Hvad ville DU gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

998 visninger
16 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. maj 2010

Anonym trådstarter

Min kusine ringede forleden dag .. Hun er blevet gravid, har et barn i forvejen på 1 år, hvor hun ikke er sammen med faderen. Dog har hun fået en ny kæreste, som hun har været sammen med i et par måneder, og ja nu er hun altså gravid.
Hun føler hun står i et stort dilemma, da hun godt kan se at det nok ikke vil hænge sammen, med et barn mere, på det økonomiske plan, og fordi hun og hendes kæreste har været sammen i så kort tid. Kæresten er nyuddannet, men arbejdsløs, og hun skal selv starte på uddannelse efter sommerferien.
Men på den anden side, giver hun udtryk for at hun også har en masse følelser i klemme. Hun føler allerede for dette barn, og som hun ligger det ud ville en abort være et kæmpe nedbrud for hende.
Jeg har tænkt og tænkt, og jeg støtter hende selvfølgelig lige meget hvad hun gør, men jeg kan ikke rigtig sætte mig ind i hendes tankegang, da jeg jo ikke selv har stået i situationen, så jeg synes det er svært at "rådgive" hende.

Nu er jeg så lidt nysgerrig efter hvad DU ville gøre hvis DU stod i denne situation?

Håber I kan hjælpe mig lidt.
På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2010

Svei

Anonym skriver:

Min kusine ringede forleden dag .. Hun er blevet gravid, har et barn i forvejen på 1 år, hvor hun ikke er sammen med faderen. Dog har hun fået en ny kæreste, som hun har været sammen med i et par måneder, og ja nu er hun altså gravid.
Hun føler hun står i et stort dilemma, da hun godt kan se at det nok ikke vil hænge sammen, med et barn mere, på det økonomiske plan, og fordi hun og hendes kæreste har været sammen i så kort tid. Kæresten er nyuddannet, men arbejdsløs, og hun skal selv starte på uddannelse efter sommerferien.
Men på den anden side, giver hun udtryk for at hun også har en masse følelser i klemme. Hun føler allerede for dette barn, og som hun ligger det ud ville en abort være et kæmpe nedbrud for hende.
Jeg har tænkt og tænkt, og jeg støtter hende selvfølgelig lige meget hvad hun gør, men jeg kan ikke rigtig sætte mig ind i hendes tankegang, da jeg jo ikke selv har stået i situationen, så jeg synes det er svært at "rådgive" hende.

Nu er jeg så lidt nysgerrig efter hvad DU ville gøre hvis DU stod i denne situation?

På forhånd tak

Hvorfor vil du vide det... gør som du skriver, støt hende i det hun vil og evt spørg ind til hende og hendes tanker, det kan også give større forståelse. Tror faktisk aldrig nogensinde man kan svare på det spørgsmål uden man står i det.

Anmeld

4. maj 2010

Mumto3

Nu ved jeg ikke helt hvad du mener med: Hvad ville DU gøre? Altså hvis det var min kusine, eller hvis jeg stod i kusinens situation?

Hvis det var min kusine, ville jeg prøve at lytte mig frem til hvad hun dybest set ønsker, og det lyder som om det er barnet, og så ville jeg bakke hende op i det.

Både de børn vi får og de børn vi ikke får fylder os hele livet. Hvis hun allerede på forhånd ved at hun ville bryde sammen af en abort, så er det bestemt ikke det hun skal have. Men mest at alt ville jeg lytte, og spørge ind til det hun siger. Så hun selv når frem til et resultat.

Anmeld

4. maj 2010

Anonym trådstarter

Yrsa skriver:

Hvorfor vil du vide det... gør som du skriver, støt hende i det hun vil og evt spørg ind til hende og hendes tanker, det kan også give større forståelse. Tror faktisk aldrig nogensinde man kan svare på det spørgsmål uden man står i det.

Jeg synes hun er svær at snakke med i disse dage, fordi hun det ene minut vil det ene, og det andet minut vil det andet, og jeg vil jo ikke presse hende.
Og som hun selv siger, så er det svært at sidde ord på hvad hun tænker, fordi det hele fare rundt i hovedet på hende.
Så derfor synes jeg det kunne være lidt spændene og høre om nogle af jer kunne sætte jer ind i hendes tankegang, hvis nogle måske har prøvet det samme, eller kunne forstille sig hvad hun går igennem?

