Kan man frabede sig gu ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.179 visninger
14 svar
0 synes godt om
6. maj 2010

Anonym trådstarter

Ved 1. lægebesøg .. ?

Har læst at der er en del som ikke får det lavet .. Kan man sige , at man ikke vil have det ? 

Jeg HADER det simpelthen !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2010

Koen.

Ved ikke om man kan frabede sig det,men de kan vel ikke tvinge dig hvis du ikke vil Selv fik jeg ikke lavet.

Anmeld

6. maj 2010

Patrick07

Jeg fik ikke lavet en ved mit første læge besøg... men dette var fordi min læge sagde der var kommet nye retnings linjer for hvad de behøvede at gøre eller undersøge Fik ikke 100% fat i hvad han sagde hehe... Men ellers tag en snak med din læge om det er nødvendigt... ved ikke om man SKAL have det hvis man er 1. gangs fødende...

Bare lige lidt om min erfaring, ved ikke om det var til meget hjælp

Anmeld

6. maj 2010

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar (:

Jeg kan bare slet ikke forholde mig til at det er min læge .. Hvis nu det var en anden som jeg ikke ser igen - tror jeg ikke , at jeg ville have ligeså meget imod det ..

Jeg kan ikke engang lide at min kæreste ser mig uden tøj på .. Kan ikke overskue at hun så skal :s

Anmeld

6. maj 2010

FruHolm <3

jeg fik det gjort ved mit første lægebesøg. det er også rart at lægen ser og mærker efter omm alt er som det skal være

det er ikke så slemt og tager ikke andet end et par minutter

Anmeld

6. maj 2010

Valle81

Jeg fik det ikke lavet overhovedet gennem graviditeten.

Tror sagtens du kan frabede dig det, vi lever i et frit land:0)

Anmeld

6. maj 2010

frk Jensen

Jeg tror sagtens du kan frabede dig det.
Men hvad vil du så gøre når du skal føde???? Der kan du altså risikere at der står jordmoder, læge og sygeplejersker for enden af din seng og kigger dig lige op i underlivet.

syns du skal tage det som noget positivt hvis at han vil tjekke dig ved første ungersøgelse. Det er jo en læges arbejde at tjekke at dit underliv er som det skal være..

kram Betina

Anmeld

6. maj 2010

Mira0911

Jeg er skrækslagen for de undersøgelser... Jeg ser på det som noget positivt.. De kigger for at se om alt er som det skal være osv... 

Og de er så rare og fortæller mig hvad de gør og jeg skal sige stop, så holder vi en lille pause og så begynder hun at kigge igen...

Synes selv jeg har klaret det meget godt...

Anmeld

6. maj 2010

Anonym trådstarter

Jeg ved godt , at det ikke kan undgås .. Men vil gerne udskyde det så længe som muligt :b

Og jeg bilder mig ind at man har meget andet at tænke på under fødslen , at man måske ikke opdager det ..

Anmeld

6. maj 2010

Mumto3

Jeg spurgte om hvad de så efter, og dels kan de måle om bækkenet er stor til at man kan føde et barn, og dels kan de fysisk se om man er gravid, fordi livmoderhalsen (tror jeg nok, er lige lidt usikker på den!) ændre sig lige når man er blevet gravid.

Ved min føste graviditet fik jeg en gu, ved de næste 3 graviditet sagde jeg nej til til undersøgelsen. Jeg stolede nok på min g-test til at jeg ikke behøvede at læge så fysiske tegn på graviditet, og nu vidste jeg at jeg kunne føde børn.

Jeg har så senere hørt, at det med at de kan måle bækkenindgangen er noget fis, og det stort set er umuligt for en læge at vurdere om der kan komme et babyhovedet igennem eller ej. (Og det kan der jo i de aller aller fleste tilfælde!!!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.