plukveer hvornår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.257 visninger
15 svar
0 synes godt om
4. maj 2010

mullesmith2

Jeg ville høre jer kvinder hvornår i ens graviditet man kan risikere at få plukveer?? og hvordan føles de?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2010

trine3112

Jeg er i 23. uge og har haft plukveer nogle gange. Maven bliver helt hård og det gør ikke ondt.

/Trine

Anmeld

4. maj 2010

mullesmith2

trine3112 skriver:

Jeg er i 23. uge og har haft plukveer nogle gange. Maven bliver helt hård og det gør ikke ondt.

/Trine

Jeg troede det gjorde ondt ligesom veer gør. Men kan det ikke gøre ondt??

Anmeld

4. maj 2010

Ni-ko-li-ne

i min politikens graviditestbog og på nette stod der at plukkeveer er noget man har helt fra ganske tidligt i graviditeten.... Det er en naturlig ting og betyder bare at livmoderen "øver" sig.... ofte bemærker man ikke plukke veerne, plukke veer må nemlig ikk gøre ondt... nogle bemærker dem ved at maven bliver sten hård, og det er livmoderen som spænder op...

min Jm fortalte mig at plukke veerne ikke må gøre ondt og hvis de gør skal man tage sig et hvil... de må heller ikke blive regelmæssige....

Anmeld

4. maj 2010

lululupo

Jeg har haft dem siden uge 18 tror jeg, maven bliver helt hård og spændt.....

Anmeld

4. maj 2010

mullesmith2

Min mave blev helt hård og det stak sådan lidt her i forgårs aften, så kan det godt have været en plukve selvom jeg kun er i uge 9+1?

Anmeld

4. maj 2010

Ni-ko-li-ne

mullesmith2 skriver:

Min mave blev helt hård og det stak sådan lidt her i forgårs aften, så kan det godt have været en plukve selvom jeg kun er i uge 9+1?

ja det kan det sagtens:0)

Anmeld

4. maj 2010

XXSS

Det virker til at være tidligt i uge 9. Men hvad ved jeg  Det havde jeg i hvert fald ikke - mine begyndte først omkring uge 20 - jeg uge 29 nu og har dem konstant på grund af for meget om ørerne..  Men det kan godt være ubehageligt især når man skal gå nogle steder, så presser og spændet det så meget at det presser på mit bækken og jeg føler, at  jeg skal tisse... så lige p.t. kan jeg ikke gå så langt uden plukveer .

Men det kan ikke være sidestik du fik?  Jeg vil godt tro at flere har haft plukveer allerede tidligt i gravidteten, men jeg vil også tro, at det så er 2. gangs fødende, det siges at de mærker både liv og plukveer før (jeg gjorde dog ikke).

Jeg tror bestemt hellere ikke at du skal være nervøs

Tanja

Anmeld

4. maj 2010

Tina2

Jeg har haft plukveer siden uge 15 ca denne gang (3. gang) og nej, de må ikke gøre ondt, de skal bare stramme....

Anmeld

4. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Tanja78 skriver:

Det virker til at være tidligt i uge 9. Men hvad ved jeg  Det havde jeg i hvert fald ikke - mine begyndte først omkring uge 20 - jeg uge 29 nu og har dem konstant på grund af for meget om ørerne..  Men det kan godt være ubehageligt især når man skal gå nogle steder, så presser og spændet det så meget at det presser på mit bækken og jeg føler, at  jeg skal tisse... så lige p.t. kan jeg ikke gå så langt uden plukveer .

Men det kan ikke være sidestik du fik?  Jeg vil godt tro at flere har haft plukveer allerede tidligt i gravidteten, men jeg vil også tro, at det så er 2. gangs fødende, det siges at de mærker både liv og plukveer før (jeg gjorde dog ikke).

Jeg tror bestemt hellere ikke at du skal være nervøs

Tanja

jeg fik mine de første i uge 11... den eneste måde jeg bemærkede det på var at min mave blev helt hård.... det var faktisk ganske tilfældigt at jeg fik kigget og mærket på maven...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.