Kagekoner, jeg søger hjælp. Igen igen. Tyvstarter altså.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.055 visninger
19 svar
0 synes godt om
4. maj 2010

Mira0911

Det kribler så meget i fingerene på mig at jeg simpelthen bliver nød til at starte... Kan ikke vente længere...

Har været ude og handle lidt ind til det...

Har købt købe lagkagebunde.

Vil lave tobleronecreme... Hvad er den nemmeste måde for førstegangs bager? Altså måden at lave den på...

Så laver jeg en Jordbær mousse... Jordbærene skal de være hele eller deles lidt?

Smørecremen - Har jeg tænkt at lave idag.. Retter sagt alle cremerne vil jeg lave idag... ?

Jeg søger lidt hjælp og råd...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2010

LotteN

ej hvor sjovt. det var lige de samme to ting jeg havde ting mig af fyld

så jeg følger glædeligt med i tråden. Hvis du har tid og gider, må du meget gerne sende min en indkøbsliste over det jeg skal have købt til smørcreme og det andet

Anmeld

4. maj 2010

Susan1978

tobleronen smelter du direkte i fløden, ved svag varme, det må ik koge.!

også sætter du det på køl til i morgen.. hvor du pisker det næsten stift.. ta da  - du har din toblerone creme.

mht til jordbærmouse - laver jeg det altid med frosne jordbær som moses, så der kan jeg ik hjælpe.

Anmeld

4. maj 2010

Mira0911

LotteN skriver:

så jeg følger glædeligt med i tråden. Hvis du har tid og gider, må du meget gerne sende min en indkøbsliste over det jeg skal have købt til smørcreme og det andet

Hvor pudsigt...

Toblerone cremen, skal du bruge Toblerone og fløde...

Jordbær mousse - Det er faktisk opskriften på Hindbær mousse hvor jeg bare har byttet den ud med Jordbær...

Smørecrem - Blødt smør, flormelis og vand...

Alle 3 opskrifter er i opskrift tråden... Jordbær mousse opskriften er på første side i tråden, der står bare Hindbær istedet..

Smørecremen er vidst også på en af de første sider... Samt Tobleronecremen...

Anmeld

4. maj 2010

Mira0911

4. maj 2010

Mira0911

tobleronen smelter du direkte i fløden, ved svag varme, det må ik koge.!

også sætter du det på køl til i morgen.. hvor du pisker det næsten stift.. ta da  - du har din toblerone creme.

mht til jordbærmouse - laver jeg det altid med frosne jordbær som moses, så der kan jeg ik hjælpe.

Jeg kan vel også mose jordbærene, det er også frosne... Det skal piskes idag ikke?

Hvad med smørecremen - er det ikke også bedst at den bliver lavet idag?

Anmeld

4. maj 2010

Mira0911

LotteN skriver:

Fandt du ud af det?

Anmeld

4. maj 2010

LotteN

MoarJ skriver:

Fandt du ud af det?

jeps, jeg har fundet det. tusind tak

Er det samme opskrift om man bruger frosne ellerfriske bær?

Anmeld

4. maj 2010

Mira0911

LotteN skriver:

jeps, jeg har fundet det. tusind tak

Er det samme opskrift om man bruger frosne ellerfriske bær?

Det var så lidt....

Ved faktisk ikke om det er samme opskrift, det er vel ikke andet end at prøve med friske bær, hvis det er det du skal bruge?

Har lige fikset Toblerone cremen...

Anmeld

4. maj 2010

Susan1978

Jeg kan vel også mose jordbærene, det er også frosne... Det skal piskes idag ikke?

Hvad med smørecremen - er det ikke også bedst at den bliver lavet idag?

jeg laver altid frugt mousen et par timer inden jeg skal lægge kagerne sammen, for når den er blandet - skal den stå en times tid og trække i køleskabet -så den blir "skum agtig"

smørcremen laver jeg altid som noget af det sidste, det vil sige når kagen har trukket al den tid den nu skal, mine står helst natten over og trækker.. jeg smører kagen op med smørcreme også står den igen i en times tid - før jeg overtrækker den med fondant..

nogle smørrer flere lag smørcreme på også tager det jo endnu længere tid.

så et kageprojekt tager for mig min 3 dage...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.