Spørgsmål om nan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.483 visninger
15 svar
0 synes godt om
7. maj 2010

SHERO

Nu skal jeg begynde at supplere amningen, og min søn har aldrig fået flaske før, eller erstatning. Så er lidt grøn på det her område...

Når han nu må drikke vand fra hanen, skal man så koge vandet til modermælkserstatningen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2010

Moar'en

Tullen85 skriver:

Nu skal jeg begynde at supplere amningen, og min søn har aldrig fået flaske før, eller erstatning. Så er lidt grøn på det her område...

Når han nu må drikke vand fra hanen, skal man så koge vandet til modermælkserstatningen?

Jeg mener der står på pakken at det er de første 4 mdr man skal koge vandet. Vi kogte vandet til han var ca 6 mdr

Anmeld

7. maj 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har altid brugt koldt kogt vand som jeg så har varmet i microovnen og så efterfølgende puttet MME i

Anmeld

7. maj 2010

SHERO

Moar'en skriver:

Jeg mener der står på pakken at det er de første 4 mdr man skal koge vandet. Vi kogte vandet til han var ca 6 mdr

Oki, koger det for en sikkerhedsskyld så... Tak for svar :-)

Anmeld

7. maj 2010

Lone Jakobsen

hvis han er over 4 mdr behøver du ikke at koge vandet

Anmeld

7. maj 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Tullen85 skriver:

min datter er 1år og 1 mdr. Og jeg koger stadig vandet til hende når jeg laver 200ml nan2 om aftenen- Så er det jo varmt fra start:-) Køler det så ned ved at blande koldt vand fra hanen i..
Men skal du på tur og vil blande hjemmefra så kan du godt bruge koldt vand og så bare varme det i micro inden du giver det..

Anmeld

7. maj 2010

SHERO

Koger det lidt endnu så, min sp sagde godt nok han måtte drikke vand fra hanen, men hellere være helt sikker... :-)

Men puhhh hvor er det svært at få ham til at spise af flaske, 3. dag, og han bliver virkelig sur sur, så måtte sidde og synge og gøre det til en leg, så fik da små 50 ml i ham... går frem af... men langsomt...  :-)

Anmeld

7. maj 2010

N&J

Vil altså lige sige at jeg forsøgte med mme (to forskellige (pulver) mærker), prøvede så med halv sødmælk/halv vand, virkede heller ikke, nå men så prøvede jeg så færdig mme brikkerne og de var et hit startede med nan og gik efter et par uger over til de lidt billigere mærker. 

Jeg forsøgte faktisk senere at give hende pulver mme, men hun tog glad flasken indtil hun fik smagt ordentlig på det og så havde jeg mig en meget utilfreds lille dame indtil jeg havde fået varmet færdig mme op i et vandbad, da jeg ikke har en mikro.. besværligt.. 

Anmeld

7. maj 2010

SHERO

N&J skriver:

Vil altså lige sige at jeg forsøgte med mme (to forskellige (pulver) mærker), prøvede så med halv sødmælk/halv vand, virkede heller ikke, nå men så prøvede jeg så færdig mme brikkerne og de var et hit startede med nan og gik efter et par uger over til de lidt billigere mærker. 

Jeg forsøgte faktisk senere at give hende pulver mme, men hun tog glad flasken indtil hun fik smagt ordentlig på det og så havde jeg mig en meget utilfreds lille dame indtil jeg havde fået varmet færdig mme op i et vandbad, da jeg ikke har en mikro.. besværligt.. 

Måske det er værd at prøve, han fik også færdigbla. den første uge, og der var intet problem... Prøver lige et par dage mere, og så må jeg prøve det...

Prøvede vælling igår, det var bestemt ikke et hit... Skal bare ha noget mere i ham. Han er i forvejen lille, og har kun taget 200 g på den sidste månede...

Anmeld

7. maj 2010

Ansemusen

Har netop læst i Sundhedsstyrelsens bog 'Sunde Børn', som jeg har fået af min sundhedsplejerske, at når barnet er under 4 måneder, skal man koge vandet og lade det køle ned til 37 grader. Er barnet under 2 måneder skal flaskerne helst laves fra måltid til måltid, hvorefter man godt kan lave flasker et døgn forud og have dem stående i køleskabet. Men vandet skal som sagt koges uanset hvad til barnet er 4 måneder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.