Synes alt er imod mig... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2010

wamse

Anonym skriver:

Øv hvor jeg bare synes alting er noget skidt lige nu...

Min elskede bil som har fulgt mig igennem tykt og tyndt de sidste 4 år, skal nu synes, og enten kan det ikke svare sig, eller også er det så dyrt at jeg ikke har råd til det.

Jeg har spurgt i banken om jeg kan låne til at få den lavet (ca. 15.000), jeg har fået et blankt nej. jeg tænkte det kan ikke passe, har derefter forsøgt i 5 andre banker alle med samme resultat...

Jeg er på SU, enlig forsøger (dobbelt SU). Jeg har noget træls gæld fra en tidligere lejlighed (130.000). Der udover har jeg altid betalt mine regninger, afdrager godt på min gæld (3500 pr mdr.), har en sund økonomi. Føler virkelig jeg har rigtig meget styr på min økonomi, og nu kan jeg ikke låne 15.000 til at få min bil lavet?!!? Jeg er rystet sur og ked af det.

Et liv uden bil, kan jeg slet slet ikke forestille mig... I hverdagen er det ikke noget problem, bussen kører jævnlig til og fra hvor jeg bor. Men weekenderne!!! Hele mit liv handler om mine weekender, hvor vi nærmest bor i naturen - skoven, stranden. Vores hundetræning, vores fritidsinteresse, som gør at vi SKAL bruge en bil. Mit liv vil simpelthen være RØVSYGT hvis ikke jeg har en bil...

Mest af alt er jeg bar SÅ skuffet over min bank!

Nogen der ligger inde med nogle rigtig gode idéer?

Bilfinansiering er ikke en mulighed - de vil ikke låne mig penge da jeg er på SU.

Min familie er i første omgang ikke en mulighed - jeg bryder ikke mig ikke om at skulle gå tiggergang i familien.....

Andre råd eller bare trøstende ord vil blive modtaget med kyshånd.

Hvad med at snakke med værkstedet om en afdragsordning, det er der flere steder som gør Jeg ville godt nok også nødigt undvære min lille bil nu og det ville også være meget svært, da det offentlige transport ikke passer med mine behov.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2010

Svei

wamse skriver:

Hvad med at snakke med værkstedet om en afdragsordning, det er der flere steder som gør Jeg ville godt nok også nødigt undvære min lille bil nu og det ville også være meget svært, da det offentlige transport ikke passer med mine behov.

Lige præcis det med at hente og bringe osv...lige før en enlig har mere brug for en bil end et par som trods alt er to om at dele det hele...

Anmeld

3. maj 2010

wamse

Yrsa skriver:

Lige præcis det med at hente og bringe osv...lige før en enlig har mere brug for en bil end et par som trods alt er to om at dele det hele...

her er det så "smart" at Lærke´s børnehave åbner kl 7.15 og hvis jeg skulle med bus til seminariet, så kører den kl. 7.00, så det kunne slet ikke lade sig gøre her. Så synes godt nok jeg er afhængig af den lille dyt

Anmeld

3. maj 2010

Svei

wamse skriver:

her er det så "smart" at Lærke´s børnehave åbner kl 7.15 og hvis jeg skulle med bus til seminariet, så kører den kl. 7.00, så det kunne slet ikke lade sig gøre her. Så synes godt nok jeg er afhængig af den lille dyt

Her kunne det heller ikke fungerer.....det ville slet ikke gå..

Anmeld

3. maj 2010

henh01

Jeg er også glad for min bil, men hvis banken rådede mig til ikke at låne flere penge så ville jeg da helt klart finde en løsning uden bil Min familie og økonomi betyder mere end min bil og evt interesser jeg så vil være forhindret i at deltage med. En gæld så stor er meget svær at komme af med, speciel som studerende - har selv været det de sidste 4,5 år. Og som enlig forsøger skal man ikke forvente at få mere til sig selv når man er uddannet, tværtimod - der mister man alle sine tilskud, boligsikring osv fordi man på papiret tjener en pose penge selv. Desværre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.