Bekymret efter 1 lægebesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.494 visninger
15 svar
0 synes godt om
5. maj 2010

sofie85

Jeg var til lægen igår, og er 7+3..

Lægen sagde at alt var helt normalt og at min livmoder var vokset, men den var vist ikke helt så stor som den burde være, men hun sagde at hun ikke helt kunne bedømme det for hun ved ikke hvor stor den var inden jeg blev gravid.

Og så var hun lidt bekymret over at jeg kun har lidt brystspændinger og ingen kvalme.

Hun sagde at det var helt normalt, men at hun var ekstra opmærksom pga jeg har haft en MA tidligere på året.

Jeg fik taget en blodprøve og skal have svar imorgen for at se om hcg hormonet er steget som det skal, men jeg er jo begyndt at være rigtig bekymret nu for at alt er som det skal være

Er der nogen af jer som har prøvet lignende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2010

VIPpigen

sofie85 skriver:

Jeg var til lægen igår, og er 7+3..

Lægen sagde at alt var helt normalt og at min livmoder var vokset, men den var vist ikke helt så stor som den burde være, men hun sagde at hun ikke helt kunne bedømme det for hun ved ikke hvor stor den var inden jeg blev gravid.

Og så var hun lidt bekymret over at jeg kun har lidt brystspændinger og ingen kvalme.

Hun sagde at det var helt normalt, men at hun var ekstra opmærksom pga jeg har haft en MA tidligere på året.

Jeg fik taget en blodprøve og skal have svar imorgen for at se om hcg hormonet er steget som det skal, men jeg er jo begyndt at være rigtig bekymret nu for at alt er som det skal være

Er der nogen af jer som har prøvet lignende?

jeg er rykket tilbage, så er 8+5 idag, og var til første lægeundersøgelse i går.  Og min kvalme begyndte først torsdag aften, altså lige inden jeg gik ind i 9 uge. så ville ikke være urolig for det. Brystspændingerne ved jeg så ikke helt, jeg har haft ondt siden påske, og kan så sige det bestemt ikke er sjovt.

Vi kom til en lidt akut scanning i går efter lægebesøget, fordi jeg har blødt lide i de sidste par uger, så ville gerne være sikker på alt var iorden, og det havde min læge fuld forståelse for. Vi så det lille hjerte banke, og den lille lavede et lille spjæt, så det var fuld af liv her. Vent noget tid, tror nok kvalmen skal komme...

Anmeld

5. maj 2010

sofie85

VIPpigen skriver:

jeg er rykket tilbage, så er 8+5 idag, og var til første lægeundersøgelse i går.  Og min kvalme begyndte først torsdag aften, altså lige inden jeg gik ind i 9 uge. så ville ikke være urolig for det. Brystspændingerne ved jeg så ikke helt, jeg har haft ondt siden påske, og kan så sige det bestemt ikke er sjovt.

Vi kom til en lidt akut scanning i går efter lægebesøget, fordi jeg har blødt lide i de sidste par uger, så ville gerne være sikker på alt var iorden, og det havde min læge fuld forståelse for. Vi så det lille hjerte banke, og den lille lavede et lille spjæt, så det var fuld af liv her. Vent noget tid, tror nok kvalmen skal komme...

Jeg var heller bekymret fordi at jeg havde hørt at det var normalt kvalme og brystspændinger kunne udeblive.. men lægen gjorde mig lidt bekymret, men håber da heller ikke der er noget galt..

Læste godt dit indlæg før, og tillykke med den lille, det må være skønt at se liv

Anmeld

5. maj 2010

mullesmith2

sofie85 skriver:

Jeg var heller bekymret fordi at jeg havde hørt at det var normalt kvalme og brystspændinger kunne udeblive.. men lægen gjorde mig lidt bekymret, men håber da heller ikke der er noget galt..

Læste godt dit indlæg før, og tillykke med den lille, det må være skønt at se liv

Der er ik nogen faresignaler hos dig så vidt jeg kan høre. Det er også normalt slet ikke at have symptomer, det er forskelligt fra kvinde til kvinde. Tillykke med graviditeten også  kram

Anmeld

5. maj 2010

sofie85

mullesmith2 skriver:

Der er ik nogen faresignaler hos dig så vidt jeg kan høre. Det er også normalt slet ikke at have symptomer, det er forskelligt fra kvinde til kvinde. Tillykke med graviditeten også  kram

Dejligt at høre

Og tak

kommer med en tilbagemelding når jeg får svar på min blodprøve imorgen

Anmeld

5. maj 2010

businesstigger

Det virker lidt ubetænktsomt af lægen at sige sådan. Selvfølgelig vil det gøre dig nervøs i sær når du tidligere har haft en MA.

Intet af det du nævner er sikkert i en graviditet. Kvinder er forskellige både i fysik og hvilke symptomer der er tydelige eller ikke. Hvis det var en reel bekymring ville du jo skulle til scanning eller noget for at se at alt var i orden.

Håber du får et godt svar i morgen!

Anmeld

5. maj 2010

VIPpigen

sofie85 skriver:

Nemlig. Så tag det bare helt roligt, også som de andre skrive, det er jo ikke alle kvinder der har samme symptomer. Det kan også være det bare tager lidt længere tid for dig.

Mange tak. Og Tillykke med din graviditet, det er da også bare vidunderligt

Anmeld

5. maj 2010

Muffinmus

hmm, det er altså piv svært for en læge ast mærke ret meget vil jeg sige.. så tror ikke det er der du skal lægge din bekymring.

Ang kvalme, så havde jeg ingen kvalme da jeg ventede min søn men MASSER med min datter. da jeg havde en SDA havde jeg ingen kvalme, men da jeg hadve min MA hadve jeg kvalme. Så det kan man ikke bruge som udgangspunkt for en god graviditet:-)

Anmeld

5. maj 2010

1977

Profilbillede for 1977

Det skal du ikke helt tage så nært. Begge gange jeg har været gravid har målene været små, men indenfor det lovlige

Anmeld

5. maj 2010

Louisiana

Det din læge siger lyder lidt underligt... Da jeg ventede min søn havde jeg INGEN symptomer. Først da jeg var i 7. md og fik bækkenløsning, kunne jeg mærke han var der. Der er jo ikke to graviditeter der ligner hinanden.

Håber du får nogle gode svar på dine tests 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.