Erfaring med zoneterapi ved evt mild kolik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2010

Heidimed lea

Muffi . skriver:

Vi gik til kiropraktor i stedet og der var øjeblikkelig virkning

jeg kan altså også anbefale kiropraktor  det hjalp medetsamme her...

også på kolik

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2010

Bayze

TbCp skriver:

Det var zoneterapien der hjalp, kiropraktor har vi ikke prøvet.

Jamen han masserede hende under fødderne, sagde noget med at det var de punkter der ramte tarmene han arbejdede med.

Første gang var hun ikke meget for det, men allerede anden gang lå hun bare helt stille og nød det.

Det tog ikke ret lang tid, måske 15 min.

Nå, undskyld der fik jeg rodet rundt i det.

Var ved lægen i dag og fik den skønne diagnose kolik med hjem. Hun anbefalede i øvrigt zoneterapi, men frarådede derimod kiropraktik. Men jeg kan heller ikke se hvad kiropraktik skal kunne hjælpe hvis man har en kolik der er forårsaget af mavesmerter, som det er for Anthon. Det er jo mere hvis de er skæve, har noget i klemme eller sådan. Men her skulle det være ret sikkert at det er uro i tarmene der er synderen, og der virker det mere logisk at gå til en zoneterapeut. Så det vil vi gøre. Så er det lige med hvor der er en god én af slagsen i Århus - nogen der har nogen bud??

Anmeld

17. maj 2010

mor-til-vanessa

TbCp skriver:

Det var zoneterapien der hjalp, kiropraktor har vi ikke prøvet.

Jamen han masserede hende under fødderne, sagde noget med at det var de punkter der ramte tarmene han arbejdede med.

Første gang var hun ikke meget for det, men allerede anden gang lå hun bare helt stille og nød det.

Det tog ikke ret lang tid, måske 15 min.

hej kan se du har en ticker fra minticker.dk vil bare horer hvordan jeg far den pa min baby.dk

har varet inde og lave den og kopieret koden men ved ikke hvordan jeg far den op her

pa forhand tak

Anmeld

17. maj 2010

TbCp

mor-til-vanessa skriver:

hej kan se du har en ticker fra minticker.dk vil bare horer hvordan jeg far den pa min baby.dk

har varet inde og lave den og kopieret koden men ved ikke hvordan jeg far den op her

pa forhand tak

Jeg kan simpelthen ikke huske det... men mener der er lavet flere tråde herinde om det så det er bare at søge på det.

Synes jeg læste et sted at det kun var plus-profiler der kunne få det på men er ikke sikker

Anmeld

17. maj 2010

mor-til-vanessa

TbCp skriver:

Jeg kan simpelthen ikke huske det... men mener der er lavet flere tråde herinde om det så det er bare at søge på det.

Synes jeg læste et sted at det kun var plus-profiler der kunne få det på men er ikke sikker

okay tak for hjalpen

Anmeld

17. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Bayze skriver:

Nå, undskyld der fik jeg rodet rundt i det.

Var ved lægen i dag og fik den skønne diagnose kolik med hjem. Hun anbefalede i øvrigt zoneterapi, men frarådede derimod kiropraktik. Men jeg kan heller ikke se hvad kiropraktik skal kunne hjælpe hvis man har en kolik der er forårsaget af mavesmerter, som det er for Anthon. Det er jo mere hvis de er skæve, har noget i klemme eller sådan. Men her skulle det være ret sikkert at det er uro i tarmene der er synderen, og der virker det mere logisk at gå til en zoneterapeut. Så det vil vi gøre. Så er det lige med hvor der er en god én af slagsen i Århus - nogen der har nogen bud??

"Tillykke" med diagnosen... Vores lillemand skreg 2 timer, holdt en times pause og skreg så en time til mellem 16 og 19 - overvejer også zoneterapi. Har kigget på dette link:

http://aarhuszoneterapi.dk/zone

Anmeld

17. maj 2010

Bayze

Rosa skriver:

"Tillykke" med diagnosen... Vores lillemand skreg 2 timer, holdt en times pause og skreg så en time til mellem 16 og 19 - overvejer også zoneterapi. Har kigget på dette link:

http://aarhuszoneterapi.dk/zone

Ha ha - åh kære Rosa, kan altså ikke lade være med at grine lidt af det. Ja, så blev vi mødre, til sår´n et par skrigeballoner!

