Spørgsmål om nan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2010

N&J

Tullen85 skriver:

Måske det er værd at prøve, han fik også færdigbla. den første uge, og der var intet problem... Prøver lige et par dage mere, og så må jeg prøve det...

Prøvede vælling igår, det var bestemt ikke et hit... Skal bare ha noget mere i ham. Han er i forvejen lille, og har kun taget 200 g på den sidste månede...

Nikita gad bare heller ikke vælling, hun kiggede virkeligt bebrejdende på mig når jeg gav hende det..  Jeg syntes tit det kommer lidt i ryk med den vægt.. men jeg fandt ud af at Nikita slet ikke havde fået nok i min mælk og begyndte faktisk på grød da hun var lidt over 3½ mdr. gammel, da sundhedsplejesken vurderede at det kunne jeg lige så godt.. og nam nam nam det var godt og så tog hun fint på (men hun var jo også en basse i forvejen, så det var ikke et problem som sådan) men hun havde skreget så meget, og ja havde jo været sulten, så det var en god beslutning dengang..  

Jeg troede faktisk ikke rigtig der var forskel på pulver og frdig (plus den færdige er dyrere) så jeg håbede da på at hun gad pulver, men endte altid med at måtte give hende bryst.. jeg brugte nok over en uges tid for at se om hun ikke gad det inden jeg skiftede over.. 

Held og lykke med det.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Tullen85 skriver:

Måske det er værd at prøve, han fik også færdigbla. den første uge, og der var intet problem... Prøver lige et par dage mere, og så må jeg prøve det...

Prøvede vælling igår, det var bestemt ikke et hit... Skal bare ha noget mere i ham. Han er i forvejen lille, og har kun taget 200 g på den sidste månede...

Jeg kan anbefale dig arla's færdig blande mme. Den hedder Babymælk. Den tog Astrid helt fra start. Det blev dog for dyrt så nu drikker hun nan2 med velbehag..
Er det fordi du ikke vil amme mere at du giver flaske eller?

Anmeld

7. maj 2010

N&J

Ansemusen skriver:

Har netop læst i Sundhedsstyrelsens bog 'Sunde Børn', som jeg har fået af min sundhedsplejerske, at når barnet er under 4 måneder, skal man koge vandet og lade det køle ned til 37 grader. Er barnet under 2 måneder skal flaskerne helst laves fra måltid til måltid, hvorefter man godt kan lave flasker et døgn forud og have dem stående i køleskabet. Men vandet skal som sagt koges uanset hvad til barnet er 4 måneder.

ja altså laves koldt, for så at blive opvarmet.. de må jo kun opvarmes 1 gang når mme bandingen først er blandet i.. 

Anmeld

7. maj 2010

Ansemusen

N&J skriver:

ja altså laves koldt, for så at blive opvarmet.. de må jo kun opvarmes 1 gang når mme bandingen først er blandet i.. 

Der står bare det jeg har skrevet. Ved ikke om vandet skal køles helt ned efter kogning, hvis flasken skal gemmes i køleskabet et døgn før den opvarmes i microovn. Men i hvert fald skal vandet koges til barnet er 4 måneder.

Anmeld

7. maj 2010

SHERO

LouiseVous skriver:

Jeg kan anbefale dig arla's færdig blande mme. Den hedder Babymælk. Den tog Astrid helt fra start. Det blev dog for dyrt så nu drikker hun nan2 med velbehag..
Er det fordi du ikke vil amme mere at du giver flaske eller?

Okay, det er den der står på køl i butikkerne ik?

Jooh vil stadig gerne amme, men skal bare give 1-2 flaske om dagen og så ellers 1 gang grød da han ikke tager nok på i vægt, og han i forvejen er en bette en... 

Anmeld

8. maj 2010

MorTilGustav

Tullen85 skriver:

Okay, det er den der står på køl i butikkerne ik?

Jooh vil stadig gerne amme, men skal bare give 1-2 flaske om dagen og så ellers 1 gang grød da han ikke tager nok på i vægt, og han i forvejen er en bette en... 

Jep, Babymælk står på køl - selvom der på pakken står, den bare ska være ved stuetemp. inden åbning.. Har selv givet Gustav det som supplement til bryst, men har i dag for første gang købt en pakke NAN 2 pulver, da de der Babymælk blir ret dyre i længden når han skal have større portioner. Held og lykke med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.