Hvornår kan man tillade sig at.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.634 visninger
12 svar
0 synes godt om
6. maj 2010

stine_olesen

Blive gravid efter man har fået nyt arbejde??

Fik Lucas for snart 1 år og 4 mdr siden, blev dengang fyret lige op til min barsel pga manglende ordre indkomst. Så fik jeg ENDELIG arbejde 1 februar i år og vil jo egentlig gerne igang med nr. 2, men kan ikke helt finde ud af om det er etisk over for ens nye arbejdsplads og sige at man om 1 år skal have et barn og dermed ½-9 mdr barsel.

Hvad synes i vil virkelig gerne have et råd for æggestokkene skriger efter nr 2 grin

Knus og kram Stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2010

Lone Jakobsen

uhh jamen det er bare så forskelligt. jeg skiftede job for 2 år siden, i troen om at jeg ikke sku ha flere børn. vi skiftede mening, og det gik langt hurtige at undfange end forventet...og da jeg oveni blev sygemeldt næsten fra starten...ja så nåede min arbejdsplads kun at ha glæde af mig i ca 6 mdr

men du behøver jo ikke at fortælle din arbejdsplads at i prøver...du kan vente til det er sket, eller endda til i du er over uge 12

Anmeld

6. maj 2010

Mum33

Teknisk set har du "ret" til at gøre det hvornår det passer dig. Moralsk det ser folk meget forskelligt på det. Personligt syntes jeg ikke man kan "tillade" sig/være bekendt at gå på barsel før der er gået et år. Man skal jo også huske man skal tilbage på arbejdspladsen igen.

Men tror det er meget forskelligt ......

Anmeld

6. maj 2010

N&J

De må ikke spørge, lovligt, men nogle steder gør de det alligevel, jeg syntes man skal gøre det man føler for, altså der kan jo gå lang tid eller der kan gå kort tid. Så det skal du da slet ikke fortælle dem noget om, det kommer sku ikke dem ved.. 

Anmeld

6. maj 2010

TbCp

Jeg blev ansat i nyt job i midt i sept. 2006. I dec. 2006 smed jeg p-pillerne og blev så gravid i første forsøg. Vi havde ikke lige regnet med det ville gå så stærkt
Så jeg havde været ansat ca. 3 mdr.
Jeg havde det lidt dårligt over at skulle komme og fortælle det, men de tog det fint og min leder havde endda haft en mistanke, så ingen problemer der

Anmeld

6. maj 2010

sarahb

gør lige hvad du føler..
Men tjek din kontrakt, der er nogle firmaer der har en anderledes barsels politik, ang. hvornår de udbetaler barsel osv.

Anmeld

6. maj 2010

misslea

stine_olesen skriver:

Blive gravid efter man har fået nyt arbejde??

Fik Lucas for snart 1 år og 4 mdr siden, blev dengang fyret lige op til min barsel pga manglende ordre indkomst. Så fik jeg ENDELIG arbejde 1 februar i år og vil jo egentlig gerne igang med nr. 2, men kan ikke helt finde ud af om det er etisk over for ens nye arbejdsplads og sige at man om 1 år skal have et barn og dermed ½-9 mdr barsel.

Hvad synes i vil virkelig gerne have et råd for æggestokkene skriger efter nr 2 grin

Knus og kram Stine

hejsa...

Jeg blev ansat 1. dec. 2009 på mit nuværende arbejde, og i starten af febuar opdagede jeg til min store glæde, at jeg var gravid...!!!

Jeg ville lyve, hvis jeg sagde, at jeg ikke havde dårlig samvittig gor guuud dog, hvor jeg havde det skidt med at komme og fortælle det!!! Men altså.... mit arbejde har taget det fantastisk positivt!!

Min holdning er, at man ikke skal fortælle en kommende arbejdsgiver, at man gerne vil have børn i nærmeste fremtid - det vedkommer i princippet ikke dem!!! Det er en helt naturlig det af livet, og en menneskeret at få børn

Mange kærlige hilsner fra Lea 18+3

Anmeld

6. maj 2010

9510

Jeg blev gravid da jeg havde været ansat i knap 1 1/2 år, havde fortalt min arbejdsgiver at jeg ikke regnede med at jeg kunne få flere børn, og det troede jeg heller ikke jeg kunne,'men de tog det pænt da jeg fortalte dem det;-)

Blev sygemeldt i april og fødte i september, og starter først op i uge 30, men de har bare taget det pænt,

Men jeg ville ikke fortælle dem hvis vi havde gang i projekt baby, først når jeg blevet gravid, de har ikke krav på at vide det 

Anmeld

6. maj 2010

LinLin

Der hvor jeg arbejder har vi een der er på barsel nu. Hun blev ansat pr. 15. sep. 2008 og gik på barsel 15 feb 2009! - så hun har da vist hun var gravid da hun sagde ja til stillingen!

Jeg ville vente ½ år, tror jeg... - så når man mindst at være der et år inden man går fra.

Anmeld

6. maj 2010

henh01

Jeg blev ansat i marts mdr og er tekninsk set stadig "på prøve". Jeg fandt ud af efter at have været ansat i 14 dage at jeg var gravid - har intet sagt til min arbejdsgiver endnu. Jeg har også dårlig samvittighed, er anden gangs gravid og allerede stor derfor forsøger jeg at skjule det ved mit tøj osv. Min kæreste og jeg planlagde ligeledes denne graviditet, men havde ikke regnet med at skulle blive gravid i første forg Vi planlagde barn fordi jeg er i en stilling jeg ikke bryder mig om og vil egentlig gerne læse videre om 1 år hvor jeg er berettiget til voksenløn under udd, derfor passer det rent planlægningsmæssigt smadder fint. Jeg bliver endelig fastansat i juni mdr og fortæller mit arbejde jeg er gravid i slutningen af juni.. Så kan de ikke nå at fyre mig inden min barsel slut sep Lidt snu skal man være når det drejer sig om ens økonomi og mulighed for at få det til at løbe rundt i et helt år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.