kan nyfødte passe 56?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.227 visninger
17 svar
0 synes godt om
7. maj 2010

Liljesilas

Hej piger.

Kan "alle" nyfødte passe størrelse 56, når de lige kommer ud? Jeg vil nemlig gerne købe nogle sæt rigtig flot tøj, til hans første dage på patienthotellet - hvor vi også får gæster. Jeg ved godt han kan være mindre end 56, men det jeg frygter mere, er at han er for stor til det, hvis jeg køber nogle sæt... Hvad gjorde i og kan jeg godt då ud og købe et par str. 56?

Kram Maya (uge 35)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2010

SHERO

mayapigen skriver:

Hej piger.

Kan "alle" nyfødte passe størrelse 56, når de lige kommer ud? Jeg vil nemlig gerne købe nogle sæt rigtig flot tøj, til hans første dage på patienthotellet - hvor vi også får gæster. Jeg ved godt han kan være mindre end 56, men det jeg frygter mere, er at han er for stor til det, hvis jeg køber nogle sæt... Hvad gjorde i og kan jeg godt då ud og købe et par str. 56?

Kram Maya (uge 35)

Min søn svømmede i en 50, og kunne slet ikke passe 56... (bruger faktisk stadig en del i 56 på trods af han er 4 måneder) :-D

Anmeld

7. maj 2010

Betteisen

Hejsa!

Med mindre du venter en ordentlig basse på over 5kg og nær 60 cm lang tror jeg sagtens han kan passe en str. 56. Min pige var 4530g og 54cm lang, da hun blev født og hun passede str. 56 perfekt.

Anmeld

7. maj 2010

smokin

Han kan da passe str. 56 i et par uger i hvert fald..med mindre der kommer en bamse ud!

Anmeld

7. maj 2010

Corn

56 skulle gerne angive ca længden på bebs, så medmindre du venter en meget lang baby på omkring 60 cm så kan 56 passe

Anmeld

7. maj 2010

N&J

Min pige på 4620 kunne passe str. 56 i godt 3 uger.. så ja det er nok mere omvendt hvis han er så lille, og så husk at tænke på når du køber tøj at det skal være nemt at tage over hovedet, man er ret nervøs og det tager lidt før man får rutinen i det.. men selvfølgelig kan nogle det bare fra starten, jeg brød mig bare ikke om det.. 

Anmeld

7. maj 2010

Liljesilas

Tak, nu er jeg ikke længer så nervøs. Jordmoderen skønner ham til at være lige på stregen, hvor babyer normat er eller hvad man siger. Jeg har fået lidt i 50, så det tager jeg også med, men ellers pakker jeg mest i 56. Jeg har tænkt mig at tage et par sparkedragter med, og et par sæt bukser og trøjer (trøjerne er der knapper i for oven) så de skulle nemt kunne komme over hans hovede.. Og så selvfølgelig bodyer.. Selv om der er sommer (termin den 19. juni) så giver man dem langærmet trøjer på ikk? og evt. en lille tynd hue med til hjemturen?

Anmeld

7. maj 2010

sarahb

min søn passede kun 50 i længe trods han var 53 cm og 3560 kg..
56 svømmede han i..

Anmeld

7. maj 2010

Liljesilas

sarahb skriver:

min søn passede kun 50 i længe trods han var 53 cm og 3560 kg..
56 svømmede han i..

Okay så det behøver ikke at have en betydning? Så kan jeg trygt købe et par sæt i 56, så han er fin til hans første dage..

Anmeld

7. maj 2010

LinLin

mayapigen skriver:

Tak, nu er jeg ikke længer så nervøs. Jordmoderen skønner ham til at være lige på stregen, hvor babyer normat er eller hvad man siger. Jeg har fået lidt i 50, så det tager jeg også med, men ellers pakker jeg mest i 56. Jeg har tænkt mig at tage et par sparkedragter med, og et par sæt bukser og trøjer (trøjerne er der knapper i for oven) så de skulle nemt kunne komme over hans hovede.. Og så selvfølgelig bodyer.. Selv om der er sommer (termin den 19. juni) så giver man dem langærmet trøjer på ikk? og evt. en lille tynd hue med til hjemturen?

Jo han skal have en hue på

Min svømmede helt vildt i det sæt jeg havde taget med i str 56 - men han var også kun 49 cm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.