Hvornår kan man tillade sig at.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2010

Sakris

Personligt synes jeg det er ret strengt overfor en arbejdsgiver ikke at være ærlig omkring graviditeter, specielt hvis man er nyansat og bliver/er gravid meget hurtigt.

Mine bekymringer for firmaet ligger hvis det er en lille virksomhed. Har netop været på jobkursus, hvor de sagde at kvinder i min alder stort set aldrig ville blive ansat hos de små, da en eventuelt betalt barsel plus ansættelse af vikar kunne få firmaet til at gå nedenom og hjem. Børn er selvfølgelig aldrig undskyldningen for ikke at blive ansat, men sandheden. Når du overvejer det, kan jeg godt forstå de små firmaers frygt for at ansætte kvinder. 

Jeg har hørt at kommunale arbejdspladser er meget bedre til at takle barsel, da det trods alt er en naturlig del af livet. Men man skal være på arbedspladsen i forhåbentlig mange år, og jeg synes personligt det ville virke provokerende med en nyansat der næsten gik på barsel med det samme.

Men der er mange meninger om det, og dette var udelukkende min....

Held og lykke med både job og barn nr. 2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2010

henh01

Når situationen nu er at man bliver gravid SÅÅÅ hurtigt, synes jeg personligt det er helt ok at tænke lidt på sin og sin families fremtid ved at tie.. Du er først forpligtet til at fortælle din arbejdsplads det 3 mdr før forventet fødsel. At jeg i mit tilfælde venter til uge 15 synes jeg på ingen måde er et problem, tvært imod så kan der i første trimester opstå komplikationer, hvorfor jeg mener man burde gå stille om dørene med det inden da.

Hvis man som i min situation har 8 dage tilfastansættelse efter første trimester, så har jeg ikke noget problem med at vente med at sige det.! Jeg er min egen lykkesmed, og var det drømmejobbet havde jeg nok også handlet anderledes

Jeg synes du bør følge din egen samvittighed og få et barn nu hvis det er det du vil. Arbejdet ved når de ansætter kvinder i en fødedygtig alder at der er en risiko ved ift barsel mv.

Anmeld

7. maj 2010

stine_olesen

Tusind tak for alle indlæggene har været godt at høre andres mening , Jeg har det nok egentlig også sådan at jeg som min. vil have arbejdet der 1 år inden jeg går på barsel, har arbejdet her 3 mdr nu og overvejer at prøve om 3 mdr og på med 9 mdr minus 2-3 mdr sygemelding hvis det går som sidste gang så har jeg været der 1 år.

Vil tro de tager det meget pænt, chefen's kone arbejder i firmaet også og ved at hun med deres gik sygemeldt 1 helt år, så de er helt indforstået med sygemeldinger, og de ved at jeg har en søn på 1½ år, kan de næsten gætte sig til at jeg inden for 1 år vil have en mere. Nu må vi se, skal ikke være lige nu og her vi går i gang for går det som sidst bliver jeg gravid med det sammen nemlig og det er for tidligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.