Men så er der da en oplagt idé til fælles baby-udflugt i Århus

Det ser da fornuftigt ud på den hjemmeside du linker til. Var faktisk inde på den da jeg ledte efter en zoneterapeut til igangsættelse. Det skal da prøves...

Anmeld

17. maj 2010

Moderator

Bayze skriver:

Ha ha - åh kære Rosa, kan altså ikke lade være med at grine lidt af det. Ja, så blev vi mødre, til sår´n et par skrigeballoner!

Men så er der da en oplagt idé til fælles baby-udflugt i Århus

Det ser da fornuftigt ud på den hjemmeside du linker til. Var faktisk inde på den da jeg ledte efter en zoneterapeut til igangsættelse. Det skal da prøves...

Jeg har ihvertfald sendt ham en mail med en kort beskrivelse af "situationen Jonathan" - så først givne tid så slår jeg til... Det kan jo ikke skade, og nu hvor jeg skal være alene med ham så skal der altså helst ske noget... Og helst inden Niklas skal afsted til Stockholm igen

Men ja - vi fik fornøjelsen af et par dejlige små smørtenorer Til gengæld opførte han sig fuldstændigt eksemplarisk på babycafe i eftermiddags, mens de andres unger skreg, så han forstår da at holde facaden (at han så skreg hele vejen hjem så jeg måtte bære ham i armene mens min veninde tog vognen ... den behøver vi ikke snakke om)

Anmeld

17. maj 2010

Moderator

Idun fik zoneterapi 3-4 gange da hun var lille. Jeg mindes at det gik hurtig til den gode vej... Men jeg kan desværre ikke helt huske det.

Hvis det ikke virker, så prøv evt. kranio sekral terapi. Det skulle også være super godt for bebser, der har det lidt skidt med kolik og sådan

Anmeld

17. maj 2010

Bayze

Rosa skriver:

Jeg har ihvertfald sendt ham en mail med en kort beskrivelse af "situationen Jonathan" - så først givne tid så slår jeg til... Det kan jo ikke skade, og nu hvor jeg skal være alene med ham så skal der altså helst ske noget... Og helst inden Niklas skal afsted til Stockholm igen

Men ja - vi fik fornøjelsen af et par dejlige små smørtenorer Til gengæld opførte han sig fuldstændigt eksemplarisk på babycafe i eftermiddags, mens de andres unger skreg, så han forstår da at holde facaden (at han så skreg hele vejen hjem så jeg måtte bære ham i armene mens min veninde tog vognen ... den behøver vi ikke snakke om)

Ha ha, ja den der med at være nødt til at bære dem hjem, dér har jeg også været indtil flere gange, kampsvedende af stress. Men jeg er ved at opbygge et helt våbenarsenal til bekæmpelsen af Lille A´s skrigeri i offentligheden. Forlader ikke hjemmet uden mælk på flaske (eeeeffektivt) og uden og lidt sukkervand (dyp sutten i det stads, så kan du tro de kan finde ud af at tage den). Baaaad mor, jeg ved det. Har bare det der billede af mig selv i Føtex med en 4 års knægt der river mig i jakken og skriger mooooaaar, vil ha´vil ha´ vil ha´ og straks stikker jeg ham en slikkepind! Lige nu har jeg det bare sådan, what ever works på det der skrigeri. det kan jo ikke nytte at man aldrig kan bevæge sig udenfor en dør.

Ved ulvetimens start i dag havde jeg sgu held med at få ro på ham i hele 3 timer i en vikle, det kunne han altså godt lide. Har også købt en ringslynge, det skal prøves i morgen. Bruger du også jeres slynge eller er det kun Nicklas når han skal være far-lækker?

Men har haft ro på ham helt frem til nu. han skriger ikke nu, men ligger og hyperventilerer sammen med Rasmus inde i et mørkelagt soveværelse. For helvede da...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.