bondepigen

Puha da søde. Det lyder bestemt ikke rart!!! Håber virkelig at det ikke udvikler sig, så du kan komme hjem og nyde resten af graviditeten!

Anmeld

7. maj 2010

oo

åh altså jeg hepper på lykkelig udgang hele vejen rundt

Anmeld

7. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Ranarupta skriver:

Igår skulle jeg til 32 ugers undersøgelse hos min egen læge (selvom jeg er i 34. uge).

Min BT var alt for højt og lægen var forfærdet over al den væske, jeg har i fødder, ben, hænder og ansigt, så hun færdiggjorde undersøgelsen og sagde så, at hun ville have mig indlagt.

Efter at have ligget på fødegangen til undersøgelser i 6 timer, viste min urinprøve, at jeg havde max. protein i urinen (på trods af, at den viste +1 hos lægen). Bt'et var stadig alt for højt og blodprøverne viste, at jeg nu har svangerskabsforgiftning. 

De kørte med meget møje og besvær en strimmel og den var helt fin. 
Pga. svangerskabsforgiftningen besluttede lægen, at jeg skulle have et skud lungemodner og at mit BT skulle ned, hvorfor jeg fik hurtigvirkende blodtrykssænkende og så er jeg ellers blevet sat op i dosis med min faste medicin.
Igår fik jeg desuden svaret på tirsdagens glukosebelastning, som viste 10,5 og grænsen er 9. Så jeg har nu udviklet graviditetsbetinget sukkersyge.  

Nå, her for halvanden times tid siden kom sygeplejersken med resultatet af morgenens blodprøver og de var fine. Dog var der en lumsk indikator - som viste, at jeg ligger lige på vippen med den der svangerskabsforgiftning. Så indtil er det IKKE svangerskabsforgiftning , men den pønser vist på at udvikle sig - måske/måske ikke... 

Det er skideforvirrende og Nicolai og jeg har begge været bange. Men efter aftenens svar er vi lidt ovenpå og så længe vores lille Bønne har det godt, er vi glade.

Det udvikler sig nok, men så tager vi den derfra. 

Jeg ville ikke andet end at bræge ud med dette - jeg har ikke brug for at høre, hvis I synes, at det er uprofessionelt med de forskellige udmeldinger - jeg tænker det nok lidt selv, men forholder mig til de seneste prøver og forsøger at holde en positiv tilgang til det... 

Kram, Karina 33+6, der hellere vil hjem

Nøj!! Jeg forstår godt i begge har været bange!! Heldigvis er du i kyndige hænder og det lyder til at de har nogenlunde styr på sagen...

Jeg håber da altså at den svangerskabsforgiftning lader vente lidt på sig! I er så tæt ved "målet" !

Sender dig et stort knus! Og håber du er okay.... Trods omstændighederne! Skriv endelig hvis situationen ændrer sig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.