Reklamatio på melton hjemesko - tosset :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.403 visninger
27 svar
0 synes godt om
4. maj 2010

LotteN

omrknig 1. april købte jeg er par melton hjemesko på en hjemmeside og 14 dage efter brugt i dagplejen var de ikkeså pæne (se billeder længre nede)

jeg skrev så til hjemmesiden, som sendte mailen videre til melton og har nu lige fået dete svar tilbage:

Jeg har ikke før haft reklamation over Meltons skindfutter og da jeg kontaktede Melton fik jeg at vide, at de ville undersøge sagen. Proceduren er sådan, at Melton selv afgør alle deres reklamationer. Jeg har nu fået svar retur fra dem og her er deres svar:

"Enten har de været brugt udendørs, hvor man har kravlet på fliser eller slæbt foden hen af en flise udenfor eller også har de været udsat for en form for sæbe, vaskemiddel eller lign. Hvis man bruger sæbe får det læderet til at krakelere, da sæben angriber læderet.

På vores emballage skriver vi også, at man kun må tørre skoen af med en fugtig klud.

Derudover har vi fået testet skoene hos et uvildigt testinstitut, for at være sikker på at læderet og indfarvningen var ok. Vi har fået testresultaterne tilbage og de ligger helt i top. Det vil sige at farveægtheden er i top og slidstyrken på læderet ligger også i top. Elastikken er også blevet testet i forhold til slid- og brudstyrke og her overholder den også kraverne. Dermed overholder skoen kraverne i forhold til slidstyrke og farveægthed.
Derfor kan en sko der kommer til at se sådan her ud på billederne, kun se sådan ud hvis den er blevet brugt eller vasket forkert".

Melton mener derfor ikke, at skoene er omfattet af reklamationsreglerne og kan derfor ikke godkende din reklamation.  

Jeg beklager den lange ventetid.

HUn påstår jo så at jeg har løjet over for dem... en pige på 2 år kravler jo ikke rundt udenfor og da slet ikke i sine hjemmesko - det er den dårligste service jeg længe har væet udsat for - de kan ski da ikke tillade sig at påstår jeg har løjet!! jeg er noget overrasket og dybt skuffet!

ligeet brokkeindlæg fra mig...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2010

9510

Sikke nogen fjolser, ja unskyld, men det er da ligt for latterligt

Anmeld

4. maj 2010

LotteN

mynord skriver:

Sikke nogen fjolser, ja unskyld, men det er da ligt for latterligt

ja, det synes jeg godt nok - det kaldes i hvert fald ikke service.

Så det er nok sidste gang jeg køber melton hjemmesko.. og sidste jeg handler på den hjemmeside!

Anmeld

4. maj 2010

9510

LotteN skriver:

ja, det synes jeg godt nok - det kaldes i hvert fald ikke service.

Så det er nok sidste gang jeg køber melton hjemmesko.. og sidste jeg handler på den hjemmeside!

Ja det kan jeg godt forstå..

Anmeld

4. maj 2010

Ni-ko-li-ne

sikke noget svineri... jeg har et par skindfutter fra Decoy liggende i lyserød som har skallet på samme måde, efter ret kort tid.... jeg har dog ikke rettet henvendelse til babysam hvor de er købt, da de var til halv pris:0)

Anmeld

4. maj 2010

LotteN

ka-ri-na skriver:

sikke noget svineri... jeg har et par skindfutter fra Decoy liggende i lyserød som har skallet på samme måde, efter ret kort tid.... jeg har dog ikke rettet henvendelse til babysam hvor de er købt, da de var til halv pris:0)

sælgeren har nu lige skrevet hun vil ringe mig op senere idag - nok fordi jeg meldte tilbage det var sidste gang je ghandlede ved hende med denne service og behandlingen skulle nok komme ud til andre...! så er spændt på om vi kan blive enige om noget...!

synes det er dårligt når man betaler den pris for det, så kan jeg lige så godt gå i supermarkedet og købe dem!

Anmeld

4. maj 2010

Miss.Sunshine

Hey Hey. Du har altså fuld ret til at få dine sko ombyttet eller pengene retur og det er der hvor DU HAR KØBT DEM der skal gøre det. Der er ikke noget der hedder "melton afgører selv deres reklamtioner" det findes ikke i købeloven og er ikke muligt. Du skriver til dem at du laver en reklamation til DEM og at du forventer varen ombyttet eller penge retur inden for rimelig tidsfrist. En uge feks. Og kan de ikke finde ud af det går du til forbrugerstyrelsen hvor du med 100% får medhold og de får regningen for dine omkostninger.

Anmeld

4. maj 2010

Sisley

Ved dagplejeren hvad der er sket? Meltons forklaring lyder jo sådan set rigtig nok, men jeg kan selvfølgelig godt forstå du bliver sur over indirekte at blive kaldt en løgner. Hvorfor skulle du i det hele taget gide bruge tid på det, hvis du var fuld af løgn... Jeg ville prøve at holde ved lidt endnu og til sidst skrue bissen på. Så har du i hvert fald gjort hvad du kunne.

Anmeld

4. maj 2010

LotteN

Sisley skriver:

Ved dagplejeren hvad der er sket? Meltons forklaring lyder jo sådan set rigtig nok, men jeg kan selvfølgelig godt forstå du bliver sur over indirekte at blive kaldt en løgner. Hvorfor skulle du i det hele taget gide bruge tid på det, hvis du var fuld af løgn... Jeg ville prøve at holde ved lidt endnu og til sidst skrue bissen på. Så har du i hvert fald gjort hvad du kunne.

nej, ved dagplejen ikke. for det er faktisk egrænset hvor meget hun har hjemmesko på, hun tager dem nemlig tit af

ja, jeg venter lige og ser hvad telefonopringningn ender ud med og så kan jeg se hvordan jeg lige skal forholde mig til det!

Anmeld

4. maj 2010

Ida.

Det der er da bare ikke i orden - Annika på 2½ har nogle hjemmesko fuldstændig magen til, hun har brugt dem hver dag i 3 mdr nu og man kan stortset ikke se på dem, at de er brugt. Lina på knap 1 år har et andet par melton, som er blevet kravlet med udenfor på fliser og de ser ikke engang så slemme ud...selvfølgelig er de mere slidte end Annikas, men de er langt fra så grimme som din datters!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.