Anmeld

4. maj 2010

Svei

Anonym skriver:

Jeg synes hun er svær at snakke med i disse dage, fordi hun det ene minut vil det ene, og det andet minut vil det andet, og jeg vil jo ikke presse hende.
Og som hun selv siger, så er det svært at sidde ord på hvad hun tænker, fordi det hele fare rundt i hovedet på hende.
Så derfor synes jeg det kunne være lidt spændene og høre om nogle af jer kunne sætte jer ind i hendes tankegang, hvis nogle måske har prøvet det samme, eller kunne forstille sig hvad hun går igennem?

Lad hende snakke og skifte mening konstant det er jo vejen til at hun bestemmer sig...du skal bare slet ikke have din egen mening med ind over. Ud fra det du skriver, så ville jeg finde det helt naturligt at hun afbrød graviditeten.

Knus-

Anmeld

4. maj 2010

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Nu ved jeg ikke helt hvad du mener med: Hvad ville DU gøre? Altså hvis det var min kusine, eller hvis jeg stod i kusinens situation?

Hvis det var min kusine, ville jeg prøve at lytte mig frem til hvad hun dybest set ønsker, og det lyder som om det er barnet, og så ville jeg bakke hende op i det.

Både de børn vi får og de børn vi ikke får fylder os hele livet. Hvis hun allerede på forhånd ved at hun ville bryde sammen af en abort, så er det bestemt ikke det hun skal have. Men mest at alt ville jeg lytte, og spørge ind til det hun siger. Så hun selv når frem til et resultat.

Jeg lytter også alt det jeg kan. Og støtter hende fuldt ud.
Jeg tænkte bare, om der måske var nogle herinde, der kunne sætte sig ind i hendes situation, og hvad de ville gøre hvis de stod i en økonomisk dårlig situation, i et nyt forhold, med et barn på 1 år og nu også et på vej?
Kan du følge mig, eller er jeg helt forvirrende og høre på?

Anmeld

4. maj 2010

N&J

en af de ting, der ligesom fik mig overbevidst om at jeg godt vidste hvad den rigtige beslutning var selvfølgelig støtte fra mine forældre, men også at jeg tænkte på hvordan jeg reagerede da jeg stod med den positive test i hånden (jeg var så glad), så vidste at jeg ikke ville kunne have tilgivet mig selv hvis jeg fratog det barn jeg bar dets liv, jeg tror personligt at man i mange tilfælde kan lære meget om en persons følelser ved deres umildbare reaktion... 

Håber din kusine træffer den bedste beslutning for hende.. 

Anmeld

4. maj 2010

Sulajma

Anonym skriver:

Jeg lytter også alt det jeg kan. Og støtter hende fuldt ud.
Jeg tænkte bare, om der måske var nogle herinde, der kunne sætte sig ind i hendes situation, og hvad de ville gøre hvis de stod i en økonomisk dårlig situation, i et nyt forhold, med et barn på 1 år og nu også et på vej?
Kan du følge mig, eller er jeg helt forvirrende og høre på?

Det kommer vel også an på hvordan hun har det med ham den nye, og om hun virkelig elsker ham - for så kunne det da godt lade sig gøre!

Men har de et sted at bo og bor de sammen? - Hvor længe har de været sammen?

Men det aller bedste var nok at hun tænkte lidt på det barn hun har i forvejen og hvis de i forvejen står i en svær situation økonomisk osv. er det nok ikke den bedste tid at sætte et nyt barn til Verden.
OG en uddannelse er jo også en utrolig vigtig ting - også for fremtiden .. har hun nogen uddannelse i forvejen?

Anmeld

5. maj 2010

lisbethita

Anonym skriver:

På forhånd tak

Hejsa,

Det er faktisk super svært at svare på.... når man allerede har fået et barn, så ved man, hvad man siger farvel til. Derfor tvivler jeg på, at hun kan gennemføre en abort. Jeg har aldrig selv prøvet det, men har både nær famile og bedste venner, som har prøvet det. Man fortryder det for altid....!! Det har de alle gjort, men det betyder ikke, at det ikke er det rigtige at gøre for hende. Det kommer jo an på hendes holdning...

Jeg ved sgu ikke....praktiske-mig ville få en abort, men mit hjerte ville nok beholde barnet... men jeg er jo også lige blevet mor, så jeg ville ikke kunne gøre det i dag.

Jeg sender dig veninde en kærlig tanke i den svære situation!!!

Ha en super dag 

Anmeld

5. maj 2010

Maise

fint at du støtter hende uanset, men måske du skal fortælle hende om hun har overvejet at hvis hun får en abort kan hun ende med at fortryde resten af livet og hvilken konsekvens den følelse har. Kan godt se hendes dilemma, uden tvivl.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.