Fundusmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2010

Anne85

Zafir skriver:

HVad er det nu liiiiige fundus mål er???... Mmmm...

Målet på din livmoders størrelse  Man måler afstanden fra dit skamben (symfysen) til din livmoders top (fundus)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anne85 skriver:

Målet på din livmoders størrelse  Man måler afstanden fra dit skamben (symfysen) til din livmoders top (fundus)

Ahhaaaaa...

Anmeld

4. maj 2010

Mathilde

jlp90 skriver:

jeg var ved lægen i dag og han kom ikke med noget skøn. Jeg kan kun se at fundus mål ligger over middel. Derfor spørgsmålet Det var da et meget præcis skøn af foster

Mit mål lå også godt over middel hele vejen, men jeg fik altså en lille pige på 2810g og 49cm

Anmeld

4. maj 2010

Muffinmor

Hvis man har et der ligger under middel kan man så måske mærke baby mere?. jeg er sikker på jeg ligger under middel da jeg kun har en lille bitta mave og er i uge 22 og kan nogle gange ikke sove pga baby ligger og sparker. man kan også tydeligt se på min mave hvor baby ligger og hvor den sparker. har nemli undret mig over hvorfor jeg kan mærke baby Så meget hele tiden, nogen der ved det?

Anmeld

4. maj 2010

Betteisen

Hej!

Mit symfyse fundus mål blev i uge 37 målt til 37... fik en datter i 41+3 på 4530g. Målet kan vel også være over middel, hvis man har lidt ekstra sul på mavsen (ikke, at du har det).

Anmeld

4. maj 2010

jlp90

Hej.

Dette mål handler om højden på din livmoder fra skamben til toppen af din liv moderen. Hvor meget du mærker din baby tror jeg ikke er påvirket at dette mål.

Tak for jeres erfaringer. Jeg må bare vente og se hvad babyen vejer og hvor lang den er når den kommer ud. Mit mål var 35 cm i 37. uge. Måske en kæmpe baby der er derinde hvem ved.

Det er spændende.

Knus Julie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.