Synes alt er imod mig... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

623 visninger
14 svar
0 synes godt om
3. maj 2010

Anonym trådstarter

Øv hvor jeg bare synes alting er noget skidt lige nu...

Min elskede bil som har fulgt mig igennem tykt og tyndt de sidste 4 år, skal nu synes, og enten kan det ikke svare sig, eller også er det så dyrt at jeg ikke har råd til det.

Jeg har spurgt i banken om jeg kan låne til at få den lavet (ca. 15.000), jeg har fået et blankt nej. jeg tænkte det kan ikke passe, har derefter forsøgt i 5 andre banker alle med samme resultat...

Jeg er på SU, enlig forsøger (dobbelt SU). Jeg har noget træls gæld fra en tidligere lejlighed (130.000). Der udover har jeg altid betalt mine regninger, afdrager godt på min gæld (3500 pr mdr.), har en sund økonomi. Føler virkelig jeg har rigtig meget styr på min økonomi, og nu kan jeg ikke låne 15.000 til at få min bil lavet?!!? Jeg er rystet sur og ked af det.

Et liv uden bil, kan jeg slet slet ikke forestille mig... I hverdagen er det ikke noget problem, bussen kører jævnlig til og fra hvor jeg bor. Men weekenderne!!! Hele mit liv handler om mine weekender, hvor vi nærmest bor i naturen - skoven, stranden. Vores hundetræning, vores fritidsinteresse, som gør at vi SKAL bruge en bil. Mit liv vil simpelthen være RØVSYGT hvis ikke jeg har en bil...

Mest af alt er jeg bar SÅ skuffet over min bank!

Nogen der ligger inde med nogle rigtig gode idéer?

Bilfinansiering er ikke en mulighed - de vil ikke låne mig penge da jeg er på SU.

Min familie er i første omgang ikke en mulighed - jeg bryder ikke mig ikke om at skulle gå tiggergang i familien.....

Andre råd eller bare trøstende ord vil blive modtaget med kyshånd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2010

henh01

Der er desværre ikke mange steder man kan låne penge når man er på SU. Hvis banken siger nej, så er det som regel fordi de kan se på din økonomi at den ikke kan bære en større gæld og hvis du i forvejen har et så højt lån i banken kan jeg godt forstå at de siger nej. Har du ligeledes SU lån - ellers var det måske en mulighed for at spare op til at få bilen lavet - du kan som enlig låne omkring 3500 kr om mdr)

Hvis det ender med at du skal af med bilen så prøv at finde de positive ting frem; -man spare en masse penge, man får mere motion osv. Ved godt det er svært, har selv bil, men overvejer at sælge den fordi jeg synes man går glip af meget når man har den frihed - cykelture osv

Anmeld

3. maj 2010

nannanadja

Det skal nok gå....   jeg ved godt hvor trals det kan være at undvære en bil.. vi havde en gammel bil ,men den kunne køre  til sidst skulle den synes men det kunne den ikke klare så til skrot med den også havde vi ikke nogle bil... det var lidt mere besværligt i starten men vi kunne låne min mor og farfar s bil når vi skulle noget...  er der ikke nogle i din familie der har bil som du måske kunne låne engang imellem..?

Anmeld

3. maj 2010

nannanadja

skriver lige igen....

hvad med en lad-cykel?  ved godt det ikke er det samme som en bil men næsten

Anmeld

3. maj 2010

Risen

Ville prøve at forhører mig hos forskellige banker.. Har selv erfaret at der er stor forskel på banker og lån.. 

Anmeld

3. maj 2010

Anonym trådstarter

Jeg har SU lån.

Jeg tror ikke helt i forstår det, i hverdagen ville det ikke være noget problem, jeg har ikke noget imod at tage bussen. Men i weekenderne vil det rent ud sagt være et mareridt. ALT hvad der betyder noget for mig (og jeg mener ALT), vil blive taget fra mig. Min hundetræningen, min højtelskede hobby, mine turer til strand og skov. Havde jeg ingen hund og ingen hobby som den jeg har, så var jeg også ligeglad, eller kunne i hvert fald lære at leve med det. Men lige nu er det som om at alt hvad der giver mit liv værdi bliver taget fra mig.....

Anmeld

3. maj 2010

nannanadja

kan du ikke tage bussen til hobby i weekenderne ?

og måske låne en bil i nogle weekender til hundetræning osv...

Anmeld

3. maj 2010

Svei

Hvis ikke du vil spørge familien, så er der nok ikke meget at gøre...har du kun været i din egen bank og hørt? Måske du kan låne til en ny bil gennem forhandler, tænker at de måske ikke er så strikse eller du kunne få dine forældre for at garantere for lånet.

Jeg kunne ikke leve uden min bil, aldrig...det er min luksus,..så jeg forstår dig godt...

Knus..

Anmeld

3. maj 2010

Muffinmus

ville ALDRIG leve unde bil, men vi bor også på bøhlandet:-)

Men man kan altså købe en fin brugt bil for mindre end 15.000 kr. Og ellers ville jeg prøve at forhøre mig hos flere værksteder, for der kan være FLERE tusinde kr at spare, ved det af erfaring.

Anmeld

3. maj 2010

henh01

Tænker at der må være muligheder for at komme rundt også i weekenderne uden bil. Er der langt til de forskellige ting du benytter i weekenderne - og går der ingen bus dertil?

Hvis banken siger nej, så tror jeg det er for dit eget bedste for at der er en realistisk chance for at du ikke knækker nakken mht din økonomi. Det er da trods alt vigtigere end at have en bil, ikke?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.