Skal til lægen idag...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.068 visninger
19 svar
0 synes godt om
7. maj 2010

mullesmith2

Skal til 1. lægebesøg idag, er helt nervøs... det er der vel ik nogen grund til?? Frygter bare for en gyn undersøgelse, det er nemlig en ny læge jeg har fået, han er sådan en gammel mand.  Kan ik helt lide tanken om at han måske skal glo dernede. Men må bare tænke på det er for babyens skyld. Håber det går let og smertefrit det hele.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2010

TbCp

mullesmith2 skriver:

Skal til 1. lægebesøg idag, er helt nervøs... det er der vel ik nogen grund til?? Frygter bare for en gyn undersøgelse, det er nemlig en ny læge jeg har fået, han er sådan en gammel mand.  Kan ik helt lide tanken om at han måske skal glo dernede. Men må bare tænke på det er for babyens skyld. Håber det går let og smertefrit det hele.

Held og lykke med det.

Jeg har sgu heller aldrig været fan af de der skide gyn. undersøgelser... men indimellem skal de jo desværre til.

Anmeld

7. maj 2010

businesstigger

Det bliver da stort at du får vandrejournal og det hele bliver meget officielt.

Jeg ved ikke om det er fordi jeg er 2. gangs gravid men jeg fik ikke gyn. undersøgelse i går. Det kan være du også slipper.

Anmeld

7. maj 2010

mullesmith2

businesstigger skriver:

Det bliver da stort at du får vandrejournal og det hele bliver meget officielt.

Jeg ved ikke om det er fordi jeg er 2. gangs gravid men jeg fik ikke gyn. undersøgelse i går. Det kan være du også slipper.

Håber godt nok jeg slipper. Bryder mig bestemt ikke om det, puhada.. Men må jo bare gøre det hvis han siger det. Men jeg er også meget spændt på at få en vandrejournal og det hele. Det bliver da vildt spændende. Selvom vi allerede har fortalt alle at vi skal have barn. Kunne ik vente

Anmeld

7. maj 2010

trine3112

mullesmith2 skriver:

Da jeg var til første lægebesøg, var der ingen gyn. undersøgelse. Jeg blev målt og vejet og fik taget blodtryk og nogle blodprøver og det var det. Så tror ikke du skal bekymre dig for meget om det. Som de andre skriver - glæd dig over, at det bliver officielt i dag med vandrejournal

KH

Trine

Anmeld

7. maj 2010

Bare mig..

Da jeg i skulle til første lægebesøg, fik jeg ikke sådan en undersøgelse.. Hun fortalte at man for noget tid siden har sparet den væk, og ingen gravide mere får den, med mindre de beder om den, og selvf. hvis der er noget galt.

Jeg er endnu ikke blevet undersøgt indvendigt. (jo, en gang på sygehuset, hvor jeg havde fået kørt en CTGstrimmel, men det lidt noget andet)

Så jeg tror bestemt ikke du behøver og bekymre dig om den, for det er ikke noget de bruger mere..

Marikka, 39+1, og som som sagt ikke er blevet tjekket dernede i min graviditet!

Anmeld

7. maj 2010

businesstigger

mullesmith2 skriver:

Håber godt nok jeg slipper. Bryder mig bestemt ikke om det, puhada.. Men må jo bare gøre det hvis han siger det. Men jeg er også meget spændt på at få en vandrejournal og det hele. Det bliver da vildt spændende. Selvom vi allerede har fortalt alle at vi skal have barn. Kunne ik vente

for at du slipper

Hehe jamen det er da også klart man ikke kan holde mund. Det er jo så stort at det er svært ikke at dele.

Anmeld

7. maj 2010

Mettemus

mullesmith2 skriver:

Nej puha GU har jeg heller aldrig brudt mig om. Har skiftet til en kvindelig læge, det hjælper lidt, men syns stadig det er super ubehageligt at ligge der i bøjlerne

Held og lykke!!!

- Mette

Anmeld

7. maj 2010

VIPpigen

Håber lægebesøget gik godt. Jeg var til 1 graviditetsundersøgelse i tirsdags, og lægen havde ikke lavet en GU hvis jeg ikke havde bedt om det. Og grunden til "bønnen" var jeg havde blødt i weekenden så ville gerne være sikker på alt var iorden. Hun kunne kun informere om jeg var blå, hvilket jo er normalt.

Jeg bad dog om lige at få et hurtigt tjek for at vide om der var liv, så fik lige lavet en hurtig scanning ved en gyn-læge. og alt var fint.

Fik dog et helt chok da jeg kiggede posten, har allerede fået brev fra jordemodercentret, til NF, 1 jordemoder konsultation, og til gennemscanning af barnet. NU er det virkeligt selvom jeg også har set den lille. Så der kommer skred i sagerne nu... Glæd dig

Anmeld

7. maj 2010

Jeamou

Da jeg var til 1. lægebesøg skulle jeg have en GU - hun (lægen) ville være på den sikre side. Jeg var egentlig helst fri, for det er jo ikke underskønt at ligge der.

Men vil lige tilføje at vi jo ligeså godt kan vænne os til at ligge der, er nemlig selv blevet scannet gennemskeden da jeg blev scannet i uge 16 - lægen kunne ikke måle hovedomkredsen på andre måder.

Så uanset om man vil det eller ej, så er der vist ingen vej udenom...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.