Fundusmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.299 visninger
15 svar
0 synes godt om
4. maj 2010

jlp90

hej.

Hvad var jeres fundus mål i 37. uge og hvad størrelse på babyen da den kom ud?

mvh. Julie, der er små nervøs over kæmpe baby.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2010

serinasmor

serina var skønnet til at veje 3400 ved jm da jeg var 41+2 ... hun blev født dagen efter og vejede 3300 g

Anmeld

4. maj 2010

jlp90

jeg var ved lægen i dag og han kom ikke med noget skøn. Jeg kan kun se at fundus mål ligger over middel. Derfor spørgsmålet Det var da et meget præcis skøn af foster

Anmeld

4. maj 2010

Tina2

Kan ikke huske målet de andre gange og er ikke nået til uge 37 denne gang, men du kan heller ikke helt regne med det, ligesom man ikke altid kan regne med de fosterskøn.

Min søn blev skønnet til 3300 g i uge 38+ og kom i uge 40 og vejede 4800 g.....

Anmeld

4. maj 2010

Ranarupta

Jeg er endnu ikke i 37. uge, men i 34. uge.

Mit symfyse-fundus-mål i sidste uge var på 37 cm. Idag var jeg til tilvækstscanning og dér blev min "lille" Bønne skudt til at veje 30-40% over gennemsnittet!! Dog kunne de ikke sige det med sikkerhed, da deres edb-systemer lavede knuder.

Men jeg må indrømme, at jeg frygter at skulle føde et barn på størrelse med en voksen mand... (Min mor påstår dog, at de store børn ikke er sværere at føde end de små.)

Anmeld

4. maj 2010

Patrick07

Min trold på 3 år var skønnet til at veje 4700gram men da han kom til verden vejede han 3400 gram..

Da jeg fik taget fostervandsprøve d. 22 April (16+4) vejede den lille fyr i mavsen 149 gram... et lille pus hehe

Anmeld

4. maj 2010

serinasmor

jlp90 skriver:

jeg var ved lægen i dag og han kom ikke med noget skøn. Jeg kan kun se at fundus mål ligger over middel. Derfor spørgsmålet Det var da et meget præcis skøn af foster

mener kun at fundusmål har noget at sige for hvor højt barnet står og ikke nødvendigvis hvor stort det er ... måske står det lille pus bare ikke fast endnu

Anmeld

4. maj 2010

Pige2009

Jeg målte 36 cm i uge 37 og Laura kom ud med en kampvægt på 4200 gram 42+1

Kæmpe baby, men en nem fødsel, så du skal ikke bekymre dig for meget, for det kan gøre lige så ondt at presse en baby ud på 2200 gram som en på 4200 gram, da det er veerne, der afgør, hvor ondt man har.

K.h. Linda

Anmeld

4. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

HVad er det nu liiiiige fundus mål er???... Mmmm...

Anmeld

4. maj 2010

Anne85

Man kan normalt regne med  at SF målet er den uge du er i - 2. Altså hvis du er i uge 37 er normal værdien 35....

Jeg fik målt mit i uge 29+ til 33 - hvilket jo ville svare til en livmoder på størrelse med en i uge 35.... har dog været til scanning efterfølgende og set, at lillepigen er præcis som hun skal være, jeg har bare rigtig rigtig meget fostervand

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.