Nervøs - erfaringer omkring blødning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.530 visninger
21 svar
0 synes godt om
5. maj 2010

Sakris

Jeg er i 7. uge og har idag haft nogle mens lign. smerter i maven. Lige nu sidder de i højre side. Det har jeg haft for nogle dage siden også. Men da jeg kom hjem fra skole her til aften opdagede jeg at jeg har blødt Er så nervøs for om det er noget skidt!!! Er der nogle der har erfaringer omkring blødning så tidligt i graviditeten? Kan man tillade sig at kontakte en døgnlæge angående dette? Eller bør man vente til egen læge praksis åbner igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2010

LinLin

Jeg er i 7. uge og har idag haft nogle mens lign. smerter i maven. Lige nu sidder de i højre side. Det har jeg haft for nogle dage siden også. Men da jeg kom hjem fra skole her til aften opdagede jeg at jeg har blødt Er så nervøs for om det er noget skidt!!! Er der nogle der har erfaringer omkring blødning så tidligt i graviditeten? Kan man tillade sig at kontakte en døgnlæge angående dette? Eller bør man vente til egen læge praksis åbner igen?

Ja det kan man godt!

Jeg har kun dårlige erfaringer så dem behøver du ikke at få at vide... Men ved da der er mange herinde der har prøvet at bløde i starten af graviditeten uden at der skete noget ved det

Anmeld

5. maj 2010

businesstigger

Hvor meget blod er det? Og er det frisk rødt blod?

Det behøver jo ikk at være noget. Men det kan også være en abort der er undervejs. Hvis du vil have det bedst med at snakke med en læge nu synes jeg du ska ringe. Men er det en abort er der desværre ikk noget de kan gøre.

Krydser fingre for at det ikk er noget alvorligt!

Anmeld

5. maj 2010

Sakris

businesstigger skriver:

Hvor meget blod er det? Og er det frisk rødt blod?

Det behøver jo ikk at være noget. Men det kan også være en abort der er undervejs. Hvis du vil have det bedst med at snakke med en læge nu synes jeg du ska ringe. Men er det en abort er der desværre ikk noget de kan gøre.

Krydser fingre for at det ikk er noget alvorligt!

Det er også der mine bange anelser er.

Det er ikke særlig meget sammenlignet med mens, og det er brunligt! Lyder så lækkert, min kæreste ville vride sig hvis jeg sagde det højt :-D

Prøver at ringe. Om ikke andet kan han vel sige hvordan jeg skal forholde mig!

Anmeld

5. maj 2010

businesstigger

Brunligt blod er jo gammelt blod. Det er mest hvis det bliver friskt og rødt man skal blive bekymret. Da jeg var gravid i starten af året og begyndte at bløde i 8. uge sagde min læge at så længe det ikke var meget blod (mindre en første mens dag) så ville han vente med at sende mig til scanning. Mit fortsatte dog i flere dage og var ganske friskt rødt så kom til scanning og fik bekræftet at det var en SA.

Der jo ingen der siger det er det der er ved at ske for dig.Men nok meget rart for dig at snakke med en vagtlæge.

Anmeld

5. maj 2010

N&J

Jeg blødte i starten, dog var det i 11 uge, men fandt aldrig ud af hvorfor, hvis det er brunt, så lyder det mere som om din krop renser ud, jeg blødte frisk blod, men altså ikke meget, lidt i trussen og lidt dryp derefter i nogle dage, men altså jeg lavede bare intet de dage efter, da jeg var skrækslagen, så prøv at slappe af, og måske hold de næste par dage fri.. 

Anmeld

5. maj 2010

Faith

Sakris skriver:

Jeg begyndte at bløde og fik smerter i uge 6+6, og jeg ringede til vagtlægen som sendte mig direkte på skadestuen hvor jeg blev skannet. Det viste sig at der var tvillinger og jeg er nu 26 uger henne.

Men som en anden skriver så kan de intet gøre hvis det er en begyndende abort, så man kan ikke bruge en skanning til så frygtelig meget. Da jeg blev skannet i sin tid viste den jo som sagt 2 levende fostre, men de sagde direkte til mig at de ikke kunne garantere at der ikke var en abort undervejs.

Anmeld

5. maj 2010

Bom

Jeg blødte også i starten af min graviditet, mener jeg var 7-8 uger henne, jeg ringede i panik til vagtlægen (det var en søndag aften, hvor jeg havde været på arbejde om dagen), han var rigtig flink, og sagde at enten var det en begyndende abort ellers var det ingenting, men jeg skulle ligge mig ned med benene oppe, indtil jeg havde været blødningsfri i min 2 dage..

Og idag er jeg gravid med en lille pige i 39+2

Så bare rolig, det behøves ikke være noget, og så længe det "kun" er brun og ikke rødt, så gør det ikke noget..

Anmeld

5. maj 2010

Skytten0111

Hej !

Man kan jo godt bløde lidt fra eks. vis livmoderhalsen..

Jeg har pletblødt 2 gange i min graviditet, selvom alt var som det skal være. Hver gang har jeg ringet til skejby sygehus, og hver gang har jeg været derinde til scanning. De er som regel altid søde og forstående. -Så det er ikke nødvendigvis fordi at der er noget galt.

Den negative side af det er så at jeg (inden denne graviditet) altså i en tidliger graviditet, begyndte at bløde, og det var så tegn på en spontan abort.

Men som sagt, Der behøver ikke at være noget galt. Det er måske bare en uskyldig blødning..

Men jeg ville ikke vente med at ringe til at egen læge åbnede. Jeg ville gøre det med det samme...

Knus Heidi

Anmeld

5. maj 2010

blomst84

Kan sagtens forstå du er nervøs  nu ved jeg ikke hvilken kommune du bor i men Københavns lægevagt vil desværre ikke sende en videre medmindre man styrtbløder. Jeg har oplevet SA 2 gange og som de andre skriver er det frisk blod der kommer og smerterne er værre end mens-smerter... Håber virkelig det bedste for dig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.